گزارش و خبر

رأی دیوان عدالت
درباره ملی پوشان فوتبال
پس از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2022 قطر، از سوی هیأت وزیران مصوب شد که امتیاز وارد کردن خودرو به بازیکنان تیم ملی داده شود. در این میان، مصاحبه محمد حسین کنعانی زادگان مدافع تیم ملی مبنی بر اینکه ماشین رنج‌رووری که وارد کرده، صد میلیارد تومان قیمت دارد، حاشیه ساز شد و واکنش شدید امیرمحمد یزدانی ملی‌پوش کشتی آزاد را در پی داشت و پس از آن هم ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی به انتقاد از تفاوتی که بین فوتبال و سایر رشته‌ها گذاشته می‌شود، پرداختند. در این میان و پس از گذشت مدتی از این اتفاق، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری تصویب نامه‌های هیأت وزیران در مورد واردات خودروهای خارجی توسط فوتبالیست‌ها را ابطال کرد. به گزارش ایسنا، دلیل ابطال این تصویب نامه از سوی دیوان عدالت اداری، ایجاد تبعیض ناروا بین ورزشکاران اعلام شده است. دیوان عدالت تأکید کرده این‌گونه پاداش‌ها باید یا برای تمامی قهرمانان لحاظ شود یا برای هیچ ورزشکار رشته خاصی قابلیت اجرا نداشته باشد. البته پیش از این ممنوعیت، چند بازیکن خودروهای خود را به ایران وارد کرده‌ بودند اما با اعمال ماده 13 قانون دیوان عدالت اداری که زمان اجرای آرای هیأت عمومی را مشخص می‌کند به رأی گذاشته شد و با پذیرش آن، تاریخ ابطال مصوبه به زمان صدور آن بازگشت، از این رو بازیکنان و کادر فنی تیم ملی فوتبال که پیش از این اقدام به واردات خودرو کردند نیز مشمول رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری می‌شوند. پیش از این سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور گفته بود: «تا مصوبه صریح دولت را نبینیم، اجازه پلاک شدن خودروهای وارداتی توسط بازیکنان تیم ملی فوتبال را نمی‌دهیم. خودروهای لوکس و امریکایی که عامل تفاخر است را پلاک نمی‌کنیم. بعضی از این خودروها هم مشکلات گمرکی دارند ولی باید بگویم تا الان هیچ‌کدام از آنها پلاک نشده است.»


شکست تیم ملی فوتسال مقابل روسیه
تیم ملی فوتسال کشورمان که در بازی اول دوستانه خود برابر روسیه توانسته بود با نتیجه 3-2 این تیم را شکست دهد، در دومین بازی دوستانه خود در شهرستان لارستان به مصاف روسیه رفت که این بازی با نتیجه 6 -2 به سود روسیه خاتمه پیدا کرد. در این بازی ایران توانست اولین گل بازی را در همان دقایق اولیه توسط سعید احمد عباسی به ثمر برساند اما در ادامه این روند روس‌ها سه گل زدند تا نیمه اول به سود روسیه تمام شود. با شروع نیمه دوم بازهم در همان دقایق ابتدایی تیم ملی کشورمان توانست توسط محمد حسین درخشانی گل دوم خود را به ثمر برساند اما این روند گلزنی ادامه نداشت و در ادامه بازی با نتیجه 6 - 2 به سود روسیه خاتمه پیدا کرد.


شکست ساحلی‌بازان مقابل سنگال
نخستین دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ساحلی ایران و سنگال از ساعت 15 دیروز در استادیوم دهکده گردشگر بوشهر با قضاوت ابراهیم اکبرپور آغاز شد که این دیدار با نتیجه 2-1 به سود سنگال به پایان رسید. برای ایران موحد محمد پور(20 پنالتی) گلزنی کرد.


احضار سرخابی‌ها به کمیته انضباطی
پس از اتفاق‌ها و حاشیه‌هایی که در دیداراخیرپرسپولیس و استقلال رخ داد و منجر به شکایت دو تیم از یکدیگر شد، کمیته انضباطی ابلاغیه خود را به سرخابی‌ها صادر و اعلام کرد:«با توجه به تخلفات صورت گرفته از سوی تماشاگران پرسپولیس مبنی بر پرتاب اشیا و فحاشی به مقامات رسمی، غیررسمی، تیم حریف و مربی تیم مقابل و همچنین تخلف یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس مبنی بر نشر اکاذیب و افترا نسبت به ارکان فدراسیون، او و باشگاه پرسپولیس ظرف حداکثر دو روز مهلت دارند دفاعیات کتبی خود را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال کنند. همچنین با توجه به تخلفات صورت گرفته از سوی تماشاگران استقلال مبنی بر پرتاب اشیا و فحاشی به مقامات رسمی، غیررسمی، تیم حریف و مربی تیم مقابل، تخلف علی سامره، سرپرست تیم استقلال مبنی بر نشر اکاذیب و افترا نسبت به باشگاه پرسپولیس و ارکان فدراسیون و علی شاجانی، ماساژور استقلال به دلیل عدم مجوز حضور در نیمکت و تحریک تماشاگران حریف، باشگاه، سرپرست و ماساژور تیم فوق ظرف حداکثر دو روز مهلت دارند دفاعیات کتبی خود را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال کنند و عدم ارسال دفاعیه مانع از اتخاذ تصمیم نخواهد بود.
 

توافق برای پخش زنده مکالماتVAR
تصمیمات داوری با وجود استفاده از فناوری‌های کمک داور ویدئویی (VAR) و کنترل خط دروازه‌ها همچنان گاهی اوقات بحث‌برانگیر بوده است. در یکی از این موارد فدراسیون فوتبال اسپانیا و سازمان لالیگای اسپانیا به توافق رسیدند که مکالمات بین داور و اتاق VAR حین بازبینی صحنه‌های بحث‌برانگیر به طور زنده در ورزشگاه پخش شود و هواداران حاضر در ورزشگاه و ببیندگان تلویزیونی از مکالمات طرفین مطلع شوندو بازی‌های سوپرجام اسپانیا سرآغاز آن خواهد بود.
 

جستجو
آرشیو تاریخی