صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۵ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۵ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

ورزش ایران

جوانمردی در فهرست برترین‌های سال کمیته جهانی
کمیته جهانی پاراتیراندازی در مروری بر رویدادهای سال ۲۰۲۳ میلادی این رشته، به حضور ملی‌پوش پرافتخار کشورمان در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی اشاره کرد.
در آستانه سال جدید میلادی کمیته جهانی پاراتیراندازی و IPC در مروری بر رویدادهای سال ۲۰۲۳ این رشته، به برگزاری چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی و اتفاقات شاخص آن اشاره و از حضور ساره جوانمردی ملی‌پوش پرافتخار کشورمان، تنها ۳ ماه پس از تولد فرزندش، بر سکوی نایب قهرمانی هانگژو یاد کرده است.
جوانمردی در مدت کوتاه بعد از تولد فرزندش تمرینات خود را مجدداً شروع کرد تا علاوه بر حضور در خط آتش چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی، بار دیگر افتخار حمل پرچم مقدس کشورمان در رژه مراسم افتتاحیه را نیز به کارنامه درخشان خود اضافه کند. او همچنین در حاشیه این بازی‌ها به عنوان یکی از اعضای اصلی کمیسیون ورزشکاران پارالمپیک آسیا برای مدت چهار سال انتخاب شد.


جام حذفی به البرز گاز کیش رسید
تیم البرز گاز کیش قهرمان مسابقات جام حذفی تنیس شد.این رویداد با حضور ۱۲۹ تیم از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، کرمان، گیلان، مازندران، هرمزگان، یزد و منطقه آزاد انزلی، جزیره کیش، جزیره قشم و تیم‌های آینده سازان از ۲۱ آذر ماه تا ۴ دی ماه در زمین‌های تنیس المپیک کیش برگزار شد.در دیدار فینال دو تیم البرز گاز کیش و الکت به مصاف هم رفتند که در نخستین دیدار بخش انفرادی سینا مقیمی از تیم البرز گاز کیش با نتیجه ۴-۶ و ۳-۶ سامیار الیاسی از تیم الکت را شکست داد و در دومین مسابقه دنیس کلاک از تیم البرز گاز کیش با نتیجه ۲ بر صفر بوگدان بوبرو را از پیش رو برداشت تا این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به سود نماینده کیش به پایان برسد.در مسابقه رده‌بندی نیزتیم رعد پدافند موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر ارتش نیرو تابلو ریلی را شکست دهد.
 

رونمایی از لوگو و شعار بازی‌های پاراآسیایی
کمیته پارالمپیک آسیا و ستاد برگزاری رویداد آیچی‌‌-ناگویا ۲۰۲۶، از لوگو و شعار رسمی پنجمین دوره بازی‌های پاراآسیایی رونمایی کرد.بر این اساس، شعار بازی‌های پاراآسیایی آیچی‌‌-ناگویا ۲۰۲۶، «تجسم یک‌دلی» خواهد بود.کمیته پارالمپیک آسیا پیش از این، از برنامه رشته‌های ورزشی آیچی‌‌-ناگویا ۲۰۲۶ رونمایی کرده بود.پنجمین دوره بازی‌های پاراآسیایی از 26 مهر تا دوم آبان‌ماه سال ١۴٠۵ با حضور حدود ۴٠٠٠ ورزشکار از ۴۵ کشور، در ۱۸ رشته ورزشی و به میزبانی شهر ناگویا واقع در استان آیچی کشور ژاپن برگزار می‌شود.


آغاز اردوی تیم ملی والیبال نشسته مردان بعد از ۲ ماه وقفه
اردوی تیم ملی والیبال نشسته مردان برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک پاریس از ۱۵ دی در محل فدراسیون جانبازان و توان‌یابان تشکیل می‌شود.علی کشفیا رئیس انجمن والیبال نشسته درخصوص تشکیل اردو گفت: «این تمرینات ۱۶ بازیکن در محل کمپ تیم‌های ملی فدراسیون جانبازان و توان‌یابان تشکیل شد که رمضان صالحی و مرتضی مهرزاد به خاطر آسیب‌دیدگی کتف حضور ندارند. زمان برگشت این دو بازیکن به اردو هنوز مشخص نیست و در حال درمان و انجام کار فیزیوتراپی هستند.»
او در پاسخ به این پرسش که چند درصد از نفرات دعوت شده به اردو ترکیب تیم اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس را تشکیل خواهند داد، افزود: مشخص نیست و بستگی به نظر سرمربی تیم ملی دارد. البته در هر مرحله  از اردو وضعیت بازیکنان دعوت شده از نظر آمادگی بدنی و فنی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت تا بهترین‌ها را به پارالمپیک اعزام کنیم.»
رئیس انجمن والیبال نشسته همچنین درباره رقابت‌های لیگ برتر والیبال نشسته مردان نیز گفت: لیگ با حضور ۵ تیم ذوب آهن اصفهان، شهرداری گنبد، مهر مولانای چالوس، نفت و پالایش آبادان و مس شهر بابک از هفته پیش آغاز شده که در اولین بازی ذوب‌آهن با نتیجه ۳ بر یک شهرداری گنبد را شکست داد. سعی داریم همزمان با برگزاری اردوها رقابت‌های لیگ را نیز برگزار کنیم تا بازیکنان مستعد را شناسایی و به تیم ملی دعوت کنیم.»
کشفیا در پایان درباره تداوم صدرنشینی تیم ملی والیبال نشسته مردان در رنکینگ جهانی، تأکید کرد: تیم ملی همیشه سعی کرده در تمام میادین آسیایی، جهانی و پارالمپیک برتری خود را ثابت کند و شایستگی این صدرنشینی را دارد. امسال نیز در آخرین رنکینگ جهانی با کسب ۵۰۰ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفت و تیم بانوان نیز که در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین نایب قهرمانی شده بود با ۱۰۹۳ امتیاز در جایگاه سیزدهم ایستاد.

جستجو
آرشیو تاریخی