صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۵ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۵ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

به دنبال جذب مربی روس هستیم

سهرابیان: برای جذب مربی خارجی مشکل مالی نداریم

فائزه زمانی
خبرنگار

شرایط تیم ملی آب‌های آرام با پدرو سنا سرمربی برزیلی‌اش اصلاً آرام پیش نرفت. سنا به امید ساختن روزهایی روشن برای قایقرانی ایران پا به تیم ملی گذاشت اما شرایط خوب پیش نرفت تاجایی که تیم ملی در بازی‌های آسیایی هانگژو فقط 3 برنز گرفت. تازه بعد از این بازی‌ها بود که سکوت ملی‌پوشان آب‌های آرام یکی یکی شکست و شروع به انتقاد از عدم دیسیپلین و ضعف فنی این مربی کردند. با بالاگرفتن اختلاف قایقرانان و سرمربی، درحالی که هنوز قرارداد سنا تمام نشده بود، فدراسیون با پرداخت مطالباتش او را راهی برزیل کرد.حالا 3، 4 ماه به مسابقات انتخابی المپیک بیشتر باقی نمانده است اما هنوز خبری از کادرجدید تیم ملی نیست. در چنین شرایطی علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی از مذاکره با فدراسیون روسیه برای جذب یک مربی روس خبر می‌دهد تا در صورت فراهم بودن شرایط، ملی‌پوشان زیرنظر یک مربی خارجی برای گرفتن سهمیه پارو بزنند.
او همچنین در واکنش به حواشی اخیر تیم ملی روئینگ و جدایی نازنین ملایی از تیم و تمرین در یونان، همچنان اختلاف بین فرزام و ملایی را تکذیب می‌کند و معتقد است این چنین مشکلاتی بین مربی و ورزشکار طبیعی است.
تکلیف کادرفنی تیم ملی آب‌های آرام مشخص نشد؟
اولین تست تیم ملی آب‌های آرام دیروز برگزار شد. طبق آیین‌نامه قایقرانان باید در 3 مرحله رکوردگیری شرکت کنند و در 2 مرحله رکورد حدنصاب را بزنند تا جواز حضور در اردوهای منجر به انتخابی المپیک را بگیرند. اینجوری نیست که هرکسی به مسابقات انتخابی اعزام شود و قطعاً قایقرانان باید رکورد مدنظر ما را بزنند تا جواز حضور در انتخابی المپیک را بگیرند.
 برای این 3 ماه باقی مانده تا مسابقات کسب سهمیه برنامه‌ریزی کرده‌ایم که مرحله به مرحله باید جلو برویم.از طریق وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با روسیه در ارتباط هستیم و در تلاشیم تا یک مربی روسی به ایران بیاوریم.
-5 4  مربی رزومه دار را زیرنظر داشتیم و با آنها صحبت‌هایی انجام داده‌ایم اما فعلاً با کسی توافقی نداشتیم و به همین خاطر در حال حاضر نمی‌توانم اسمی ببرم.
اگرموفق به استخدام مربی خارجی نشوید، تیم ملی با کادرایرانی عازم انتخابی المپیک می‌شود؟
این موضوع به گزینه‌های در حال مذاکره ما بستگی دارد و باید ببینیم شرایط ما را می‌پذیرند یا نه، بنابراین اگر موفق به جذب مربی خارجی نشویم با همین روند ادامه می‌دهیم تا زمانی که بتوانیم مربی شاخصی را که مدنظر داریم به ایران بیاوریم.
مشکل مالی برای جذب مربی خارجی ندارید؟
از طریق وزارت ورزش درحال پیگیری هستیم و خداراشکر مشکل مالی نداریم.

جستجو
آرشیو تاریخی