صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و شش - ۰۹ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و شش - ۰۹ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

شهادت افسر پلیس کرمانشاه در عملیات تعقیب قاچاقچیان
مأمور پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه حین مأموریت و تعقیب و گریز قاچاقچیان مواد مخدر بر اثر سانحه رانندگی به شهادت رسید.
ظهر چهارشنبه ششم دی‌ماه پس از اطلاع مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه مبنی بر تردد یک دستگاه خودروی حامل مواد مخدر در محدوده بخش بیستون، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت. به دنبال دریافت این گزارش، تیم‌هایی از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به محل اعزام شدند اما خودروی یکی از تیم‌ها در حین انجام مأموریت و تعقیب خودروی حامل مواد مخدر، در محور پلیس راه به بیستون دچار حادثه رانندگی شد.
بر اثر این حادثه سرهنگ دوم شهریار بابایی که راننده خودرو بود به مرکز درمانی منتقل شد اما با وجود تلاش پزشکان و انجام اقدامات درمانی لازم، ظهر پنجشنبه ۷ دی‌ماه به علت شدت جراحات وارده به فیض شهادت نائل آمد . در این مأموریت  یکی دیگر از مأموران پلیس حاضر در این حادثه نیز دچار مصدومیت شد که حال عمومی وی مساعد است. گفتنی است با تلاش مأموران پلیس، راننده و سرنشین خودروی سوداگران مرگ شناسایی و دستگیر شدند.
 
شهادت مأمور پلیس راهور در هرمزگان
یک مأمور پلیس راه هرمزگان در تصادف عمدی قاچاقچیان در هرمزگان به شهادت رسید.
ستوان سوم جاسم حسینیان، مأمور پلیس راه میناب-جاسک بر اثر تصادف عمدی خودروی متخلف به شهادت رسید.
مجید سلحشور، فرماندار میناب نیز با تأیید این خبر گفت: در حادثه‌ای که عصر چهارشنبه در ایست و بازرسی گودو رخ داد، راننده یک خودروی متخلف، این مأمور پرتلاش پلیس راه را زیر گرفت. عامل این حادثه بازداشت شده است.
 
دستگیری دزدان دریایی در جزیره لارک
دزدان دریایی که محفظه‌های پلاستیکی موسوم به «مشک ماری» را در دریا سرقت می‌کردند از سوی پلیس دستگیر شدند.
سردار سرتیپ دوم بهادر اسماعیلی، فرمانده مرزبانی استان هرمزگان گفت: گروه گشت دریایی پایگاه دریابانی قشم در حوالی ۶ مایلی شرق جزیره لارک شهرستان قشم در حال گشتزنی متوجه تحرکات مشکوک یک فروند قایق در سطح حوزه شدند که به سرعت شناور متخلف را شناسایی و توقیف کردند. در ادامه ۲ دزد دریایی سابقه‌دار با لباس نظامی و سلاح از سوی مرزبانان دستگیر شدند.
وی ادامه داد: مرزبانان در بازرسی از این شناور متخلف اقلامی شامل یک دستگاه بی‌سیم دستی، ۲ قبضه اسلحه کلاش به همراه ۲ خشاب حاوی ۵۶ فشنگ و یک قبضه کلت کمری با ۵ فشنگ کشف و ضبط کردند. این شناور یک فروند قایق تندروی غیرمجاز بود که سرنشینان آن ۲ سارق دریایی سابقه‌دار هستند.
 
کشف 70 بسته هروئین از معده یک قاچاقچی
یک قاچاقچی مواد افیونی که 70 بسته هروئین بلعیده بود در عملیات مأموران انتظامی اردستان دستگیر شد.
مصطفی صادق‌زاده، فرمانده انتظامی شهرستان اردستان در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و پاسگاه انتظامی برزاوند ضمن هماهنگی با مرجع قضایی به محور مورد نظر اعزام و با انجام اقدامات میدانی گسترده موفق شدند یک دستگاه خودروی سمند متعلق به قاچاقچی مواد مخدر را شناسایی و متوقف کنند. مأموران پلیس در بررسی‌های دقیق دریافتند ۷۰۰ گرم هروئین در قالب ۷۰ بسته ۱۰ گرمی از سوی سرنشین خودرو بلعیده شده و در حال انتقال آن است. متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.
 
5 کشته در تصادف پراید و پژوی حمل سوخت قاچاق
برخورد ۲ دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ حامل سوخت قاچاق و پراید منجر به آتش‌سوزی و مرگ 5 نفر شد.سرهنگ رضایی، رئیس پلیس راه استان کرمان در این خصوص گفت: ساعت ۴:۱۴ بامداد پنجشنبه در کیلومتر ۱۰ محور رستم‌آباد به ریگان (روستای ارجمند) دو خودرو که یکی از آنها حامل سوخت قاچاق بود با هم برخورد کردند. در این حادثه ۳ سرنشین پراید که در رده سنی ۱۸ تا ۱۹ سال بودند و ۲ سرنشین پژو ۴۰۵ جان خود را از دست دادند.رئیس پلیس راه استان کرمان افزود: علت تصادف انحراف به چپ خودروی سواری پراید گزارش شده است.
 
سرقت 6 میلیاردی از کیف پول دیجیتالی
فردی که اقدام به سرقت از کیف پول ارز دیجیتال یکی از شهروندان کرده بود، دستگیر شد.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت کیف پول ارز دیجیتال وی به ارزش ۶۰ میلیارد ریال، پرونده‌ای در پلیس فتا استان اصفهان تشکیل شد و موضوع شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار کارشناسان قرار گرفت. کارشناسان پس از بررسی‌هایی دریافتند سارق از آشنایان شاکی بوده است بنابراین سرنخ‌هایی از حضور متهم در یکی از شهرستان‌های استان اصفهان به دست آورده و پس از کسب اطلاعات و انجام هماهنگی با مرجع قضایی در یک عملیات منسجم و ضربتی وی را دستگیر کردند و به پلیس فتا استان انتقال دادند.متهم در بازجویی‌ها گفت: با توجه به اینکه شاکی آشنایی زیادی با حوزه رمز ارز‌ها نداشت، از من خواست کیف پول ارز دیجیتال را برایش نصب کرده و ایجاد کاربری کنم و چون به تمامی رمز‌های وی دسترسی داشتم وسوسه شده و کل موجودی کیف پول را که ۶۰ میلیارد بود خالی کرده و متواری شدم.سرهنگ مرتضوی با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضایی گفت: حوزه رمز ارز‌ها همانند سایر حوزه‌ها نیاز به دانش خاص خود را دارد و ضمن آگاهی کامل به هیچ عنوان نباید اطلاعات کیف پول خود را در اختیار افراد غیر قرار دهید.
 
جاساز مواد مخدر در باک کامیون
 یک محموله مواد مخدر که به طرز ماهرانه‌ای در باک سوخت کامیون خارجی جاسازی شده بود توسط سگ‌های موادیاب گمرک کشف و ضبط شد.
در پی رصد اطلاعاتی مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک، مقدار ۱۱۶ کیلو و ۷۰۰ گرم هروئین توسط سگ‌های موادیاب گمرک جلفا کشف و هوشیاری مأموران گمرک مانع از قاچاق این میزان مواد مخدر شد. این دومین محموله مواد مخدر بود که هفته گذشته توسط سگ‌های موادیاب گمرک کشف و ضبط شد و پیش از این ۲۶۸ کیلو و ۳۵۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه توسط مأموران گمرک نوردوز کشف شده بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی