سلول شماره ۱۴ به مادرید رسید

 ترجمه اسپانیایی کتاب خاطرات رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «سلول شماره ۱۴» عصر روز چهارشنبه بیست و دوم آذرماه در سالن همایش‌های فرهنگی اسپاسیورونادا در مادرید رونمایی شد.
دکتر رضا زبیب، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مادرید در این همایش با اشاره به شرایط تاریخی پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کتاب سلول شماره ۱۴ را بازخوانی اراده‌ای دانست که برای باورهای خود مبارزه می‌کند، زندان می‌رود، تبعید می‌شود، ترور می‌شود، به جبهه جنگ با دشمن می‌رود و همه مسیرها را از نمایندگی مجلس تا ریاست جمهوری و رهبری تجربه می‌کند و این همان توصیفی است که مؤسسه رند از او ارائه داده است. خورخه لوئیس فرناندز اردونیز، نویسنده و تحلیلگر رسانه‌ای و عضو و دبیر انجمن مسلمانان اسپانیا نیز ضمن توصیف درونمایه کتاب، انتشار ترجمه اسپانیایی کتاب را فرصتی برای شناخت اندیشه و زندگی یک رهبر مبارز و سیاسی دانست. دکتر محمد اخگری معاون بین‌الملل مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، ضمن توصیف درونمایه کتاب، به قرائت بخشی از کتاب در خصوص کشتار فلسطینیان در سپتامبر سیاه(۱۹۷۰) پرداخت و گفت امروز پس از گذشت بیش از نیم قرن همچنان شاهد نسل‌کشی فلسطینیان در غزه هستیم، اما راه نجات همان مفهومی است که در این کتاب به آن اشاره شده است یعنی آن مع الصبر نصرا.

خاطرات رهبر انقلاب الگوی عملی مبارزه جبهه حق علیه باطل است
محمدمهدی اسماعیلی در پی رونمایی از ترجمه اسپانیایی کتاب «سلول شماره 14» که به خاطرات رهبر معظم انقلاب می‌پردازد، پیامی را در این باره منتشر کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ابراز خرسندی از رونمایی از ترجمه کتاب مهم و تأثیرگذار سلول شماره 14 از خاطرات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین و بنیادی‌ترین مسائل روز که با آن مواجه هستیم، چگونگی سبک زندگی است. سبک زندگی روند حیات انسان را از پوچی و بی‌هدفی خارج می‌کند و به آن معنا می‌بخشد.اسماعیلی افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فکری رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به‌عنوان ولی فقیه، بحث سبک زندگی صحیح است که بسیار بر آن تأکید دارند. بر همین اساس، کتاب سلول شماره ۱۴ از جنبه‌های مختلف ارزشمند است که یکی از آن جنبه‌ها، ارائه سبک زندگی رشد یافته و متعالی از یک مجتهد وارسته است.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اهمیت بازخوانی خاطرات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) گفت: خواندن خاطرات ایشان از دوران نوجوانی تاکنون می‌تواند الگوی عملی مبارزه در جبهه حق علیه باطل باشد و نقشه راهی برای آزادی‌خواهان جهان است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی