صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و دو - ۰۴ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و دو - ۰۴ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۶

دیگه‌چه‌خبر؟

محمد امامی در زندان است
 خبر اول اینکه، به دنبال مطرح شدن برخی سؤالات مبنی بر سرنوشت پرونده قضایی محمد امامی و حضور در زندان یا آزادی این محکوم پرونده فساد بانک سرمایه، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد که اتهام اصلی محمد امامی و محکومیت وی بدون تغییر باقی مانده و وی در زندان است. این مرکز با بیان اینکه سوابق و پرونده‌های محمد امامی نشان می‌دهد که پرونده وی دارای عناوین اتهامی متعددی است و این فرد در چند عنوان اتهامی محاکمه شده بود، آمده است: پرونده اصلی محمد امامی در شعبه ۳ دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع مورد رسیدگی قرار گرفت که به موجب رسیدگی دادگاه و رأی صادره او به ۲۰ سال حبس، رد مال و پرداخت جزای نقدی محکوم شد. به گفته مرکز رسانه قوه قضائیه، امامی در برخی از عناوین اتهامی دیگر از جمله توهین، اهانت و جعل نیز از دادگاه حکم گرفته و برای عناوین اتهامی توهین، اهانت و جعل درخواست اعاده دادرسی داده بود که برای نمونه برای اتهام جعل حکم برائت گرفته است و پس از اعلام برائت وی از عنوان اتهامی جعل همان حکم برائت در برخی رسانه‌ها منتشر شده است.
 
افزایش تحرکات انتخاباتی محمدرضا عارف
 دست آخر اینکه،  دو چهره سیاسی نزدیک به محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان، از جلسات مستمر وی با استانداران ادوار خبرداده و عنوان کرده‌اند که انتخابات، یکی از موضوعات مورد بحث در این جلسات است. این دو چهره، هرچند ارائه لیست انتخاباتی از سوی عارف را نه تأیید و
نه رد کرده‌اند، اما گفته‌اند که تشویق به شرکت در انتخابات از مباحث محوری در این جلسات است. برگزاری این جلسات، به نوعی تأیید کننده حرکت چراغ خاموش اصلاح‌طلبان به سمت انتخابات است. این درحالی است که برخی از طیف‌های تندرو این جریان، همچنان موضعی غیرشفاف درقبال انتخابات اتخاذ می‌کنند، اما به نظر می‌رسد بدنه اصلی اصلاح‌طلبان خود را برای حضور پرقدرت در انتخابات آماده می‌کند. گفتنی است که عارف در انتخابات مجلس دهم، سرلیست اصلاح‌طلبان در تهران بوده است. وی در انتخابات 1392 ریاست جمهوری نیز به نفع حسن روحانی از رقابت‌ها کنار کشید، هرچند بعدها با بی‌محلی‌های دولت وقت و حزب اعتدال و توسعه مواجه شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی