صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و دو - ۰۴ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و دو - ۰۴ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

در گذشت ناگهانی و تلخ ملیکا محمدی ستاره فوتبال بانوان در سانحه رانندگی

گل ایرانی در بهشت

پریسا غفاری
خبرنگار

خبر شوکه‌کننده و باورنکردنی مرگ ملیکا محمدی، جامعه ورزش و فوتبال ایران را در بهت فرو برد. صخره فوتبال زنان ایران و هافبک 23 ساله تیم خاتون بم و تیم ملی فوتبال زنان ایران در سانحه رانندگی جان خود را از دست داد و به دیار باقی شتافت.
بامداد یکشنبه سوم دی‌ماه در حالی که همه دنیا خود را آماده جشن سال نو میلادی و کریسمس می‌کردند، در جاده بم و دوراهی باغمچک سه ورزشکار بااخلاق کشورمان از درهای رستوران خارج می‌شوند و سوار بر اسنپ به سمت هتل محل اقامت تیم بم راهی می‌شوند. در حالی که دقایقی نگذشته بود، راننده خواب‌آلود که با سرعتی بالا در حرکت بود با چرخاندن فرمان باعث واژگونی خودرو می‌شود و بعد از آن بود که ورزش ایران را غرق اندوه و غم می‌کند.
نعیم مفلحی رئیس پلیس‌راه بم - زاهدان درباره علت این حادثه گفت: «عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی راننده و همچنین تخطی از سرعت مطمئنه، علت واژگونی خودرو بوده است.»

 حیف از ملیکا
ملیکا محمدی که ساکن امریکا بود، فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان در تیم خاتون بم توپ می‌زد. او سابقه بازی در رده‌های سنی فوتبال ملی ایران را داشت و یکی از شاگردان مریم ایراندوست در جام ملت‌های آسیا و مریم آزمون در انتخابی المپیک به‌شمار می رفت. محمدی که از شهر حافظ به دنیای فوتبال معرفی شد، در باشگاه وصال شیراز زیرنظر پروانه خسروی پا به توپ شد. او در 13 سالگی به تیم نوجوانان راه پیدا کرد و بعد از آن همراه خانواده‌اش راهی امریکا شد. در آکادمی تخصصی فوتبال IMG فلوریدا تمرین می‌کرد. بعد از آن نزد خانواده‌اش در مریلند رفت و برای تیم مدرسه به میدان رفت تا اینکه از طرف باشگاه بکذدا امریکا انتخاب و به عضویت آن درآمد. این باشگاه یکی از معروف‌ترین باشگاه‌های مریلند- ویرجینیا بود و زیر نظر مربی پرویی به نام نلسون کار می‌کرد و با تیم دانشگاهی فوتبال را در لیگ دانشگاهی پیگیری کرد. او در پست هافبک راست بازی می‌کرد تا اینکه به ایران آمد و در تیم‌های ملی به‌عنوان دفاع وسط به کار گرفته شد.

قوهای سپید هم برای ملیکا دست از بازی کشیدند
ملیکا محمدی آخرین پا به توپ شدنش در نصف جهان بود، جایی که این صخره فوتبالی برابر سپاهان فضایی برای گلزنی شاگردان نیلوفر اردلان نگذاشت و به همراه هم‌تیمی‌هایش به بم برگشت تا بتواند برای پذیرایی از قوهای سپید آماده شود، ولی گویا فرشته کوچک این فرصت را پیدا نکرد و پیش از بازی با ملوانی‌ها اجل سراغش آمد. اما بازیکنان تیم شمالی که با شنیدن خبر درگذشت این فرشته کوچک در اندوه و غم فرو رفته بودند با درخواست از باشگاه بازی خود را به تعویق انداختند.گلاره ناظمی، مسئول برگزارى رقابت‌هاى فوتبال زنان کشورمان از لغو دیدار روز جمعه صدرنشینان جدول رده‌بندى ملوان انزلی – خاتون بم در این راستا خبر داد و از همکارى خوب و پسندیده باشگاه ملوان بندرانزلى در احترام به فاجعه غمبار گفت: «با توجه به فاجعه درگذشت ملیکا محمدى و آسیب‌دیدگى شدید زهرا خواجوى و بهناز طاهرخانى، باشگاه ملوان کمال همکارى را با سازمان لیگ انجام داد و براى ما مباحث مهم‌تر و مسائل ارزشمندترى نسبت به برگزارى یک مسابقه فوتبال ارجحیت دارد.»

منظمی: رفتن ملیکا قابل باور نیست
مریم منظمى، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس فوتبال زنان که اشک امانش را بریده بود، در حالی که به سمت بم رفت، گفت: «ملیکا بچه من بود و دختر فوتبال ایران، امروز فوتبال ما یکى از بهترین‌ها و با‌اخلاق‌ترین بازیکنانش را از دست داد که از امریکا به عشق وطن و مردمش براى افتخارآفرینى در فوتبال ملى زنان به ایران برگشته بود. رفتن ملیکا محمدى قابل باور نیست، هنوز نمى‌توانم باور کنم، این ضایعه بزرگى براى فوتبال ایران و زنان است؛ شوک بزرگى که باید آن را فاجعه‌اى تمام‌عیار دانست.»او که همسفر تیم ملی فوتبال زنان در انتخابی المپیک بود و کنار ملیکا محمدی در سفر به استرالیا نشسته بود، به خاطره همسفری‌اش اشاره کرد: «در طول سفر مى‌گفت عاشق ایران و مردم آن است، چون اینجا زندگى جاریست و براى همین از امریکا به ایران برگشته است. او از خود اخلاق خوب، تعصب و محبت را به جا گذاشت و در استرالیا بازی‌هاى بسیار خوبى براى تیم ملى انجام داد.»

شیراز آرامگاه ملیکا می‌شود
با هماهنگی و برنامه‌ریزی مسئولان باشگاه خاتون بم و اداره‌کل ورزش شهرستان بم، قرار است امروز مراسم خداحافظی با ملیکا محمدی برگزار و سپس پیکر او به شیراز منتقل شود تا در خانه ابدی خود آرام گیرد.عذرا ریاحی، معاون توسعه ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: «خانواده ملیکا ایران نیستند و قرار است بزودی بیایند. دایی او دیشب از شیراز به بم رسید تا برای مراسم تشییع و خاکسپاری برنامه‌ریزی کنند. او اگرچه کرمانی نبود اما بازیکن ما بود و جای تأسف است که چنین عزیزی را از دست دادیم.» گفتنی است زهرا خواجوی و بهناز طاهرخانی که در ماشین همراه محمدی بودند، پس از تصادف به بیمارستان پاستور بم منتقل شدند. لگن خواجوی شکسته و طاهرخانی در ICU بستری است.

 

ملیــــــکا
به اسطوره پیوست
ملیکا از همان بچگی عاشق فوتبال بود و به هنگام درگذشت ناصر حجازی اسطوره استقلالی‌ها در یکی از پست‌های خود برای او نوشت ناصرخان روحت شاد.حال خبر مربوط به خود اوست که همه می نویسیم کاش دروغ باشد و تو به نزد ما برگردی.ملیکا روحت شاد.او بامداد دیروز روحش پرواز کرد تا از آن دنیا به همراه مرحوم حجازی به ما بنگرد.

جستجو
آرشیو تاریخی