صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۵ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۵ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۴

ضربه مقاومت عراق به امریکا در خاک سوریه

روز گذشته مقاومت عراق در دور جدید حملات خود علیه مواضع صهیونیستی-امریکایی، مقر ایالات متحده در شمال شرق سوریه را مورد هدف پهپادی قرار داد.
به گزارش المیادین، مقاومت عراق که حمله به نیروهای امریکایی در پایگاه «القریه الخضراء» در میدان نفتی العمر را برعهده گرفته است، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «رزمندگان ما در ادامه رویکرد خود برای مقاومت در برابر نیروهای اشغالگر امریکایی در عراق و منطقه و در پاسخ به قتل‌عام‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم ما در غزه، به پایگاه اشغالگران در «القریه الخضراء» حمله کردند. آنها در اعماق سوریه با استفاده از پهپادها، بر تخریب مستمر استحکامات و پایگاه‌های دشمن تأکید دارند.»
از زمان آغاز حملات صهیونیست‌ها به غزه و ورود زمینی به آن، مقاومت عراق چندین بار پایگاه‌های امریکا در عراق و سوریه را در راستای حمایت از مقاومت فلسطین و در واکنش به حمایت واشنگتن از جنایت‌های رژیم صهیونیستی با موشک و پهپاد هدف قرار داده است. این دست حملات منجر به خساراتی به این پایگاه‌ها شده که در رأس آن می‌توان به ایجاد ناامنی و خسارات امنیتی برای نیروهای امریکایی در این مناطق اشاره کرد. علاوه بر آن، کارشناسان عراقی این تحرکات را مانعی برای قاچاق سوخت امریکا از میادین نفتی مستقر در شمال شرقی سوریه می‌دانند. چرا که اکنون نیروهای مستقر در این پایگاه‌ها به دلایل امنیتی و قرار داشتن در وضعیت جنگی قادر به خروج از آن نیستند.
با وجود آنکه نمایندگان امریکا بسیار تلاش کردند، با تحت فشار قرار دادن دولت عراق، مانع این حملات شوند اما روند آن نه تنها متوقف نشده بلکه از نظر سطوح تهدید فراتر رفته است. حمله به میدان گازی کاریش در آب‌های مدیترانه که در نوع خود بی‌سابقه بوده نیز در همین راستاست و نشان از طرح‌های پنهان گروه‌های مقاومت برای ایجاد جبهه رویارویی با رژیم صهیونیستی دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی