استقلال خوزستان 2- پرسپولیس 2

سرخ‌ها زمینگیر شدند

استقلال خوزستان و پرسپولیس از ساعت 15 دیروز برگزار کننده یکی از دیدارهای هفته سیزدهم لیگ برتر در ورزشگاه غدیر اهواز بودند. یحیی گل‌محمدی در این بازی تیمش را با ترکیب متفاوتی به میدان فرستاد و علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، محمد حسین کنعانی‌زادگان، علی نعمتی، مسعود ریگی، میلاد سرلک، سعید صادقی، مهدی ترابی، امید عالیشاه، محمد عمری و شهاب زاهدی را روانه میدان کرد تا خبری از حضور گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی فر و سروش رفیعی در ترکیب اصلی نباشد. سیروس پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان هم فرزین گروسیان، عقیل کعبی، محمد طیبی، محمود مطلق‌زاده، متین کریم‌زاده، حسین ساکی، علیرضا خوشکفا، علیرضا کاظمی، حسین احمدی، بهروز بارانی و جواد آقایی‌پور را به میدان فرستاد.
آبی پوشان اهوازی که تا پیش از این بازی به بردی در لیگ دست نیافته بودند، این بازی را هجومی آغاز کردند و دقیقه ۶ حرکت از سمت چپ بازیکنان استقلال خوزستان با دفع ناقص بیرانوند همراه شد و در ریباند، آقایی‌پور با ضربه سر اولین موقعیت تیمش را به گل تبدیل کرد تا شوک بزرگی به قرمزها وارد شود. پس از این گل پرسپولیس تلاش کرد کار را به تساوی بکشاند تا اینکه در دقیقه ۳۲ پرسپولیس صاحب ضربه کرنر شد و پس از سانتر عالیشاه، مدافع حریف سرلک را نقش بر زمین کرد تا امیر عرب براقی داور بازی نقطه پنالتی را نشان دهد. این اعلام پنالتی آغاز جنجال‌های این مسابقه بود و پورموسوی که به‌شدت نسبت به تصمیم داور معترض بود، تیمش را بیرون کشید و بازی برای دقایق طولانی از جریان افتاد تا سرانجام پس از حدود ۱۲ دقیقه، کنعانی زادگان پشت ضربه پنالتی ایستاد و پس از یک مکث قبل از ضربه، توپ را خلاف جهت گروسیان وارد دروازه حریف کرد. در ادامه دوباره جنجال‌ها از سر گرفته شد و این بار به دلیل پرتاب سنگ از سوی هواداران بازی از جریان افتاده و این وقفه‌ها باعث شد بازی در نیمه اول ۶۰ دقیقه طول بکشد که البته زمان مفیدی که دو تیم در زمین مقابل هم بازی می‌کردند خیلی کمتر از اینها بود. در دقیقه 12+45 شوت خطرناک ترابی از پشت محوطه در دو مرحله از منطقه خطر دور شد و سه دقیقه پس از آن هم عمری یک فرصت تک به تک را از دست داد تا نیمه اول پر ماجرای این مسابقه با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.
با شروع نیمه دوم، گل محمدی دست به تعویض زد و رفیعی را به جای سرلک به میدان فرستاد ولی باز هم این استقلال خوزستان بود که به گل دوم رسید. دقیقه ۴۹حرکت از سمت راست آبی‌پوشان با سانتر آنها همراه شد و توپ با ضربه سر کاظمی در شش قدم به آقایی‌پور رسید و این مهاجم برای بار دوم بیرانوند را تسلیم کرد. دقیقه 62 سانتر ترابی از روی ضربه ایستگاهی به دهانه دروازه با ضربه سر کنعانی زادگان، نفسگیر راهی کرنر شد. در ادامه گل‌محمدی، باهویی را در دقیقه 64 به جای عمری به میدان فرستاد تا خط حمله تیمش را تقویت کند. دقیقه ۶۷ ضربه باهویی پس از برخورد به مدافع حریف راهی کرنر شد. پرسپولیسی‌ها اعتقاد به خطای هند پنالتی داشتند. دقیقه 68 سانتر رفیعی از نقطه کرنر با ضربه سر عالیشاه همراه شد و پس از آن باهویی با ضربه سر شیرجه‌ای دروازه حریف را فرو ریخت تا این بازیکن سوئدی موفق به زدن اولین گلش برای پرسپولیس شود. در ادامه سرخ‌ها برای زدن گل سوم حمله کردند و از چپ و راست روی دروازه توپ ریختند و دقیقه ۷۷، ضربه سر زاهدی نفسگیر از بالای دروازه بیرون رفت. دقیقه ۸۳ نیز شوت از راه دور صادقی از کنار دروازه با اختلاف بیرون رفت تا استقلال خوزستان یک نفس راحت بکشد. در دقیقه ۸۶ فرصت خطرناک برای باهویی به وجود آمد که ضربه او از بالای دروازه بیرون رفت. در دقیقه 93 گولسیانی به جای عالیشاه به میدان آمد تا از ضربات سر او استفاده شود ولی حضور او هم تأثیری نداشت تا این بازی با تساوی 2-2 به پایان برسد و آبی‌ها و قرمزها باز هم در حسرت برد باقی بمانند. پرسپولیس با این نتیجه 22 امتیازی شد و در رده پنجم جدول قرار گرفت.
جستجو
آرشیو تاریخی