فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور خبر داد:

تأمین امنیت 28 میلیون مسافر هوایی در فرودگاه های کشور

گروه حوادث/  فرمانده پلیس فرودگاه های کشور از تامین امنیت بیش از ۲۸ میلیون مسافر که از ابتدای امسال در سطح فرودگاه‌های کشور رفت و آمد کرده اند از سوی این پلیس خبر داد .
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار محسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح روز سه‌شنبه در ستاد فرماندهی پلیس فرودگاه‌های کشور برگزار شد گفت: برقراری نظم و امنیت در 62 فرودگاه کشور با پلیس تخصصی فرودگاه است، مأموران این پلیس با استفاده از دانش و فناوری‌های نوین توانستند امنیت خوبی را در فرودگاه‌های کشور برقرار کنند.
وی در ادامه ضمن اشاره به تعداد سفرهای هوایی در سال‌جاری و میزان کشفیات کالای قاچاق و ارز گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 28 میلیون مسافر در سطح فرودگاه‌های کشور رفت‌وآمد کردند که بیش از 466 میلیارد تومان کالای قاچاق شامل ارز و طلا از آنان کشف شده است.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار «ایران» مبنی بر اینکه میزان ارز و طلای مجاز همراه مسافران چه مقداری است و آیا بر اساس تورم یا مؤلفه‌های دیگر مقدار آن در ابتدای سال تغییر می‌کند یا خیر گفت: میزان ارز مسافرتی بر اساس مقرراتی است که از سوی بانک مرکزی در ابتدای هرسال اعلام می‌شود.
در حال حاضر میزان ارز برای هر مسافر پنج هزار یورو یا معادل آن است و مقدار طلا هم به میزان عرف آن است و خروج مقدار بیش از عرف به عنوان کالای قاچاق ضبط می‌شود.
سردار عقیلی درباره سرقت‌های خرد و کشف انواع مواد مخدر در فرودگاه‌های کشور نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون در موضوع سرقت‌های خرد 6 درصد کاهش داشته‌ایم و در همین بازه زمانی بیش از یک تن و 800 کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شده است.
 البته شیوه‌های کشف موادمخدر در فرودگاه‌ها پیچیده است چراکه قاچاقچیان از روش‌های مختلفی برای جابه‌جایی موادمخدر استفاده می‌کنند.
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های مهم پلیس فرودگاه‌ها مأموریت حج است، گفت: مأموریت حج تمتع تاکنون با موفقیت کامل همراه بوده و پلیس آمادگی کامل برای برگزاری مأموریت حج عمره را نیز دارد. مسافران باید این موضوع را مدنظر قرار دهند که اکثر داروهایی که مواد تشکیل‌ دهنده آنها موادمخدر است در کشورهای دیگر ممنوع است و قرار است به‌زودی یک لیست کامل از انواع داروهای ممنوعه در عربستان تهیه شود تا زائران در این کشور با مشکل مواجه نشوند.
پلیس فرودگاه‌های ایران با هماهنگی‌ سازمان هوایی کشور با دیگر پلیس‌های فرودگاه ارتباط دارد، گفت: علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه توانسته‌ایم با کمک گرفتن از شرکت‌های دانش بنیان تجهیزات پلیس فرودگاه را به روز کنیم و وضعیت خوبی از لحاظ تجهیزات داشته باشیم.
وی با اشاره به مأموریت پلیس در حوزه عفاف و حجاب نیز اظهار کرد: خوشبختانه بیشتر بانوانی که از طریق خطوط هوایی مسافرت می‌کنند حجاب شرعی خود را رعایت کرده و تا به امروز مشکلی در این زمینه نداشته ایم. اگر کسی حجابش کامل نباشد از ارائه خدمات به آنها تا زمانی که حجاب را رعایت نکنند معذور هستیم.
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور تصریح کرد: در فرودگاه‌های کشور تفاوتی بین تجهیزات امنیتی گیت اول و دوم (گیت پلیس و سپاه) وجود ندارد و اگر گیت دوم از حمل یک قطعه‌ای جلوگیری می‌شود به معنی ممنوع بودن حمل آن قطعه در پرواز است.
جستجو
آرشیو تاریخی