حوادث جهان

 3 کشته در سقوط اتوبوس در بولیوی
سقوط یک اتوبوس مسافربری در دره‌ای به عمق حدود ۱۰۰ متر در شمال بولیوی، دست کم ۳ کشته و ۱۹ زخمی برجا گذاشت.
به گزارش شینهوا، مقامات محلی روز جمعه اعلام کردند این اتوبوس مسافربری در شمال لاپاز، پایتخت بولیوی، به دلیل نامعلومی ناگهان به سمت دره 100 متری رفت و سقوط کرد.
این در حالی است که اداره راهنمایی و رانندگی کارانوی در حال بررسی علل این حادثه است.
اگرچه هنوز گزارش رسمی در مورد این حادثه وجود ندارد، اما خوآرز خاطرنشان کرد که جاده‌های یونگاس و شمال لاپاز رانش زمین را تجربه کرده‌اند و به دلیل شرایط جوی دید در منطقه کم است.
 
تصادف 5 خودرو با 2 کشته در استرالیا
  برخورد ۵ وسیله نقلیه در ایالت نیو ساوت ولز استرالیا ۲ کشته و ۱۵ زخمی داشت.
 به گزارش گاردین، ظهر روز جمعه خدمات اورژانس گزارشی مبنی بر تصادف شدید پنج وسیله نقلیه در امتداد بزرگراه غربی در والراوانگ، شهری کوچک در حدود ۱۵۶ کیلومتری شمال غربی سیدنی دریافت کرد. نیروی پلیس نیوساوت ولز در بیانیه‌ای اعلام کرد: مرگ دو نفر تأیید شده است و چند نفر دیگر به دلیل جراحات مختلف توسط امدادگران آمبولانس تحت درمان قرار دارند.
 
جاساز 17 گلوله در پوشک بچه
کشف یک محموله ممنوعه قاچاق در پوشک بچه در یک فرودگاه در نیویورک، حسابی خبرساز شده و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.
 مأموران امنیتی، هنگام عبور یک مسافر، به او مشکوک شدند و وقتی دیدند مقداری پوشک بچه تمیز همراه دارد، از او خواستند این پوشک‌ها را از زیر دستگاه ایکس ری عبور دهد. در نهایت، مشخص شد که او ۱۷ گلوله در این پوشک‌ها پنهان کرده بود. جالب اینکه مرد مدعی شده بود اصلاً از وجود این پوشک‌ها در کیفش خبر نداشته است. او بعداً گفته نامزدش این پوشک را در کیفش قرار داده. به هر حال او به خاطر این گلوله‌ها در تعطیلات کریسمس به زندان افتاد.
 
خسارت‌های شدید طوفان در انگلیس و اسکاتلند
  وقوع طوفان موسوم به «گریت» درشمال غرب انگلیس و بخش‌هایی از اسکاتلند، به صدها خانه خسارت وارد کرده و برق هزاران مشترک قطع شده است.
به گزارش سی بی‌سی نیوز، طوفان گریت سقف بسیاری از خانه‌ها را تخریب کرده و هزاران نفر را با قطعی برق مواجه کرده است. همچنین همزمانی طوفان با تعطیلات سال نو میلادی، انجام بسیاری از سفرها را مختل کرده است.وقوع گردباد در منچستر منجر به کنده شدن سقف‌ بسیاری از خانه‌ها، سقوط درختان و ریزش دیوارهای برخی از ساختمان‌ها شده است.پلیس، وقوع این طوفان در منطقه «تامساید» را به‌ دلیل شدت خسارت وارده و خطر احتمالی برای امنیت عمومی، یک حادثه طبیعی بزرگ اعلام کرد و از مردم خواست تا لغو هشدارها از این منطقه دوری کنند.به گزارش گاردین، بالا آمدن سطح آب و سیل شدید در برخی از مناطق انگلیس منجر به غرق شدن چندین خودرو شده که در پی آن دست‌کم سه نفر جان خود را از دست داده‌اند.
 
حیوان خرابکار
انگلیسی‌ها، در یک سال گذشته بیشتر از هر زمان دیگری شاهد خرابکاری عمدی ماشین‌ها بوده‌اند و حالا انگشت اتهام به سمت یک جانور موذی نشانه رفته است! موش‌ها بیشتر از هر زمان دیگری عاشق نفوذ به موتور و اتصالات برقی خودروها شده‌اند و در یک سال گذشته، ۳۰۳ماشین به‌خاطر نفوذ این حیوانات یا جانوران دیگر از کار افتاده است. در سال ۲۰۱۸موارد خرابکاری حیوانات در خودروها فقط ۱۹۶مورد بوده و این یعنی امسال، رشد ۵۵درصدی در این زمینه ثبت شده. علاوه بر موش‌ها، روباه‌ها و سنجاب‌ها هم یکی از عوامل اصلی خرابکاری در ماشین‌ها هستند.
 
آتش‌سوزی در برج تاریخی بلک‌پول انگلیس
منابع خبری انگلیس روز پنجشنبه از آتش‌سوزی در برج بلک‌پول واقع در شمال غربی انگلیس که ۱۲۹ سال قدمت دارد، خبر دادند. تصاویر منتشر شده در رسانه‌های انگلیس  دود غلیظی را نشان می‌داد که از نوک این برج بلند می‌شد.برج بلک‌پول یک جاذبه توریستی در منطقه تاریخی لانکاشر است که در ۱۴ مه ۱۸۹۴ برای بازدید عموم باز شد. در هنگام افتتاح، این برج بلندترین سازه دست بشر در بریتانیا محسوب می‌شد که از برج ایفل الهام گرفته شده بود.پلیس لانکاشر اعلام کرد که یک فرد را به ظن اخلال در نظم عمومی دستگیر و به بازداشتگاه منتقل کرده است.علت وقوع حادثه اخیر مشخص نیست.

پیدا شدن مرد یخ زده پشت چرخ‌های هواپیما
مردی که پشت «ارابه فرود» هواپیمایی که در فرودگاه «اورلی» پاریس به زمین نشست مخفی شده بود، در حالی پیدا شد که از سرما یخ زده، اما زنده بود.به گزارش یورونیوز، خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که هواپیمای مزبور از فرودگاه شهر «وهران» الجزایر بلند شده است و مأموران فرودگاه پس از فرود این پرواز در پاریس متوجه مردی شدند که در محفظه پشت اهرم چرخ‌های هواپیما موسوم به ارابه فرود پنهان شده است.به گفته منابع فرودگاهی، این مرد جوان که حدود ۲۰ سال دارد زنده پیدا شده است اما به دلیل سرمازدگی شدید در وضعیت اورژانسی قرار دارد.بر اساس این گزارش، فرد یاد شده پس از مداخله پلیس حمل‌ونقل هوایی و مأموران اورژانس، بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.در این گزارش آمده است دمای هوا در ارتفاع ۱۲ کیلومتری که معمولاً برای پروازهای تجاری تعیین می‌شود زیر ۵۰ درجه سانتیگراد است.

جستجو
آرشیو تاریخی