دستگیــری یک هـزار و ۷۰۰ سـارق

سردار علی ولی‌پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران گفت: علاوه بر دستگیری یک سارق مسلح گوشی قاپ همکارانم موفق به دستگیری متهمی شدند که به عنوان دلال ملکی وارد منازل شهروندان می‌شد و سپس با استفاده از سلاح گرم و تهدید، اقدام به سرقت و اموال سرقتی را تبدیل به خودرو می‌کرد.
وی در ادامه گفت: با هماهنگی مقامات قضایی، طرح استفاده از پابند الکترونیک برای مجرمان سابقه‌داری که بیش از سه فقره سرقت داشته‌اند، اجرا خواهد شد. طرح تشدید برخورد با جرایم خشن در سه ماه پایانی سال با جدیت ادامه خواهد یافت و همه این اقدامات از جمله طرح‌هایی که در محلاتی نظیر شوش و هرندی اجرا شده، در راستای پیشگیری از سرقت بوده است که در این زمینه بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ سارق از ابتدای سال تا کنون دستگیر شده‌اند.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خروج گوشی‌های سرقتی از کشور هم گفت: با دستور فرمانده فراجا، مرزبانی انتظامی به کمک سایر بخش‌های پلیس آمده است و از قاچاق موبایل به خارج از کشور جلوگیری می‌کند. همچنین تا کنون ۴۰۰ مالخر حرفه‌ای در این زمینه شناسایی و دستگیر شده‌اند. بازدید از صنوف به صورت مستمر انجام می‌شود و دفترچه‌ای برای آنها ایجاد کرده‌ایم تا به محض فروش اموال مشکوک به سرقتی، این اموال ضبط و توقیف شود؛ همچنین تعامل خوبی بین پلیس اماکن و سایر نیروهای پلیس در این زمینه وجود دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی