صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و یک - ۰۳ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و یک - ۰۳ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

تعیین تکلیف واحدهای راکد صنعتی خراسان رضوی تا پایان سال
مشهد- استاندارخراسان رضوی از دست‌اندرکاران اداره کل صنعت، معدن و تجارت خواست هر چه سریعتر واحدهای راکد را تا پایان امسال تعیین تکلیف و برای احیای آنهایی که قابلیت راه‌اندازی دارند، اقدام کنند.
 یعقوبعلی نظری گفت: چند سال است که هنوز مسأله واحدهای صنعتی راکد در استان وجود دارد، هرچند در این مدت واحدهای زیادی به چرخه تولید بازگشته‌اند اما باید تا پایان سال‌جاری دیگر هیچ واحد راکدی در استان باقی نماند.
 وی اضافه کرد: در بین واحدهای راکد، واحدهایی با اهمیت با تولید عمده مدنظر هستند که باید هر چه سریعتر عارضه‌یابی شوند و نسبت به راه‌اندازی مجدد آنها اقدام کرد و در این راستا ابتدا باید دلیل راکد بودن واحد صنعتی مشخص شود که پس از تشخیص، مشاوره لازم به صاحب واحد داده شده و برای تأمین نیازمندیهای آن از جمله سرمایه در گردش یا مواد اولیه یا ماشین‌آلات اقدام می‌شود.

کرج هزار هکتار بافت فرسوده دارد
کرج - معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با اشاره به وجود هزار هکتار بافت فرسوده در کرج گفت: حدود ۸۰ درصد املاک موجود در بافت‌های فرسوده شهر، قولنامه‌ای هستند.
«عباس سعیدی‌کیا» در سومین جلسه کارگروه راهبردی ارتقای کیفیت محلات بافت فرسوده اظهار کرد: شهرداری کرج پروژه‌هایی را در بحث احیای بافت فرسوده تعریف کرده که اجرای آنها به عهده مناطق دهگانه، سازمان‌های عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، فاوا و اداره کل درآمد است.
وی بیش از هزار هکتار بافت فرسوده مصوب در کرج را نیازمند بهسازی و بازآفرینی دانسته و گفت: بیش از یک‌سوم جمعیت کرج در این مناطق زندگی می‌کنند که همین امر ضرورت احیای این بافت‌ها را دوچندان می‌کند.
سعیدی‌کیا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد واحدهای مسکونی موجود در بافت‌های فرسوده شهر قولنامه‌ای هستند، افزود: پیگیری لازم برای سنددار کردن آنها در حال انجام است، ولی تاکنون دستورالعمل اجرایی آن از وزارت راه و شهرسازی ابلاغ نشده است.

جستجو
آرشیو تاریخی