حوادث جهان

سیل، خانه‌های مردم جنوب هند را برد

بارش شدید باران و در پی آن جاری شدن سیلاب، زندگی مردم را در ایالت «تامیل نادو»ی هند ، در جنوب شرقی این کشور، مختل کرده است.
به گزارش رویترز، سیلاب موجب آبگرفتگی جاده‌ها شده و خدمات ریلی را نیز تحت تأثیر قرار داده است. در همین حال، نیروهای امدادی در تلاش برای کمک به افرادی هستند که تحت تأثیر این سیلاب قرار گرفته‌اند.اداره هواشناسی ایالتی اعلام کرده است که تامیل نادو تقریباً ۵۰ میلیمتر بارندگی بین روزهای یکشنبه و دوشنبه دریافت کرده است. همچنین رسانه‌های محلی از کشته شدن دست کم پنج نفر در سیل و حوادث ناشی از بارندگی شدید خبر دادند.نیروهای امدادی به وسیله قایق در تلاش برای نجات سیلزدگان هستند و اقلام غذایی بین آنها پخش کرده‌اند.
 
 افزایش شمار تلفات زلزله در شمال چین

رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند که در پی وقوع زمین‌لرزه ۶/۲ ریشتری در شمال غربی این کشور، دست‌کم ۱۳۱ نفر کشته شدند.
به گزارش اسکای نیوز، در همین حال زمین‌لرزه دومی نیز منطقه «سین‌کیانگ» در شمال غربی این کشور را لرزانده است. هنوز مشخص نیست که آیا بر اثر زمین‌لرزه دوم تلفات جانی وجود داشته است یا خیر.
بر اساس گزارش‌ها، در مجموع ۹۸۰ نفر زخمی شده‌اند و حداقل ۱۶ نفر نیز همچنان ناپدید هستند.شبکه تلویزیونی دولتی CCTV چین گزارش داد که رئیس‌جمهور این کشور خواستار تلاش همه‌جانبه به منظور جست‌و‌جو و نجات برای به حداقل رساندن تعداد تلفات شده است.در همین حال، سازمان زمین‌شناسی امریکا قدرت این زمین‌لرزه را 5/9  ریشتر اعلام کرده است.گزارش‌ها حاکی است که خطوط آب و برق و همچنین زیرساخت‌های حمل و نقل و ارتباطات در مناطق حادثه‌دیده، آسیب دیده است.
 
۱۱ کشته در عملیات پلیس زندان پاراگوئه

پلیس ملی پاراگوئه اعلام کرد که حداقل ۱۱ نفر در یک عملیات پلیس در زندان تاکومبو در آسونسیون پایتخت پاراگوئه کشته شدند.
به گزارش رویترز، بر اساس گزارش اولیه، ۱۰ زندانی و یکی از عوامل گروه تاکتیکی پلیس کشته و ۲۰ زندانی و ۳۶ مأمور پلیس زخمی شدند.پلیس ملی گزارش داد که پس از درگیری شدید با زندانیان، مأموران پلیس به سلول رهبر جناح جنایتکار آرماندو خاویر روتلا رسیدند که سرانجام خود را تسلیم کرد و به زندان نظامی وینا کیو منتقل شد.روتلا خطرناک‌ترین جنایتکار پاراگوئه‌ای است که زندان را کنترل و از آنجا قاچاق موادمخدر و سایر فعالیت‌های مجرمانه مرتبط را هم در کشور و هم در منطقه هدایت می‌کرد.در این عملیات همچنین چاقو و سلاح گرم با کالیبرهای مختلف، مهمات، مواد منفجره دست‌ساز، تلفن همراه و مواد مخدر کشف و ضبط شد.
 
۷ کشته در آتش‌سوزی آپارتمانی در مغولستان
بر اساس اعلام آژانس ملی مدیریت اضطراری مغولستان، صبح روز سه‌شنبه 7 نفر در آتش‌سوزی آپارتمانی در اولان باتور، پایتخت مغولستان کشته شدند.
به گزارش شینهوا، آتش‌سوزی در یک ساختمان ۱۰ طبقه در منطقه جنوبی خان اویول در حدود ساعت ۷:۰۲ صبح به وقت محلی رخ داد.سازمان اورژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد: پنج نفر از اعضای یک خانواده از جمله چهار کودک، جان خود را از دست دادند، همچنین دو نفر دیگر از جمله یکی از کارگران اورژانس در یکی از بیمارستان‌های محلی جان باختند.وی افزود: تحقیقات برای کشف علت آتش‌سوزی در حال انجام است.
 
شیرجه به آب یخ

«کن استورنز»، ماجراجوی نروژی، از صخره‌ای سنگی با ارتفاع بیش از ۴۰ متر به درون آب یخ پرید و توانست رکورد مرتفع‌ترین شیرجه مرگبار را به نام خود ثبت کند.
شیرجه مرگبار، اولین بار توسط «ارلینگ برونو هوودن»، نوازنده گیتار، ابداع شد که نوعی شیرجه آزاد از ارتفاعی بالاست. در این نوع شیرجه، پرش‌ها باید از ارتفاعی بین ۱۰ تا ۱۵ متر بالاتر از سطح آب انجام شود. اما افراد ماجراجویی که سر نترس داشتند، ارتفاع‌های بیش از این را انتخاب می‌کردند. تازه‌ترین رکورد هم به «کن استورنز» تعلق گرفت. او اوایل این ماه، از یک دیوار صخره‌ای بلند با ارتفاع ۴۰٫۵ متر به درون آب بسیار سرد و یخی پرید و رکورد تازه‌ای ثبت کرد.کن استورنز، زمانی مبارز هنرهای رزمی ترکیبی بود و اکنون قهرمان ورزش‌های خطرناک و هیجانی است.
رکورد شیرجه مرگبار بارها به نروژ، جایی‌که این ورزش خطرناک و هیجانی متولد شد، تعلق گرفته است و این بار هم یک نروژی رکورد شیرجه مرگبار را حفظ کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی