رئیس شورای شهر تهران:

در ۱۰ سال گذشته هیچ اتوبوسی خریداری نشده بود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هنوز تعداد وسایل حمل و نقل عمومی کافی نیست، گفت: در ۱۰ سال گذشته هیچ اتوبوسی برای ناوگان شهری پایتخت خریداری نشده بود.
به گزارش ایرنا، «مهدی چمران» در جلسه دیروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: البته تولیدکنندگان به دلیل تعطیلی سال‌های قبل نتوانستند اتوبوس‌های مورد نیاز ما را در سال‌جاری تأمین کنند. امیدواریم امسال تولید کنندگان داخلی به قول خود برای تأمین نیاز داخلی عمل کنند و اتوبوس‌های خارجی نیز سریعتر وارد شوند تا خدمت‌رسانی بهتری به مردم ارائه شود.
چمران با بیان اینکه وزیر کشور برای نوسازی اتوبوس‌ها پای کار است، گفت: وزارت کشور، سال گذشته ۶۰۰ دستگاه سهم اتوبوس دریافت کرد و ۱۷۴ دستگاه تحویل داد. البته می‌دانیم این وزارتخانه کار خود را انجام می‌دهد اما زیاده‌خواهی برخی، اجازه نمی‌دهد که امور خوب پیش برود.

چاره اندیشی برای ترافیک «سرای ایرانی»
چمران در مورد ترافیک مربوط به «سرای ایرانی» هم یادآور شد: پنجشنبه و جمعه، ترافیک سنگین است و از شهردار منطقه می‌خواهیم با همکاری پلیس در این مورد چاره‌اندیشی کنند.

 معاون شهردار: ۱۶۱ دستگاه کارتخوان در خطوط اتوبوسرانی پایتخت نصب شد
محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با انتقاد از برخی سیاه‌نمایی‌ها درباره نصب کارتخوان‌ها در خطوط اتوبوسرانی پایتخت گفت: ۱۶۱ دستگاه کارتخوان نصب شده و قرارداد برای نصب تعداد دیگری هم بسته شده است.
هرمزی، دیروز در صحن شورای شهر در واکنش به نطق رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: ما صادقانه گزارش خود را ارائه دادیم مثلاً سال ۱۴۰۰ کار را شروع کردیم و ۷۴۰ دستگاه اتوبوس را تحویل گرفتیم.
وی گفت: ما میراث دار یک حوزه‌ای هستیم و کمبودهایی از سال‌های قبل بوده اما کار دارد انجام می‌شود و زمان بر است.
هرمزی درباره پایانه شرق عنوان کرد: این طرح را تا پایان سال قول داده بودیم که تا امروز ۸۴ درصد کار انجام شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی