صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و هفت - ۲۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و هفت - ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

مخبر در نشست با استانداران دستور داد

تشکیل کارگروه «رشد تولید و مهار تورم» در حوزه معاونت اولی رئیس جمهور

معاون اول رئیس جمهور روز گذشته در نشستی با استانداران سراسر کشور، استانداران را مامور کرد تمرکز اصلی خود را بر طرح ها و پروژه‌هایی معطوف کنند که در رفع مشکلات مردم و پاسخ به مطالبات و نیازهای جامعه بیشترین اثرگذاری را دارد.
محمد مخبر در این نشست که در وزارت کشور با موضوع مهار تورم و رشد تولید و با حضور وزیر کشور برگزار شد، ضمن اخذ گزارش عملکرد استانداران نسبت به جلسه گذشته، تصریح کرد: استانداران باید مزیت ها و موضوعاتی را در اولویت قرار دهند که در ‌رشد تولید، مهار تورم، پیشبرد ماموریت های دولت و رفع مشکلات مردم بیشترین نقش و تاثیر را دارد.
حرکت استانداران
بر اساس نقشه راه جامع استان
وی از استانداران خواست ضمن پیگیری مجدانه سیاست ها و برنامه های دولت برای رشد تولید و مهار تورم، هر یک بر اساس نقشه راه جامع استان خود برای رشد تولید و مهار تورم حرکت کرده و گزارش عملکرد آن را به دولت ارائه دهند.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به پروژه های نیمه تمام و مطالبه مردم برای سرعت بخشیدن به تکمیل این پروژه ها، خواستار در اولویت قرار گرفتن آنها شد و افزود: احیای واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی از اولویت های جدی دولت است و علاوه بر آن باید با گره گشایی و کمک به واحدهای تولیدی فعال، ظرفیت تولید و میزان اشتغال آنها را افزایش دهیم.
مخبر از رونق تولید بعنوان یکی از راهکارهای اصلی مقابله با گرانی و تورم نام برد و بر لزوم مردمی سازی اقتصاد و جلب مشارکت مردم برای سرمایه گذاری در طرح های تولیدی تاکید کرد.

بهینه سازی روش های تأمین مالی
وی خاطرنشان کرد: روش ها و مکانیزم های تامین مالی متعددی برای سرمایه گذاری وجود دارد که استانداران با همفکری دانشگاه ها می توانند در بکارگیری و اجرای روش های جدید تامین مالی نقش موثری ایفا کنند. مخبر بر ضرورت هماهنگی هرچه بیشتر میان استانداران و دولت تاکید کرد و گفت: لازم است کارگروهی با تأکید بر موضوعات رشد تولید و مهار تورم در حوزه معاونت اول تشکیل شود تا استانداران بتوانند مسائل و مشکلات خود را با فوریت و بدون معطلی در این کارگروه مطرح و به دولت منتقل کنند. معاون اول رئیس جمهور همچنین در ابتدای سخنان خود بر اهمیت انتخابات پیش‌رو تاکید کرد و افزود: مشارکت در انتخابات از مولفه های مهم در اقتدار ملی است و باید تلاش کنیم انتخابات هرچه پرشورتر و با شکوه تر برگزار شود. در این جلسه گزارشی از عملکرد استان ها در حوزه رشد تولید و مهار تورم ارایه شد. در آبان سال جاری گزارش مرکز آمار ایران درباره تورم نشان داد که تورم در ۲۱ استان کشور بالاتر از میانگین نرخ تورم کشور بوده و اختلاف تورم سالیانه استان ها بین بیشترین و کمترین میزان تورم حدود 15.9 واحد درصد است.

جستجو
آرشیو تاریخی