صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و دو - ۰۴ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و دو - ۰۴ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

تصادف مرگبار در روسیه با 4 کشته
وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که بر اثر برخورد یک مینی‌بوس با خودرویی دیگر در منطقه «روستوف» در جنوب این کشور، چهار نفر کشته شدند.
 به گزارش شینهوا، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: ۱۱ نفر دیگر نیز در این حادثه بر اثر از دست دادن کنترل خودرو قبل از برخورد با مینی‌بوس، زخمی شدند که مصدومان در بیمارستان تحت مداوا هستند.
 گزارش‌های محلی نشان می‌دهد که مناطق اطراف محل حادثه در روزهای اخیر آب و هوای نامساعد و مه و برف سنگین را تجربه کرده است.
 
یک کشته در تیراندازی فلوریدا
‌تیراندازی ‌در یک مرکز خرید در فلوریدا حداقل یک کشته برجا گذاشت.
به گزارش اسپوتنیک، بنا به گزارش پلیس محلی، تیراندازی حدود ساعت سه و نیم بعداز ظهر شنبه در مرکز خرید پداک شهر اکالا در فلوریدا رخ داد. پلیس معتقد است متهم همچنان فراری است. این در حالی است که ایالات متحده امسال ۶۴۵ مورد تیراندازی جمعی را تجربه کرده است.
بنا بر شواهد موجود، فیلمی از صحنه هرج و مرج درون مرکز خرید در زمان تیراندازی در فضای مجازی منتشر شده است.
پلیس اعلام کرد که جسد یک مرد را چند ساعت پس از تیراندازی، در همان محوطه پیدا کرده است. همچنین یک زن مجروح نیز در منطقه پیدا شده است.
 
سقوط مرگبار بابانوئل در مسکو
 مردی جوان در مسکو با پوشیدن لباس بابانوئل قصد غافلگیری فرزندانش را داشت که در حین حرکات نمایشی مقابل چشم فرزندانش از طبقه ۲۴ برج سقوط کرد.
  این پدر جوان از بالکن طبقه بالای منزلش در یک برج ۲۴ طبقه قصد داشت به بالکن طبقه پایین رفته و فرزندانش را غافلگیر کند اما در لحظه‌ای تکان‌دهنده پایش به کابل‌های آویزان از سقف بالکن برج گیر کرد و از طبقه بیست‌وچهارم مقابل چشم مردم به پایین سقوط کرد و در دم جان باخت.
 
مرگ قهرمان بوکس در مراسم تدفین مادر
قهرمان بوکس اروپا در روز تشییع پیکر مادرش تصادف کرد و جان باخت.
سرویس رسانه‌ای فدراسیون بوکس روسیه گزارش داد که آلبرت رودیونوف، قهرمان سه دوره مسابقات این کشور و اروپا، در منطقه کراسنودار دچار حادثه رانندگی شد.
 در این پیام آمده است: «فدراسیون بوکس روسیه به خانواده این بوکسور تسلیت می‌گوید و تمام هزینه‌های لازم را تقبل خواهد کرد.»
 آلبرت ۲۵ ساله بود و یک همسر و یک دختر هفت ساله از خود به جا گذاشت. مراسم تشییع پیکر این ورزشکار دیروز در شهر ولژسکی برگزار شد. تعدادی از منابع گزارش دادند که مراسم خاکسپاری مادر بوکسور روز شنبه برگزار شد.
 
12 کشته در انفجار کارخانه نیکل اندونزی
 یک مقام پارک صنعتی اندونزی گفت که در اثر انفجار یک کارخانه فرآوری نیکل، دست‌کم ۱۲ نفر کشته و ۳۹ نفر زخمی شدند.
 به گزارش استریتز تایمز، سخنگوی این مجتمع در بیانیه‌ای گفت: این حادثه حوالی ساعت ۵:۳۰ صبح یکشنبه به وقت محلی در یک کارخانه متعلق به شرکت فولاد ضد زنگ PT اندونزی سینگشان در پارک صنعتی مورووالی واقع در استان سولاوسی مرکزی اندونزی که چین سرمایه‌گذار آن است، رخ داد.
 ددی کورنیاوان، سخنگوی پارک صنعتی اندونزی، گفت: در این حادثه ۱۲ نفر جان باختند. ۳۹ نفر هم با جراحات جزئی و جدی در حال حاضر تحت درمان هستند.
 در این بیانیه آمده است هفت اندونزیایی و پنج کارگر خارجی بدون ذکر ملیتشان کشته شده‌اند. بررسی اولیه نشان داد انفجار در حین تعمیر کوره رخ داده است که یک مایع قابل اشتعال آتش گرفته و انفجار بعدی به انفجار مخازن اکسیژن مجاور منجر شده است. آتش‌سوزی ساعتی بعد با موفقیت مهار شد.
 
سرقت تابلوی راهنمایی رانندگی 500 هزار پوندی
 پلیس لندن مردی را به ظن سرقت تابلوی راهنمایی رانندگی اثر «بنکسی» در لندن دستگیر کرد.
 به گزارش گاردین، کارآگاهان این مرد را شنبه شب به ظن سرقت اثر هنری که تا ۵۰۰ هزار پوند ارزش داشت و توسط «بنکسی» در خیابانی در لندن نصب شده بود، دستگیر کردند.
 کمتر از یک ساعت پس از تأیید اصالت یک اثر هنری به‌عنوان یکی از آثار خلق‌شده توسط «بنکسی»، این اثر دزدیده شد. این اثر هنری  یک تابلو قرمز رنگ با سه پهپاد نظامی روی آن است که صبح جمعه در خیابان ظاهر شد. «بنکسی» در همان روز طبق روال همیشه مجموعه‌ای از عکس‌های تصویرگر اثر هنری جدید خود را بدون هیچ توضیحی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد تا اصالت آن را تأیید کند.
 ویدیویی از دو مرد منتشر شد که آنها را در حال برداشتن این اثر هنری در یکی از خیابان‌های جنوب لندن نشان می‌دهد. در این ویدیو به نظر می‌رسد که این دو مرد هیچ تلاشی برای پنهان کردن هویت خود نداشتند زیرا شاهدان از آنها فیلم گرفتند.
 «بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد. با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تا کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی