صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت - ۰۲ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت - ۰۲ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲

از رسانه ‌ها چه‌خبر؟

Khamenei.ir

مردم استان‌های کرمان و خوزستان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

جمعی از مردم استان‌های کرمان و خوزستان صبح امروز دوم دی‌ ماه ۱۴۰۲ با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار می کنند. این دیدار که در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود، مطابق روال دیدارهای عمومی اقشار مختلف مردم استان‌های کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.

 

فارس

رایزنی رئیس‌جمهور با مقامات ارمنستان و کویت

نخست‌وزیر ارمنستان روز گذشته در تماس تلفنی با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران درباره روند آخرین تحولات منطقه و راه‌های بهبود روابط دو کشور گفت‌و‌گو کرد. نیکول پاشینیان با بیان توسعه روابط این کشور با ایران اظهار داشت که صلح پایدار در «قفقاز جنوبی» تنها با حمایت جهان متمدن ممکن است.
گفت وگو با امیر کویت
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه نیز در گفت‌و‌گوی تلفنی با شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح» امیر جدید کویت با تسلیت مجدد درگذشت امیر فقید کویت و تبریک منصب جدید به وی، سیاست جمهوری اسلامی ایران را تقویت و گسترش روابط با همسایگان دانست و ابراز امیدواری کرد در دوره حاکمیت امیر جدید کویت روابط ایران با کشور دوست، همسایه و مسلمان کویت بیش از پیش ارتقا یابد. آیت‌الله رئیسی در ادامه موضوع فلسطین را اساسی‌ترین مسأله منطقه و جهان دانست و ضمن قدردانی از حمایت‌های دولت کویت از حقوق حقه ملت فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم جعلی و اشغالگر صهیونیستی، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران برای احقاق حقوق ملت فلسطین آماده همکاری با دیگر کشورها است.

 

ایرنا

دومین سالگرد شهادت سردار حسن ایرلو برگزار شد

دومین سالگرد شهادت سردار شهید حسن ایرلو سفیر کشورمان در یمن  روز پنجشنبه در بهشت زهرا(س) با حضور علی باقری معاون وزیر امور خارجه، خانواده شهید و جمعی از همکاران وی برگزار شد. جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در این مراسم گفت: شهید ایرلو هم به دنبال کسب علم و دانش و تربیت نیروهای مخلص برای انقلاب بود. سردار محمدرضا فلاح زاده افزود: شهید ایرلو نه تنها خود را وقف انقلاب کرد بلکه با تمام وجود در خدمت ولایت و پیشبرد اهداف انقلاب بود.
شهید حسن ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن، جانباز شیمیایی جنگ تحمیلی بود که در محل مأموریت به کرونا مبتلا شد و به علت عدم همکاری برخی از کشورها و کارشکنی در زود رسیدن به کشور، ۳۰ آذرماه به شهادت رسید.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی