صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

رئیس جمهور تأکید کرد
اولویت بخشی به حمایت مالی از فعالیت‌های دانش بنیان

رئیس جمهور روز گذشته در سومین جلسه «شورای‌ راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان» ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در زمینه اجرای قانون حمایت از تولیدات و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش از 10 هزار شرکت فعال، بر ارتقای کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان همزمان با توسعه کمی نیز تأکید کرد.
آیت‌الله رئیسی همچنین ضمن دستور به سازمان برنامه و بودجه برای توجه به حمایت مالی از فعالیت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: با توجه به اینکه توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان ایجاد اشتغال، رشد تولید و پیشرفت‌ فناورانه را در پی دارد، هر نوع حمایت مالی و ارائه تسهیلات و تخصیص منابع به فعالیت‌های دانش‌بنیان،
نه هزینه بلکه سرمایه‌گذاری سودمند و آینده‌نگرانه است.
آیت‌الله رئیسی همه دستگاه‌های مرتبط را مکلف کرد علاوه بر کمک به ارتقای قابلیت‌های صادراتی محصولات دانش‌بنیان، تلاش کنند با تکمیل‌تر شدن زنجیره ارزش در تولیدات دانش‌بنیان به افزایش تولید، اشتغال و خلق ثروت برای کشور کمک کنند.
آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده از عملکرد صندوق توسعه نوآوری مبنی بر رشد 5 برابری میانگین سالانه حمایت‌های مالی از فعالیت‌های دانش‌بنیان در 25 ماهه گذشته به نسبت دوره 90 ماهه پیش از دولت سیزدهم، افزود: حتماً در این مسیر به صرف حمایت‌های دولت و اعتبارات بانک‌ها اکتفا نکنید و از مسیرهای مختلف برای حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان اعتبار و منابع جدید جذب و خلق کنید.
 
آیت‌الله رئیسی به ترکیه سفر می‌کند
علی باقری، معاون وزیر خارجه کشورمان از سفر آیت‌الله رئیسی به ترکیه در هفته اول ژانویه خبر داد.
 
دستور رئیس‌جمهور برای حل مشکلات بیمارستان علوی استان گلستان
رئیس جمهور در سفر به شهرستان مرزی و محروم مراوه تپه استان گلستان، از بیمارستان علوی بازدید کرد و ضمن شنیدن مشکلات کادر درمان و پرستاران، دستور داد طی مدت ۴۸ ساعت کمبودهای مربوط به نیروی انسانی، لجستیک و دیگر مسائل این بیمارستان برطرف شود. در پی این دستور محمد ابویی، مدیرکل امور مجلس و استان‌های سازمان اداری و استخدامی کشور بر اساس مباحث مطرح شده در این جلسه، گفت: مقرر شده با اولویت نیروهای طرحی بومی، تعدادی نیروهای قراردادی جذب و تعدادی نیروی طرحی غیربومی و بومی نیز به کار گرفته شوند.

 

موافقتنامه تجارت آزاد افق جدیدی به شانگهای، اکو و بریکس می‌گشاید

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه امضای موافقتنامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا را افق جدیدی دانست که ایران از طریق آن به سازمان همکاری‌ شانگهای، اکو و بریکس متصل می‌شود.
مهدی صفری که وزیر صنعت، معدن و تجارت را در سفر به سن‌پترزبورگ همراهی می‌کرد، شامگاه دوشنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار داشت: امضای موافقتنامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از این جهت حائز اهمیت است که موجب اتصالات تجاری جدیدی با سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای، اکو و بریکس می‌شود، چرا که سه کشور از پنج عضو اتحادیه اوراسیا عضو شانگهای هستند، دو کشور عضو اکو و یک کشور نیز در بریکس عضویت دارد.

 

برگزاری سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان منافقین موسوم به مجاهدین خلق و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، روز گذشته در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) به صورت علنی برگزار شد.
ابوالقاسم رضایی، حمیرا حجتی، محمود عطایی، گلناز جواهری ساعتچی، مهربان حاجی‌نژاد، مرتضی اسماعیلیان مارنانی، دولت نوروزی، زهرا بخشایی، محمد حیاتی و نیکو خائفی اشکذری، متهمان ردیف 24 تا 33 بودند که کیفرخواست‌ آنها توسط نماینده دادستان در دادگاه قرائت شد.

جستجو
آرشیو تاریخی