صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۷ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

پیکر 280 شهید گمنام دفاع مقدس در سراسر ایران تشییع شد

آیت‌الله رئیسی: شهدا به جامعه ما روح می‌دهند

روز گذشته، همزمان با سالروز شهادت مادر اهل بیت(ع)، حضرت زهرا سلام‌الله علیها، ایران اسلامی بار دیگر عطر شهادت گرفت. پیکر مطهر 280 شهید گمنام و گلگون کفن دفاع مقدس، روز گذشته با حضور گسترده مردم شهیدپرور، در شهرها و روستاهای مختلف ایران تشییع شد.  از میان این شهدا، پیکر 110 شهید گمنام در استان تهران بود و ۱۷۰ شهید در سایر استان‌ها بویژه در مراکز آنها تشییع شد. از این رو، در تهران و گرگان، رشت و گناباد، کرمان و اهواز، یاسوج و همدان، بوشهر و شیراز، شهرکرد و قم، اصفهان و ارومیه، قزوین و ساری و.... مردم پیکر مطهر گلگون کفنانی را بر دوش کشیدند و آنان را تا خانه ابدی خود بدرقه کردند که سال‌ها دور از وطن مانده بودند.  280شهید تازه تفحص شده، از مناطق عملیاتی چذابه، مجنون، مهران، شلمچه، شرق دجله و بصره، سومار، شرهانی، میمک ، خرمشهر، فکه و پنج شیر بودند.  در تهران، این مراسم با حضور پرشور مردم قدرشناس از مقابل دانشگاه تهران آغاز شد و پس از اتمام سخنرانی و مداحی، کاروان شهدا به سمت معراج شهدا حرکت کرد. گروه‌های مختلف مردم، اعم از پیر و جوان و زن و مرد، در این مراسم حاضر شدند تا ضمن خیرمقدم به جوانان خود، آنان را تا خانه ابدی شان بدرقه کنند.  رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، فرمانده کل سپاه و تنی چند از مسئولان و مقامات از حاضران در این مراسم بودند.

شهدا؛ الگوی جامعه
رئیس جمهور که همراه مردم شهیدپرور تهران، در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام حضور یافته بود، در سخنانی اظهارکرد: شهدا الگوهای جامعه ما هستند.  آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه در فضا و همزمان با سالروز شهادت زهرا(س) تشییع پیکر شهدا، به مملکت ما جان تازه و روح می‌دهد، اضافه کرد: انصافاً حضور شهدا در جامعه ما و در شهرها و روستاهای ما، روحیه انقلابی و حماسی، شور و شعور را به جامعه ما تزریق می‌کند.  رئیس جمهور پس از حضور در این مراسم، در جمع عزاداران هیأت‌های فاطمی در هفت تیر تهران به عزاداری پرداخت.
سردار سلامی: شهدا برای ما عزت و اقتدار آوردند
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در مراسم تشییع شهدای گمنام مقابل دانشگاه تهران، با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند ملت ایران را از انقلاب پشیمان کنند و اثبات کنند بدون تکیه ابر قدرت‌های شیطانی امکان تشکیل حکومت مستقل وجود ندارد، تصریح کرد: اما ملت ما همچون صخره‌های سخت مقابل بارش باران گلوله‌ها ایستادند تا یکی یکی سرزمین‌ها آزاد شد. سردار سرلشکر حسین سلامی، با اشاره به اینکه رزمندگان ما عملیات‌های سختی را اجرا کردند که در طول تاریخ نبردهای جهان بی‌نظیر هستند، افزود: اینان سند جاودانگی ما هستند و بدون شهادت هیچ ملتی پایدار نمی‌ماند.  وی با بیان اینکه این شهدا برای ما اقتدار و پیشرفت آوردند و آسایش این ملت در قلب آتش‌هایی که استکبار در مناطق همجوار ما اندوخته است، ارمغان این شهدا است، اضافه کرد: اگر این شهدا نبودند این سرزمین بارها و بارها اشغال می‌شد و تاریخ را دشمنان برای ما می‌نوشتند اما امروز به عنوان یک قدرت بزرگ در جهان مطرح هستیم و هیچ‌کس جرأت جسارت به ملت ایران را ندارد. سرلشکر سلامی با اشاره به جنگ غزه، با بیان اینکه امریکا و اسرائیل و متحدان آنها در حال تکرار تجربیات تلخ گذشته هستند، تأکید کرد: مردم فلسطین ایستاده‌اند و ما می‌دانیم شکست خوردگان آینده این جنگ امریکا و اسرائیل هستند و ما از فلسطین عزیز تا انتها حمایت می‌کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی