صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۷ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

خرده خبر

قهرمان کوراش ایران به شهادت رسید
احسان بابایی، قهرمان کوراش ایران در حادثه تروریستی راسک به شهادت رسید. نیمه شب پنج‌شنبه یک گروه تروریستی به مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان حمله کرد که تاکنون ١١ نفر از نیروهای فراجا شهید و تعدادی نیز مجروح شده‌اند. در بین شهدای این حادثه نام شهید «احسان بابایی» قهرمان ارزنده کوراش ایران نیز دیده می‌شود. این شهید والامقام در مسابقات قهرمانی کشور سال گذشته نایب قهرمان شده بود.


طهماسبی آقایی‌اش را به رخ آسیا کشید
مهدی طهماسبی در ادامه رقابت‌های پاورلیفتینگ قهرمانی آسیای مالزی، در دسته ۹۳ کیلوگرم طلایی شد. او با درخشش در هر سه حرکت سه مدال طلا گرفت و درمجموع حرکات هم مدال طلای دسته ۹۳ کیلوگرم را صاحب شد. طهماسبی که سال قبل هم مدال طلای آسیا را گرفته بود، با آمادگی کامل برای دفاع از قهرمانی‌اش وارد میدان شد و با رکوردهای ۲۹۵ کیلوگرم در اسکوات، ۱۹۵ کیلوگرم در پرس سینه و ۳۱۷.۵ کیلوگرم در ددلیفت در هر سه حرکت و در مجموع با ۸۰۷.۵ کیلوگرم دوباره درخشید و آقایی‌اش را در دسته ۹۳ کیلوگرم به رخ رقبا کشید. مهرداد ظفری هم شنبه در دسته ۵۹ کیلوگرم مدال برنز مجموع دسته را گرفت.
 

طلای تاریخی قورچیان برای سوارکاری
گرشا قورچیان، سوارکارملی پوش، در جام جهانی رشته هنرهای رزمی سواره برای اولین بار مدال طلا گرفت. تیم ملی ایران با ترکیب علی قورچیان، گرشا قورچیان، فؤاد اکبری، سلمان زارع و پیمان دانشمندی در این مسابقه حاضر شده است.گرشا قورچیان ملی پوش هنرهای رزمی سواره، درجام جهانی به میزبانی شهر العلا عربستان، با مدال طلایش، برای اولین بار نتیجه‌ای تاریخی در سوارکاری ایران رقم زد.
 

مجلل؛ سومین پاروزن طلایی روئینگ
فاطمه مجلل در روئینگ تکنفره سنگین‌وزن زیر ۲۳ سال بانوان، سومین مدال طلای قهرمانی آسیا را به گردن انداخت. تیم ایران با 2 قایقران در بخش زنان زیر 23 سال، 2 قایقران جوانان و 2 قایقران مرد زیر 23 سال و جوانان در قهرمانی آسیا شرکت کرده است. فاطمه مجلل درادامه رقابت‌ها، در فینال A روئینگ تکنفره سنگین‌وزن زیر23 سال بانوان با قایقرانانی از قزاقستان، هنگ‌کنگ، ویتنام، فیلیپین و سریلانکا رقابت کرد که در پایان با زمان 9:07.445 دقیقه صاحب مدال طلا شد. قایقرانان هنگ‌کنگ و فیلیپین به ترتیب دوم و سوم شدند.


ارسلان در لیگ غرب آسیا هم می‌درخشد
ارسلان کاظمی، ستاره تیم بسکتبال شهرداری گرگان، در جمع برترین بازیکنان سوپر لیگ غرب آسیا حضور دارد.در پایان هفته سوم مسابقات ارسلان کاظمی کاپیتان تیم شهرداری گرگان، در سه بازی گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و هم اکنون در فاکتور تأثیرگذاری بعد از پیردشاون جکسون از ساجس دوم است.همچنین در بخش ریباند ارسلان کاظمی با 14 ریباند اول است و در پاس گل جایگاه سوم را از آن خود کرد.در حال حاضر تیم شهرداری گرگان با 6 امتیاز در صدر گروه اول است.


چوپان این بار در آرنولد کلاسیک
هادی چوپان قصد دارد برای اولین‌بار خودش را در رقابت‌های آرنولد کلاسیک اوهایو محک بزند.در حالی‌که در چند سال اخیر چوپان برنامه‌ریزی‌اش فقط برای سالی یک مسابقه و آن هم روی استیج مسترالمپیا بود، امسال با تغییر رویه‌ای که در برنامه خود ایجاد کرده، برای شرکت در آرنولد کلاسیک اوهایو آماده می‌شود.بعد از نایب قهرمانی در مسترالمپیای 2023 نه تنها در فضای مجازی با روند کاملاً متفاوتی نسبت به قبل به فعالیت می‌پردازد، بلکه قصد دارد سیستم مسابقه‌ای خود را هم تغییر دهد. رقابت‌های آرنولد کلاسیک اوهایو ۱۱ اسفند آغاز می‌شود.
 

شکست تلخ نوشاد در ایتالیا
نوشاد عالمیان، بازیکن تنیس روی میز ایران از صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات ایتالیا باز ماند و شانس گرفتن مدال برنز را از دست داد.او در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات با بازیکن ۴۳ ساله یونان  پاناگیتیوس دیدار کرد و با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد و از راهیابی به نیمه نهایی بازماند. عالمیان در صورت صعود به نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی می‌کرد.پیش از این نیما عالمیان و امیرحسین هدایی در مرحله یک شانزدهم و نوید شمس در مرحله یک هشتم نهایی شکست خوردند.

جستجو
آرشیو تاریخی