صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و دو - ۰۴ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و دو - ۰۴ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

تأکید وزیر کشور بر راه اندازی قطار سریع السیر تهران - مشهد
مشهد- وزیر کشور گفت: پیگیری‌ها برای راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران - مشهد از سوی استانداری خراسان رضوی به خوبی در حال انجام است و امیدوارم با همراهی دستگاه‌های متولی این موضوع در دولت سیزدهم به سرانجام برسد.
به گزارش استانداری خراسان رضوی، احمد وحیدی از مدیرعامل شرکت راه‌آهن، خواستار تسریع در فرایند آغاز این خط سریع‌السیر شد.
 پروژه قطار سریع‌السیر مشهد- تهران به‌عنوان یکی از طرح‌های حمل‌ونقل در سطح ملی، از ابتدای دهه ۱۳۹۰ مطرح شد و در دولت گذشته جای خود را به پروژه برقی‌سازی خط آهن مشهد- تهران داد اما سرمایه‌گذاری چینی‌ها به‌دلیل تحریم‌ها به نتیجه نرسید.
با روی کار آمدن دولت سیزدهم، پروژه قطار سریع‌السیر مشهد- تهران مجدداً کلید خورد.
در سفر بهمن ماه سال گذشته رئیس جمهور به چین، سندهای مختلفی برای توسعه همکاری بیشتر به امضا رسید و در این راستا چین در ساخت این قطار سریع‌السیر مشارکت دارد. مقدمات عملیات اجرایی قطار سریع‌السیر تهران - مشهد فراهم شده و در شُرف عقد قرارداد با کشور چین است.

البرز به ۱۵۰۰ مدرسه جدید نیاز دارد
البرز- استاندار البرز گفت: برای تشکیل کلاس‌های یک شیفت و ۳۰ نفره به۱۵۰۰ مدرسه در استان نیاز داریم. به همین دلیل باید نهضت مدرسه‌سازی با اهتمام ویژه‌ای و به‌صورت هفتگی دنبال شود.
«مجتبی عبداللهی» افزود: نهضت مدرسه‌سازی در استان روند بسیار خوبی را طی کرد و تا پایان امسال، ساخت بیش از ۱۰۰ مدرسه تکمیل می‌شود. در همین راستا باید برای تحقق مصوبه سفر دوم رئیس جمهور به استان تحت‌عنوان ساخت ۱۰۰ مدرسه دیگر نیز با جدیت وارد عمل شویم. وی افزود: نباید این روند کند و یا مختل شود بلکه ضرورت دارد تمامی متولیان امر پای کار باشند و از ظرفیت خیرین نهایت بهره‌برداری صورت گیرد، چراکه خود را متعهد به ساخت حداقل ۳۰۰ مدرسه کرده‌ایم.
عبداللهی گفت: باید سازنده‌ها و انبوه‌سازان را نیز به مسئولیت‌های اجتماعی آگاه کنیم چون طبق ضوابط برای هر ۲۰۰ واحد مسکونی، ساخت یک مدرسه الزامی است. استاندارالبرز افزود: باید موانع را از سر راه خیرین برداریم و مسیر را برای فعالیت آنها هموار کنیم، زمانی که یک خیر تحت عنوان بنیاد خیریه نصر متعهد شده ۵۰ مدرسه برای البرز بسازد باید آن را ارج نهیم و بسترهای لازم را مهیا کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی