صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و دو - ۰۴ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و دو - ۰۴ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

فوتبال ایران

شیرازی و پسرش محروم شدند
حکم کمیته اخلاق علیه رئیس جنجالی سابق هیأت فوتبال تهران و پسرش صادر شد .با اعلام کمیته اخلاق حبیب‌الله ابوالحسن شیرازی و معراج شیرازی به دلیل نقض مقررات اخلاقی فوتبال، متخلف شناخته شده و هرکدام به مبلغ 200 میلیون ریال جریمه نقدی و 2 سال محرومیت از هرگونه فعالیت فوتبالی، فوتسال و فوتبال ساحلی محکوم شدند. درصورت داشتن درخواست تجدیدنظر با رعایت تشریفات قانونی مندرج در ماده 63 آیین‌نامه اخلاق، باید ظرف مدت یک هفته لایحه اعتراض خود را به کمیته اخلاق ارسال کنند.
 
بازگشت روشنایی به پک
قطعی برق ساختمان پک در روزهای اخیر مشکلاتی را ایجاد کرده و سبب اختلال در فعالیت کادرفنی تیم ملی فوتبال کشورمان شده بود .به گزارش فارس، دلیل این موضوع نیز سرقت کابل‌های برق بود. اتفاقی که ظاهراً برای یکی از ساختمان‌های روبه‌روی مرکز ملی فوتبال در روزهای اخیر نیز رخ داده بود‌. باوجود این پس از پیگیری‌های فدراسیون فوتبال این مشکل رفع شده و با وصل شدن برق، کادرفنی تیم ملی نیز از دیروز بدون هیچ مشکلی فعالیت خود را در ساختمان پک از سر گرفتند .اردوی نهایی تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا از ۱۲ دی آغاز می‌شود.
 
کمک 10 میلیون دلاری فیفا به فوتبال ایران
فیفا دیروز در گزارشی از کمک چندمیلیون دلاری‌اش به فدراسیون فوتبال ایران و دیگر اعضا خبر داد .براساس آخرین گزارش فیفا، سهم فدراسیون فوتبال ایران از پروژه «فوروارد» برای کمک به فدراسیون‌های اعضا، «9.9 میلیون دلار معادل 500 میلیارد تومان» بوده است .با این کمک فیفا در طول 4 سال به فدراسیون فوتبال ایران، می‌توان دو ورزشگاه مدرن مثل استادیوم امام رضا(ع) مشهد (با هزینه 200 میلیارد تومان) ساخت .فیفا مجموعا ۲.۷۹ میلیارد دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده که از این مبلغ ۲۰ درصد به کنفدراسیون‌ها و ۸۰ درصد به فدراسیون‌ها (۲۱۱ فدراسیون) رسیده است.
فیفا هرساله به تمام فدراسیون‌های اعضا کمک مالی می‌کند تا با کمک این پول‌ها، زیرساخت‌های ورزشی خود را تقویت کنند. همچنین این نهاد پیش از این در ایام کرونا 150 میلیون دلار به اعضای خود اختصاص داد که سهم ایران در آن زمان نیم میلیون دلار(25 میلیارد تومان) بود .فیفا درباره جزئیات کمکش به فدراسیون ایران گزارش داد که ۵.۵ میلیون دلار این رقم مربوط به هزینه‌های عملیاتی، ۴.۳ میلیون دلار برای پروژه‌ها و ۰.۱ میلیون دلار مربوط به تجهیزات است.
 
داوران ایران در لیگ عربستان
عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال از قضاوت داوران کشورمان در لیگ فوتبال عربستان خبر داد.علی خسروی در مورد خبر قضاوت داوران کشورمان در لیگ برتر عربستان به فارس گفت: «بله این اتفاق رخ می‌دهد. بعد از آنکه داوران کشورمان مثل موعود بنیادی‌فر لایسنس داوری با VAR  را گرفتند، اکنون نوبت قضاوت داوران کشورمان در لیگ‌های مختلف عربستان است. در فوتبال این کشور داوران خارجی از کشورهای صاحب سبک فوتبال قضاوت می‌کنند اما لیگ‌های دیگر عربستان هم باVAR  انجام می‌شود و به همین دلیل داوران ایرانی هم تا جایی که من اطلاع دارم قرار است قضاوت کنند.

پیروزی پورتو با گلزنی ستاره ایرانی
طارمی گزینه مناسب اینتر
پورتو بامداد دیروز در دومین بازی‌اش در گروه D جام اتحادیه پرتغال میزبان تیم دسته دومی لیکسوئس بود که این بازی با برتری 2-1 یاران طارمی به پایان رسید.
 فرانسیسکو کنسیسائو در دقیقه هفت و مهدی طارمی در دقیقه 85 از روی نقطه پنالتی برای پورتو و فابینیو در دقیقه 14 (پنالتی) برای لیکسوئس گلزنی کردند. طارمی در این بازی در دقیقه 67 این بازی به جای ژوائو ماریو به میدان رفت و پنالتی را که اونیلسون برای پورتو گرفت به گل تبدیل کرد. پورتو با وجود این پیروزی، به دلیل شکست در بازی قبلی‌اش مقابل اشتوریل، شانسی برای صعود به مرحله نیمه نهایی نداشت. از گروه D تیم اشتوریل که شش امتیازی است، به مرحله نیمه نهایی صعود کرده و در آن مرحله باید به مصاف بنفیکا برود.
گفتنی است آلبرتو ریمدیو خبرنگار سرشناس ایتالیایی که مجری تلویزیونی نیز هست، با حضور در استودیوی شبکه تلویزیونی «2 Rai» ایتالیا در واکنش به برد 2-صفر اینتر مقابل لچه در هفته هفدهم سری A ایتالیا گفت: «من معتقدم که اینتر باید در پنجره نقل‌وانتقالات ژانویه کاری کند. حالا خوب است که بازی‌های بعدی اینتر مقابل تیم‌های جنوا، ورونا و مونتزا است اما اگر وضعیت اینتر در ماه مارس و در اواسط رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به این صورت (نداشتن مهاجم کافی) باشد، کار آنها سخت می‌شود. من معتقدم طارمی گزینه مناسبی برای اضافه شدن به خط حمله تیم تحت‌هدایت سیمونه اینزاگی است.»
 
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی