صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۵ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۵ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۴

بحران مالی در کمین صهیونیست‌ها

طولانی شدن جنگ رژیم صهیونیستی با حماس و پیش‌بینی تحمیل فشارهای مالی سرسام‌آور در سال 2024، خطر قریب‌الوقوع بحران مالی برای این رژیم را تا حدی پررنگ کرده که سران تل‌آویو برای رفع کسری بودجه به فکر تعطیلی 10 وزارتخانه افتاده‌اند.
 به گزارش تایمز اسرائیل، وزارت دارایی رژیم صهیونیستی به نتانیاهو توصیه کرده تعطیلی این وزارتخانه‌ها را که از نظر این وزارتخانه غیرضروری هستند، برای پوشش کسری بودجه 70 میلیارد شِکلی یا 20 میلیارد دلاری ضروری می‌داند. بنابر اعلام کانال 12 تلویزیون این رژیم، این فهرست از جمله شامل وزارت شهرک‌ها و مأموریت‌های ملی، وزارت اورشلیم (قدس) و سنت یهود، وزارت توسعه نقب، وزارت همکاری منطقه‌ای، وزارت امور دیاسپورا و برابری اجتماعی، وزارت امور استراتژیک، وزارت میراث و وزارت زنان است.
در این شرایط بحران مالی، روزنامه معاریو نیز در گزارشی نوشت یک عضو کنست خواستار پاسخ صریح کابینه حاکم درباره گم شدن 19 میلیارد شِکل و دستکاری اعداد بودجه 2024 شده است. ولادیمیر بلیاک، عضو کمیته مالی پارلمان رژیم صهیونیستی با انتقاد از نادرست بودن اعداد بودجه گفت: «ما در این دوره شاهد اداره اقتصاد توسط کسانی هستیم که بی‌شرمانه، حداقل مسئولیت را نیز نمی‌پذیرند و صداقت ندارند.» وی با متهم کردن بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی کابینه نتانیاهو در این باره افزود: «اعداد بودجه مهندسی شده و واقعی نیستند.»
جستجو
آرشیو تاریخی