دادستان تهران:

با سارقان سابقه دار بدون اغماض برخورد شود

گروه حوادث/ دادستان تهران از برخورد بدون اغماض و ارفاق قانونی با سارقان برای جلوگیری از تکرار جرم خبر داد.
به گزارش میزان، صبح دیروز سومین جلسه کمیته استانی نحوه اعمال ریاست و نظارت مقامات قضایی بر ضابطان دادگستری تهران با حضور علی صالحی دادستان تهران، سردار محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ، حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی دادستان نظامی تهران، معاونین ستادی دادستان و تعدادی از سرپرستان نواحی دادسرای تهران و جمعی از مسئولان نظامی، انتظامی و امنیتی در سالن جلسات دادستانی تهران برگزار شد.
در این جلسه دادستان تهران گفت: امنیت و آرامش مردم خط قرمز دستگاه قضاست و در فرایند رسیدگی به پرونده‌های قضایی، با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار که با اعمال خود باعث سلب آرامش جامعه می‌شوند، بدون هیچ‌گونه اغماضی برخورد می‌شود و برای جلوگیری از تکرار جرم، هیچ‌گونه ارفاقات قانونی به آنها اعطا نخواهد شد.
 صالحی با تأکید بر ضرورت حفظ اموال ضبط‌شده از متهمان تصریح کرد: ضابطین عام و خاص، می‌بایست اموال مکشوفه از متهمان دستگیرشده را در همان لحظه با ذکر جزئیات و در چند نسخه با امضای مأمورین و متهمان صورت‌جلسه کرده و در پایان تحویل دهند، چرا که صورت‌جلسه نشدن باعث می‌شود مالک اموال در مرحله تحقیق و اجرای حکم شناسایی نشود.
 در این جلسه سردار محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون، ۹.۵ درصد کاهش سرقت در پایتخت داشتیم. یکی از موضوعات مهم در سطح جامعه، سارقان راکب و موتورسوار هستند که مقررشده فراجا با تخصیص ۵۰ موتور سنگین و تشکیل تیم‌های شکار در سطح شهر تهران، برای دستگیری سارقان موتورسوار اقدام کرده و اجرای این طرح در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی