صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و هفت - ۲۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و هفت - ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

چله‌نشینی با برف در اردبیل و گیلان

ایران زمین – با وجود آنکه به روزهای پایانی آذرماه ۱۴۰۲ رسیده‌ایم، اردبیل به‌عنوان یکی از استان‌های سردسیر کشور، تا روز یکشنبه روزهای بدون بارش را سپری می‌کرد. بارش برفی که از بامداد روز دوشنبه ۲۷ آذرماه آغاز شد اهالی استان را که چشم انتظار بارش برف بودند، خوشحال کرد.
 اردبیل از روز گذشته تن‌پوش سفید زمستانی به تن کرد و بارش برف و سرمای هوا دیروز بسیاری از مدارس استان اردبیل را نیز به تعطیلی کشاند.
 روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فعالیت‌های آموزشی مدارس اردبیل، نیر، نمین، هیر، سرعین و ارشق در نوبت‌های صبح و عصرروز دوشنبه به صورت غیرحضوری برگزار شد. معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار داشت: از نخستین ساعات بارش برف در محورهای ارتباطی استان راهداران با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده اقدام به برف‌روبی و پاکسازی راه‌های استان کردند و در حال حاضر مشکلی در تردد وسایط نقلیه در راه‌های استان وجود ندارد.
آیدین هاشمی تصریح کرد: در محورهای مختلف اردبیل - سرچم، اردبیل - نیر (گردنه صائین)، اردبیل - آستارا (گردنه حیران)، اردبیل - مشگین‌شهر، مشگین‌شهر - گرمی و مشگین‌شهر - صلوات بارش برف گزارش شده است. معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در زمینه آخرین وضعیت راه‌های روستایی استان نیز افزود: بارش برف به حدی نیست که سبب مسدود شدن راه‌ها شود اما در عین حال اولویت اول راهداران حفظ تردد در راه‌های اصلی است و هرجا اعلام نیاز شود، راهداران حضور یافته و اقدام به بازگشایی مسیرها می‌کنند.
هاشمی همچنین به رانندگان توصیه کرد قبل از آغاز سفر حتماً از کارکرد سیستم گرمایشی وسایط نقلیه خود اطمینان حاصل کنند.
بارش برف در 6 شهرستان گیلان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز از بارش برف در محورهای کوهستانی ۶ شهرستان گیلان شامل تالش، رضوانشهر، ماسال، املش، رودبار و فومن خبر داد و خاطرنشان کرد: بارش برف در حد سفیدپوشی است و کلیه محورها باز است.
غلامعلی نیک فهم با اشاره به افزایش ورود خودرو به استان گیلان با توجه به تعطیلات فاطمیه، اظهار کرد: در بازه ۲۲ لغایت ۲۶ آذرماه، شاهد ورود ۲۸۴ هزار و ۲۹۳ دستگاه وسیله نقلیه به استان گیلان بودیم. وی با اشاره به ورود ۲۴۶ هزار و ۲۸۸ دستگاه وسیله نقلیه به استان گیلان در مدت زمان مشابه هفته گذشته، افزود: شاهد افزایش ۱۶ درصدی ورود به استان هستیم. وی از رانندگان خواست از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت لزوم حتماً لوازم گرمایشی و زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی