صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و هفت - ۲۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و هفت - ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

کدام وزارتخانه‌ها هنوز در تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیک عقب هستند؟

براساس ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای کاغذی و قدیمی باید تا آخر سال 1402 به مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتا تبدیل شوند. به گزارش شادا، بر اساس اعلام دبیرخانه مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار، در برخی دستگاه‌ها شامل وزارتخانه‌های ارتباطات، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، نیرو، جهادکشاورزی و سازمان‌های انرژی اتمی و استاندارد و بخش صنفی وزارت صمت این کار بزرگ ملی شروع شده است.
به‌رغم اینکه تا پایان سال باید مجوزهای قدیمی به شناسه یکتا تبدیل شود اما 15 مرجع صدور مجوز شامل 7 وزارتخانه هنوز زمینه فنی تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیک را فراهم نکرده‌اند. لازم به ذکر است، در حال حاضر بانک مرکزی، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان صدا و سیما، سازمان نظام پزشکی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی، صندوق نوآوری و شکوفایی، قوه قضائیه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشور شامل شهردار‌ی‌ها زمینه تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا را فراهم نکرده‌اند.

نظارت تعزیرات
بر بازار شب یلدا
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از برگزاری گشت ویژه یلدا با حضور کارشناسان اصناف و بازرسان سازمان صنعت خبر داد و گفت: برای نخستین‌بار گشت موتوری تعزیرات به‌صورت سرزده از اصناف بازدید می‌کند.
احمد جعفری‌نسب افزود: گشت ویژه تعزیرات از ۱۵ آذر ماه در سراسر تهران آغاز شده‌است و باتوجه به نزدیک شدن شب یلدا، بازدید و بازرسی از اصناف بیشتر خواهد شد.
وی ادامه داد: برای نخستین‌بار گشت‌های موتوری با توجه به ترافیک و شلوغی این روزها در این گشت‌های ویژه حضور دارند. جعفری نسب افزود: امروز دوشنبه ۱۰ گشت موتوری و پنج گشت مشترک با حضور در بازارهای شلوغ و پرتردد اقلام مربوط به شب یلدا از جمله آجیل و خشکبار، میوه، مرغ و ماهی را مورد بازرسی قرار می‌دهند.

۵۰ هزار خانوار از طرح امنیت غذایی استفاده کرده‌اند
براساس اعلام معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون ۵۰ هزارخانوار از طرح امنیت غذایی استفاده کرده‌اند. علیرضا عسگریان اعلام کرد: در حال حاضر ۱۴۰ هزار کودک دچار مشکل امنیت غذایی در سطح کشور شناسایی شده‌اند. به گفته عسگریان، در این راستا ۱۴۰ هزار کودک به وزارت رفاه اعلام شده و وزارت رفاه نشانی سرپرست خانوار این کودکان را پیدا کرده است. از این ۱۴۰ هزار نفر، ۱۵ هزار نفر در دهک درآمدی بالای هفت قرار داشته‌اند که به آنها مشاوره داده شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی