حوادث جهان

طوفان و رعد و برق جان 13 آرژانتینی را گرفت

بر اثر وقوع طوفان و رعد و برق شدید در یکی از شهرهای ساحلی آرژانتین دست‌کم ۱۳ نفر کشته شدند.
به گزارش ایندیپندنت، طوفان باعث ریزش سقف یک باشگاه ورزشی در شهر بندری «باییا بلانکا» و کشته شدن افرادی شد که در داخل آن پناه گرفته بودند.بنابر اعلام کارشناسان هواشناسی، در مرکز این طوفان سرعت باد به ۱۵۰ کیلومتر در ساعت رسیده است.
 
حمله خونین به میهمانی سال نو در مکزیک
 حمله مسلحانه به یک میهمانی در شهر سالواتیرا ایالت گواناخواتو در مرکز مکزیک، حداقل ۱۲ کشته بر جا گذاشت.
به گزارش تارنمای ال پاییس، قربانیان این حمله مسلحانه جوانانی هستند که در جشن‌های پوسادا که قبل از کریسمس برگزار می‌شود، شرکت کرده بودند.دفتر دادستانی ایالت گواناخواتو که یکی از خشن‌ترین ایالت‌های مکزیک از نظر فعالیت باندهای جنایتکار است و بیشترین آمار قتل و جنایت طی سال‌جاری در مکزیک در این ایالت ثبت شده است، در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد: در این حادثه تاکنون ۱۲ نفر کشته و ده‌ها نفر بر اثر جراحات وارده به بیمارستان انتقال داده شده‌اند.به گزارش رسانه‌های محلی، قتل عام روز یکشنبه در مزرعه سن خوزه دل کارمن در شهرداری سالواتیرا رخ داد، جایی که این مزرعه‌ها معمولاً برای برگزاری میهمانی‌ها اجاره می‌شوند.

تخلیه خانه‌ها در سیل کوئینزلند استرالیا

 در پی وقوع سیل شدید در شمال شرق استرالیا صدها خانه تخلیه شدند.
به گزارش شبکه الجزیره، سیل مسیرهای ارتباطی شهرها را قطع کرده و مردم از ترس بالا آمدن آب به پشت بام‌ها گریخته‌اند.
مقامات استرالیا گفتند که بیش از ۳۰۰ نفر در ایالت «کوئینزلند» نجات یافتند و بالگردهای نظامی برای کمک به سیل‌زدگان به نواحی حادثه‌دیده اعزام شده‌اند.جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی باعث ایجاد نگرانی‌هایی در مورد نبود دسترسی ساکنان برخی از مناطق به آب آشامیدنی نیز شده است. همچنین برخی از پروازها لغو و هزاران خانه دچار قطعی برق شده‌اند.این سیل به دنبال باران‌ها و بادهای شدید ناشی از طوفان استوایی «جاسپر» رخ داده که هفته گذشته به استرالیا رسید.
 
انهدام باند مواد مخدر در عراق
اداره کل مبارزه با مواد مخدر عراق از کشف و ضبط حدود سه کیلوگرم شیشه در استان‌های بابل و میسان عراق خبر داد.
 به گزارش «الفرات نیوز» اداره کل مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌های عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در دو عملیات ویژه جداگانه نیروهای این اداره توانستند 5 نفر از جمله یک زن فروشنده مواد مخدر را دستگیر و نزدیک به سه کیلوگرم مواد مخدر شیشه در دو استان بابل و میسان کشف و ضبط کنند. بر اساس قوانین مواد مخدر این افراد برای طی کردن روند قضایی به مراجع ذی ربط تحویل داده شدند.

دردسر هوش مصنوعی برای یک دانشمند
 الکساندر سوتکوو، دانشمند آب‌شناس روسی، بعد از اینکه هوش مصنوعی او را قاتل معرفی کرد، ۱۰ ماه به زندان افتاد. فوریه ۲۰۲۳، هوش مصنوعی، تصویر الکساندر سوتکوو، دانشمند آب‌شناس روسی را ۵۵ درصد منطبق با تصویر قاتلی دانست که ۲۰ سال پیش به‌وسیله یک شاهد قتل، کشیده شده بود.
پلیس جنایی این دانشمند روسی را که در حال سفر کاری به شهر کراسنویارسک در ایالت سیبری روسیه بود از هواپیما خارج و به جرم قتل دستگیر کرد. درواقع این دانشمند  با اتهام  قتل‌های سریالی که ۲۰ سال گذشته رخ داده بود، دستگیر شد.
 پلیس جنایی مدعی بود این دانشمند و همدستش، اوت ۲۰۰۲، حداقل ۲ نفر را به قتل رسانده‌اند و به شهادت همکاران این دانشمند که می‌گفتند، هنگامی که آن قتل‌ها رخ داده است، الکساندر سوتکوو کنارشان بوده است، اهمیتی ندادند. تنها شاهد پلیس جنایی، هوش مصنوعی بود که چهره این مرد را با تصویری که ۲۰ سال پیش از قاتل کشیده شده بود ۵۵‌درصد منطبق می‌دانست. خانواده و دوستان این دانشمند، کمپینی اعتراضی راه انداختند و با مداخله ولادیمیر پوتین، دانشمند از زندان آزاد شد. پوتین به دنبال این ماجرا گفت:«هوش مصنوعی هنوز موضوعی پیچیده است و مشکلات و خطاهایی دارد و باید درخصوص نتایجی که ارائه می‌دهد، بررسی‌های دقیقی انجام شود.»
 
تصادف مرگبار در پاکستان

 بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون با یک ون در ایالت «پنجاب» پاکستان چهار نفر کشته و ۱۳ نفر دیگر زخمی شدند. به گزارش شینهوا، این حادثه دوشنبه در حالی رخ داد که خودروی ون از پشت به کامیون برخورد کرد. در پی وقوع این حادثه نیروهای امدادی به محل وقوع سانحه اعزام و مصدومان نیز به بیمارستان فرستاده شدند. مقامات ایالتی اظهار کرده‌اند که این حادثه به دلیل وجود مه غلیظ رخ داده است. تصادفات جاده‌ای اغلب در پاکستان اتفاق می‌افتد که عمدتاً به دلیل وسایل نقلیه نامناسب، جاده‌های فرسوده و بی‌توجهی به نکات ایمنی رانندگی است.

جستجو
آرشیو تاریخی