صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و هفت - ۲۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و هفت - ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

اخبار

نخستین ارائه‌کننده اینترنت ماهواره‌ای در راه ایران

همزمان با اختتامیه کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی (23-WRC) در شهر دوبی، قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران به امضای مدیرعامل شرکت «یاه کلیک» رسید تا مقدمات فعالیت قانونی این شرکت برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در کشور فراهم شود.
به گزارش ایسنا، باتوجه به سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که تعامل با شرکت‌های بین‌المللی ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی را که قواعد سرزمینی کشورمان را به رسمیت می‌شناسند، در اولویت دیپلماسی خود قرار داده است، پس از ماه‌ها مذاکره با اپراتور خدمات اینترنت ماهواره‌ای یاه‌کلیک (YahClick) وابسته به شرکت یاه‌ست (YahSAT)، این شرکت جمعه ۲۴ آذر در محل سرکنسولگری ایران در شهر دوبی و با حضور قائم‌مقام وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سرکنسول ایران، مشاور وزیر ارتباطات در امور بین‌الملل، معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری و تعدادی از مدیران ارشد سازمان، رسماً قواعد سرزمینی (Landing Right) مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کشور را پذیرفت.
با امضای این سند توسط اپراتور یاه‌ست و پس از طی مراحل اداری مربوطه، پروانه فعالیت در ایران برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای به این شرکت اعطا خواهد شد.

ماراتن انتخابات صنف رایانه‌ای استان تهران امروز برگزار می‌شود
 انتخابات هفتمین دوره هیأت مدیره سازمان نظام صنفی استان تهران ساعت 8 صبح امروز (سه‌شنبه 28 آذرماه) در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
به‌گزارش «ایران»، اعضای هیأت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از سه شاخه «شرکت‌ها»، «فروشگاه‌ها» و «مشاوران» تشکیل شده است؛ آنگونه که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران اعلام کرده، حدود ۶۵ نفر در شاخه شرکت‌ها، پنج نفر در شاخه فروشگاه‌ها، ۱۴ نفر در شاخه مشاوران و 6 نفر برای بازرس کاندیدا شده‌اند.
امروز تیم هم‌آفرینی صنفی که از برندگان انتخابات دوره ششم هستند به همراه لیست صنف سرآمد برای به دست آوردن کرسی‌های هیأت مدیره سازمان نظام صنفی استان تهران رقابت می‌کنند. تیم هم‌آفرینی در فهرست انتخاباتی خود تلاش کرده در تمام شاخه‌ها به صورت جدی حضور داشته باشد و حتی برای بخش فروشگاه‌ها هم نامزد معرفی کرده است. ائتلاف صنف سرآمد به نظر می‌رسد مورد حمایت طیف سنتی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای است و با سرلیستی به میدان رقابت با هم‌آفرینی پا گذاشته است. در شاخه مشاوران لیست صنف سرآمد، سعی کرده با ترکیبی کامل وارد میدان شود اما گویا این صنف علاقه‌ای برای حضور در شاخه فروشگاه‌ها نداشته و فردی را برای حضور در این شاخه معرفی نکرده است.
با این حال باید منتظر شد و دید امروز چه کسانی وارد میدان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران می‌شوند و سکان این سازمان را به دست می‌گیرند.
گفتنی است با توجه به برگزاری مجمع عمومی عادی نوبت دوم سازمان تدابیری اندیشیده شده است که مجمع عمومی عادی نوبت دوم سازمان برای اعضایی که امکان حضور در محل برگزاری را ندارند، همزمان به صورت اینترنتی Live.tehrannsr.net و در اینستاگرام به آدرس Tehran.nsr پخش شود.

جستجو
آرشیو تاریخی