از گوشه و کنار ایران

مرگ هولناک 2 کارگر حین کار

دو کارگر زن و مرد در دو حادثه جداگانه حین کار دچار حادثه شده و جان باختند.
در نخستین حادثه، یک کارگر نوجوان هنگام کار بر اثر گیر کردن در دستگاه خردکن صنعتی جان باخت.
به گزارش خبرنگار ایلنا، این حادثه در منطقه حبیب‌آباد اصفهان زمانی رخ داد که کارگر ۱۵ ساله‌ در یک کارگاه صنعتی بین دستگاه خردکن مواد پلاستیکی گرفتار و بشدت دچار آسیب شد. بر اساس این گزارش، نیروهای امداد و نجات پس از رسیدن به محل حادثه مشاهده کردند پسر نوجوان بین گیربکس دستگاه خردکن مواد پلاستیکی گیر کرده و جان خود را از دست داده است. به گفته محسن بیگدلی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان علت دقیق و قطعی این حادثه در دست بررسی است و بزودی نتایج آن اعلام می‌شود.
در دومین حادثه نیز یک کارگر زن در گناوه حین انتقال وسایل به طبقه فوقانی مغازه به علت گیر کردن بین دستگاه بالابر و دیوار و سقف جان باخت.
این کارگر ۳۳ ساله که نامش «نجمه عبدالهی» است، حین بالا رفتن با دستگاه بالابر هیدرولیکی ناگهان بین دستگاه و سقف گیر کرد. به گفته شاهدان حادثه، برخی از بالابرهای واحدهای تجاری به دلیل نداشتن محافظ و سنسورهای حسگر فاقد ایمنی لازم هستند و بسیاری از تولیدکنندگان بالابر به علت کمبود مهارت و دانش یا پایین آوردن هزینه از سنسورهای حیاتی ایمنی استفاده نمی‌کنند که این مسأله می‌تواند باعث خسارات جبران‌ناپذیری شود.
 
قتل در باغ‌ویلای شخصی
مرد کینه‌جو که دوستش را به خاطر اختلاف قدیمی در باغ شخصی‌اش به قتل رسانده بود از سوی پلیس ساوجبلاغ دستگیر شد.
سرهنگ حکمت الله شجاعی، رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: اواخر آبان‌ماه امسال خبر قتل یک مرد ۳۴ ساله در باغ‌ویلای شخصی‌اش با ضربات چاقو به پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ اعلام شد و از همان لحظات ابتدایی، کارآگاهان تحقیقات خود را در زمینه شناسایی قاتل آغاز کردند. در ادامه با انجام تحقیقات میدانی از محل وقوع قتل و به‌کارگیری اقدامات فنی و پلیسی هویت متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در مخفیگاه خود در استان تهران دستگیر شد.
 متهم که از دوستان مقتول بود علت و انگیزه خود را از ارتکاب قتل اختلافات شخصی عنوان کرد.
شجاعی با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مرجع قضایی خاطرنشان کرد: قاتل با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.
 
دام مأمور قلابی برای اتباع بیگانه

  مأمور قلابی که در پوشش پلیس از اتباع کشورهای همسایه اخاذی و سرقت می‌کرد در خاورشهر دستگیر شد.
سرهنگ محمد‌قاسم طرهانی، فرمانده انتظامی شهرستان ری در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی افزایش سرقت و اخاذی از شهروندان با عنوان مأمور پلیس در محدوده خاورشهر توسط یک مرد میانسال، رسیدگی به موضوع و شناسایی این فرد در دستور کار کلانتری ۱۷۷ این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: تحقیقات میدانی تیم عملیات کلانتری نشان می‌داد یک سارق حرفه‌ای در روستا‌های اطراف محدوده خاورشهر ابتدا اتباع کشور‌های همسایه را شناسایی کرده و سپس به بهانه اینکه آنان مدارک هویتی ندارند با جعل عنوان پلیس از این افراد سرقت کرده‌ است. مأموران کلانتری خاورشهر پس از شناسایی هویت این فرد با اقدامات اطلاعاتی در ۲۶ آذرماه مخفیگاه متهم را در خاورشهر ردیابی کرده و با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی روز یکشنبه راهی مخفیگاه متهم شده و وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند. از متهم تجهیزات نظامی تقلبی از جمله بی‌سیم کشف شد و پس از انتقال به کلانتری به جرم خود مبنی بر ۱۱ فقره سرقت در پوشش مأمور پلیس در محدوده خاورشهر اعتراف کرد.
 
پایان قدرتنمایی اوباش مجازی
 چهار نفر از اوباش که در فضای مجازی اقدام به قدرتنمایی می‌کردند توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.
سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی البرز گفت: مرکز سایبری سازمان اطلاعات فراجا استان البرز حین رصد سایبری موفق به شناسایی این افراد در شهرستان کرج شد و آنها با هماهنگی دستگاه قضایی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: اراذل و اوباش سابقه‌دار به صورت دائم تحت رصد اطلاعاتی مأموران سازمان اطلاعات فراجا قرار دارند و در صورت ارتکاب کوچک‌ترین جرمی برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.
 
انهدام باند سارقان خانه‌های خالی
 اعضای باند سارقان خانه‌های خالی و تجهیزات ساختمانی و بیمارستانی در شاهرود دستگیر شدند.
سرهنگ علیرضا شائینی، فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود گفت: در پی چندین فقره سرقت از منازل خالی از سکنه و شیرآلات ساختمانی و بیمارستانی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران کلانتری ۱۲ بسیج شهرستان قرار گرفت. با پیگیری‌های پلیس سرانجام هویت دو سارق غیربومی شناسایی شد و آنها طی عملیات غافلگیرانه و منسجم در مخفیگاهشان دستگیر شدند. متهمان سابقه‌دار ۴۱ و ۴۳ ساله بوده و در تحقیقات فنی مأموران به ۲۰ فقره سرقت ساختمان‌های خالی از سکنه اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده روانه زندان شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی