صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و شش - ۰۹ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و شش - ۰۹ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

پاد

 سعید شهند، مدیرکل محیط‌زیست استان آذربایجان‌غربی در بازدید پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: باتوجه به اینکه نمک ماده‌ای معدنی است، مجوز برداشت آن از سوی سازمان صمت صادر شده و اداره کل حفاظت محیط‌زیست، محل و نحوه برداشت را مطابق قواعد زیست‌محیطی تعیین و بر روند برداشت نظارت می‌کند. نمک خشک تنها ماده معدنی است که از بستر دریاچه ارومیه برای تأمین نیازهای صنایع برداشت می‌شود. کارشناسان سازمان حفاظت محیط‌زیست و سازمان صمت در بازدیدها و بررسی‌های تخصصی مناطق خاصی را برای این امر تعیین کرده‌اند.

 

تابناک

عطاءالله کاویان، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران از تعطیلی بازار معروف پرندگان وحشی در فریدونکنار خبر داد و گفت: امسال بازار غیرقانونی فروش پرندگان مهاجر در فریدونکنار برپا نشد. مأمورین محیط‌زیست به صورت لحظه‌ای و مستمر در حال رصد بازار جمع شده هستند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با متخلفین برخورد قضایی خواهد شد. ساماندهی شکار و زنده‌گیری پرندگان وحشی در تالاب فریدونکنار در مسیر بهره‌برداری صحیح قرار گرفته و با حذف بازار غیر قانونی سوداگری پرندگان مهاجر، بهره‌برداری به سمت و سوی استفاده پایدار رفته است.

 

باشگاه خبرنگاران

قاسم محمدی، مدیر باغ‌وحش ارم سبز گفت: برای پایش سلامتی حیوانات این مجموعه، روز 7 دی‌ماه ۲ قلاده شیرایرانی پس از بیهوشی مورد چکاپ قرار گرفتند. این چکاپ شامل سونوگرافی، رادیولوژی، خون‌گیری، بررسی وضعیت چشم و سیستم بینایی، دستگاه گوارش، دندان‌ها، پوست، بررسی پوشش خارجی بدن و ابتلا به انگل‌های خارجی بود. در نهایت نمونه‌ها جهت بررسی به دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران ارسال شد.

 

ایرنا

 داوود حومنیان، رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه تهران با بیان اینکه ایران کشوری چند اقلیم است، یک سیاست و یک برنامه جوا‌بگوی توسعه گردشگری نیست، افزود: البته برنامه‌ها باید صحیح و اصولی و بر مبنای سیاست‌گذاری‌های منطقی تدوین شود. سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مهم‌ترین حلقه مفقوده توسعه صنعت گردشگری ایران است، دقیق‌تر اینکه؛ برنامه‌ریزی غلط در شرایطی که سیاست‌گذاری درستی هم انجام نگرفته است. برای اینکه در رقابت حوزه گردشگری تا سال ۲۰۳۰ از رقیبان منطقه‌ای خود عقب نمانیم، اقدامات بسیاری نیاز داریم.
 

 

ایسنا

 ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی گیلان بااشاره به پیشنهاد تدوین اطلس خوراک و اغذیه گیلان، افزود: به نظر می‌رسد باید با همتی بلند تدوین اطلس خوراک گیلان را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نیازها و ضرورت‌های گردشگری خوراک در دستور کار قرار داد. این اقدام می‌تواند علاوه‌‌بر کمک به ثبت تفاوت‌ها و تنوع‌های غذایی نقاط مختلف، به شناسایی، سپس تجاری‌سازی و برندسازی خوراک ایرانی به‌عنوان یک فرهنگ جامع از انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مناطق مختلف گیلان، پیشینه، تنوع و روش‌های تهیه، خواص و فواید غذاها و خوراک‌ها بپردازد.
 

 

فارس

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور در نشست تخصصی «سفر، زیارت و سلامت» با محوریت سه شهر قم، مشهد و شیراز گفت: بیمه راهنمایان گردشگری اصلی‌ترین موضوعی است که در بودجه سال ۱۴۰۳ پیگیری می‌کنیم. همچنین این مطالبه باید از سوی تشکل‌های راهنمایان مطرح و به‌عنوان دغدغه‌ای مهم از سوی نمایندگان شهرستان پیگیری شود. باید تمام استان‌ها در حوزه گردشگری سلامت فعال شوند. صدور مجوز مسأله مهمی است و باید در این بخش تسهیل‌گر باشیم و با حضور در نمایشگاه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در جهت معرفی ظرفیت‌های درمانی کشور حرکت کنیم.
 

 

مهر

عبدالحسین برنجی به‌عنوان دبیر گردشگری مقاومت شهرستان شاهرود معرفی شد و گردشگری مقاومت از این پس به‌صورت رسمی در این شهرستان آغاز به کار و فعالیت خواهد کرد. با گشایش دبیرخانه بین‌المللی گردشگری مقاومت، شاخه‌ای از انواع گردشگری در کشورمان ایجاد شده است این نوع گردشگری به روایت ایثارگری‌ها و مقاومت مردم نقاط مختلف کشور می‌پردازد و مکان‌ها، روایت‌ها، علما و فضلا، مجاهدان و ابنیه و ظرفیت‌ها و همچنین چهره‌های ماندگار حوزه مقاومت و ایثارگری را در هر منطقه معرفی می‌کند.

 

ایرنا

محمد محمودی، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نظرآباد اعلام کرد: تالاب صالحیه این شهرستان باتوجه به اهمیت زیست‌محیطی آن، زیر رصد و پایش مسئولان کشوری و استان البرز قرار گرفته است. در طول ۲ماه گذشته بیش از سه مورد بازدید مسئولان استانی و کشوری از این منطقه را داشتیم که در برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و دراز مدت دستاوردهای خوبی را پیش‌بینی خواهیم کرد. در برنامه احیای تالاب صالحیه تمام دستگاه‌های اجرایی باید تکالیف خود را به‌درستی انجام دهند.

جستجو
آرشیو تاریخی