صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و هشت - ۲۹ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و هشت - ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

دیگه‌چه‌خبر؟

ناکامی تروریست‌ها در یک عملیات کور در سیستان و بلوچستان
 خبر اول اینکه، صبح دیروز در یک اقدام تروریستی کور، یک مین کنار جاده‌ای در مسیر خودرو خدماتی و پشتیبانی تیپ ویژه ۱۱۰ سلمان فارسی در منطقه شورو زاهدان منفجر شد. در این حادثه به هیچ یک از خدمه خودرو آسیبی وارد نشده و صرفاً شیشه‌های خودرو آسیب جزئی دیده است. گروهک انصارالشیطان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است. کانال‌های ضد انقلاب پان بلوچ به دروغ از شهادت یک نفر در این حادثه خبر دادند.
 
تکذیب شهادت ۲ نفر از مجروحان حمله تروریستی راسک
همچنین معاون فرهنگی، اجتماعی، انتظامی سیستان و بلوچستان ادعای مطرح شده در فضای مجازی در خصوص شهادت دو نفر از مجروحان حادثه تروریستی راسک را تکذیب کرد و گفت: خوشبختانه حال مجروحان این حادثه رو به بهبودی است. سرهنگ علی رحیمی اعلام کرد: روز سه‌شنبه شش نفر از مجروحان حادثه تروریستی راسک از بیمارستان ترخیص شدند. حال عمومی دو مجروح دیگر مساعد و روند درمانی آنان در حال انجام است.

خبرسازی علیه دولت با بازنشر نامه قدیمی!
 دست آخر اینکه،  ادعای رسانه‌های اصلاح‌طلب علیه دولت به استناد یک نامه قدیمی که در روزنامه آرمان، سایت خبرآنلاین با تیترهایی همچون «رانت بی‌سابقه در دولت رئیسی به روایت احمد توکلی» مطرح شده بود، سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت تحت مدیریت احمد توکلی را به واکنش برانگیخت.
روز گذشته روابط عمومی این سازمان مردم نهاد با انتشار توضیحی با تأکید بر اینکه آنچه در این رسانه‌ها به صورت گسترده منتشر شده بازنویسی اشتباه از یک نامه‌ای است که سال گذشته دیده بان شفافیت و عدالت با امضای احمد توکلی رئیس هیأت مدیره این سازمان نوشته شده بود، یادآور شد: به دنبال آن نامه با پیگیری‌های دولت با متخلفین برخورد شد و برخی از عوامل ذی‌مدخل کنار گذاشته شدند.
دیده بان شفافیت و عدالت در ادامه یادآور شد: از علت بازنشر این خبر پس از گذشت حدود یک سال آن هم همراه با برخی اضافات کذب و افزودن نام برخی افراد بی‌ربط به پرونده و ارتباط دادن آن به پرونده فساد اخیر اطلاعی ندارد. این سازمان در عین حال با این توضیح که قطعاً بازنویسی آن نامه در ذهن خوانندگان، القا کننده نامه‌ای جدید با موضوعی جدید بوده است، اعلام کرد که نامه سال گذشته ارتباطی با پرونده فساد جدید موسوم به فساد چای ندارد.
ادعای نامه نگاری احمد توکلی با رئیس جمهور درباره واگذاری واردات ۱۳ میلیون تن کالای اساسی به شرکتی بدون پیشینه نخست در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی وابسته به چهره‌های رسانه‌ای دولت دوازدهم همچون خبرآنلاین، آفتاب‌نیوز و از جمله با تیتر «رونمایی توکلی از رانت بی‌سابقه» در صفحه نخست روزنامه اصلاح‌طلب آرمان ملی منتشر شد که نه تنها از نگارش و انتشار آن نامه حدود یک سال می‌گذشت بلکه همان زمان رئیس‌جمهور بلافاصله موضوع را جهت بررسی دقیق مسأله و ارائه توضیحات لازم به وزیر وقت جهاد کشاورزی ارجاع داده و درست یک هفته بعد، یعنی در پنجم بهمن ماه، «سید جواد ساداتی‌نژاد» به‌منظور رفع ابهامات مطرح شده در این زمینه‌، به نامه توکلی پاسخ مستند داده بود.

جستجو
آرشیو تاریخی