صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۳۰ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

مرور

وزیر آموزش و پرورش:
سیاست دولت
تعطیلی مدارس نیست
 وزیر آموزش و پرورش، تعطیلی مدارس را سیاست دولت ندانست و گفت: باید برای فعالیت مدارس در زمان آلودگی هوا راهنمای آموزش داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، رضامراد صحرایی دیروز در حاشیه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، افزود: برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان به شکل اجباری تا ۲ ساعت در «شاد» حضور داشته باشند. «شاد» در حال فعالیت است و برخی اوقات تا ۳ میلیون کاربر به صورت همزمان در آن فعالیت دارند اما متأسفانه پشتیبانی‌ای که در زمان شیوع ویروس کرونا از شاد می‌شد اکنون وجود ندارد.
وی درباره مدرسه فوتبال گفت: ما دو نوع دبیرستان و مدرسه ورزشی داریم و به دنبال آن هستیم که هر دو را با هم یکی کنیم. برخی از باشگاه‌های معروف هم به ما تقاضای مدرسه فوتبال داده‌اند که با نظر مثبت بررسی می‌کنیم. وزیرآموزش و پرورش درباره موضوع واریز نشدن حقوق معلمان خرید خدمتی گفت: ما ۹۳۶ هزار معلم داریم. قرارداد خرید خدماتی‌ها هنوز بسته نشده است. سال گذشته وقتی سرپرست وزارت آموزش و پرورش بودم ۷ ماه حقوق دریافت نکرده بودند. ما دنبال این هستیم که کارشان را انجام دهیم زیرا مجوزهای قانونی هنوز صادر نشده است.

شهردار تهران در حاشیه جلسه هیأت دولت:
۱۶هزار ساختمان‌ ناایمن
وجود دارد
شهردار تهران گفت: تاکنون بیش از دوهزار ساختمان‌ پایش شده‌ و گزارش اولیه آن نیز ارسال شده است. برای اولین بار در تاریخ شهر تهران 9-8 دستگاه دست به دست هم داده‌اند تا به شهرداری کمک کنند که این پایش به‌دقت انجام شود و در جهت ایمن‌سازی حرکت شود.
به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی دیروز در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: ۱۶هزار ساختمان‌ ناایمن وجود دارد. برخی از این ساختمان‌ها باید نوسازی و برخی دیگر بازسازی شود. بخش عمده این ساختمان‌ها نیز باید ایمن‌سازی شود.
وی درباره موضوع سگ‌گردانی در شهر گفت: سگ‌گردانی در شهر کار بسیار اشتباهی است و بدون مقدمات قاعده و قانونمندی و رعایت شرایط، کار نادرستی است و مراجع قانونی حتماً باید رسیدگی کنند و فرهنگ این کار را تغییر بدهند که اگر کسی بخواهد این کار را انجام دهد با ضوابط صورت گیرد.

پیک‌های موتوری باید معاینه فنی دریافت کنند
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: براساس قانون، کلیه وسایل نقلیه باید نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند که موتورسیکلت‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، اما موتورسیکلت‌ها به‌رغم داشتن الزام قانونی برای دریافت معاینه فنی دوره‌ای به مراکز مراجعه نمی‌کنند.
به گزارش مهر، «شادی مالکی»، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون در حدود ۶۴۲ دستگاه موتورسیکلت به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده است، عنوان کرد: شهر تهران از بضاعت ۱۱ خط معاینه فنی موتورسیکلت در ۶ مرکز معاینه فنی برخوردار است و سالانه ظرفیت پذیرش حداقل ۸۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت را دارد. بدیهی است در صورت وجود تقاضا، توسعه آن از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی امکان‌پذیر است. مبلغ معاینه فنی موتورسیکلت هم در مراجعه نخست ۲۲ هزار تومان است.
مالکی گفت: بر اساس آخرین سیاهه انتشار شهر تهران در سال ۱۳۹۶ سهم منابع متحرک در انتشار سالانه آلاینده‌های گازی ۸۳ درصد و در تولید ذرات معلق ۶۱ درصد است.
وی افزود: از سهم آلاینده‌های گازی، خودروهای سواری با سهم ۳۷.۸ درصد در رتبه نخست و موتورسیکلت‌ها با ۲۱/۳ درصد در رتبه دوم قرار دارند. درخصوص ذرات معلق، کامیون‌ها با ۱۵.۷ درصد در رتبه اول، خودروهای سواری با ۱۳.۹ درصد در رتبه دوم و موتورسیکلت‌ها در این آلایندگی با ۱۰/۱ درصد در رتبه سوم قرار دارند. به هر حال این ادله علمی نشان می‌دهد برای این منابع متحرک بخصوص کامیون و موتورسیکلت باید چاره‌اندیشی شود.
مالکی با بیان اینکه بنا بر آخرین مصوبه شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران کلیه شرکت‌های ارائه‌دهنده پیک موتوری مکلف هستند ناوگان تحت پوشش خود را به دریافت برگ معاینه فنی ملزم کنند، عنوان کرد: پلیس راهور فاتب نیز مکلف است از تردد موتورسیکلت‌های کار بدون گواهی معتبر معاینه فنی جلوگیری کند. متأسفانه درصد بالایی از موتورسیکلت‌ها که در شهر تردد می‌کنند، فرسوده و کاربراتوری هستند. حتی موتورسیکلت‌های تولیدی و نو نیز از کیفیت مناسبی در بخش کاتالیست بهره‌مند نیستند.

برگزاری آزمون استخدامی سازمان بهزیستی، ۸ دی ماه
مدیرکل توسعه نیروی انسانی و تشکیلات سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی برای جذب ۱۷۶۵ نفر در سازمان بهزیستی گفت: تاریخ برگزاری آزمون کتبی توسط جهاد دانشگاهی به عنوان مؤسسه مجری، جمعه (۸ دی ماه) اعلام شده است.
به گزارش ایسنا، علی افشاری، افزود: در این آزمون فرصت استخدام در ادارات کل استانی، ادارات شهرستانی، شیر خوارگاه‌ها و مراکز اورژانس اجتماعی در سازمان بهزیستی ایجاد شده است. همچنین ثبت‌نام در این آزمون برای مشاغل تخصصی سازمان بهزیستی اعم از کارشناس امور بهزیستی، کارشناس امور توانبخشی و کودکیار، صورت پذیرفته است. وی گفت: داوطلبان برای اطلاع از کلیه مراحل آزمون باید به سایت جهاد دانشگاهی به آدرس (hrtc.ir) مراجعه کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی