ارتش یمن با هدف قرار دادن 2 کشتی اسرائیلی دیگر،‌اقتصاد رژیم صهیونیستی را تهدید کرد

مرگ با هزار ضربه خنجر یمنی

روز گذشته، نیروهای مسلح یمن اعلام کردند دو کشتی کانتینری به نام MSC Alanya و MSC PALATIUM III را که عازم بنادر رژیم صهیونیستی بودند، مورد عملیات نظامی خود قرار دادند حملات فزاینده ارتش یمن به حدی موجب اختلال در تردد کشتی‌ها به مقصد رژیم صهیونیستی شده که روز گذشته منابع عبری از قرار گرفتن در آستانه تعطیلی و توقف کار در بندر ایلات خبر دادند

گروه جهان/ در تازه‌ترین اخبار مربوط به تحرکات بازدارنده ارتش یمن در دریای سرخ، ‌منابع خبری از حمله به چندین کشتی در این دریا خبر دادند. روز گذشته، نیروهای مسلح یمن بیانیه دادند که دو کشتی کانتینری به نام MSC Alanya و MSC PALATIUM III را که عازم بنادر رژیم صهیونیستی بودند، مورد عملیات نظامی خود قرار دادند.
پیش از این نیز، منابع غربی گزارش دادند، یک کشتی باری به نام «الجسره» حامل پرچم لیبریا که توسط شرکت کشتیرانی هاپاگ لوید مستقر در آلمان اداره می‌شود، ‌در دریای سرخ بعد از اصابت پرتابه‌ای به آن که از یمن شلیک شده بود دچار آتش‌سوزی شده است.
‌همچنین، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام امریکایی گزارش داد، کشتی کانتینری «مرسیک گبرلاتر» که به سمت اسرائیل در حرکت بود، مورد هدف پهپاد ارتش قرار گرفته و موشک به آن اصابت کرده است. ارتش یمن نیز طی بیانیه‌ای با ذکر این حمله اعلام کرد، عملیات هدف‌گیری پس از آن انجام شد که خدمه کشتی از پاسخگویی به تماس‌های نیروهای دریایی یمن خودداری کردند.
در ادامه بیانیه آمده است، نیروهای مسلح یمن طی 48 ساعت گذشته موفق شدند از عبور چند کشتی در حال حرکت به سوی بنادر رژیم صهیونیستی جلوگیری کنند. حملات فزاینده ارتش یمن به حدی موجب اختلال در تردد کشتی‌ها به مقصد رژیم صهیونیستی شده که روز گذشته منابع عبری از قرار گرفتن در آستانه تعطیلی و توقف کار در بندر ایلات خبر دادند. علاوه بر آن، با وجود آنکه حملات موشکی و پهپادی علیه مواضع رژیم صهیونیستی در ایلات رهگیری شده اما توانسته فضای ضدامنیتی را در این بندر استراتژیک تجاری حاکم کند.
با وجود این خسارات اما رژیم صهیونیستی از مقابله با مقاومت یمن واهمه دارد چرا که به اذعان آنها، موجب تمرکززدایی از ارتش اشغالگر می‌شود. در همین رابطه پایگاه آکسیوس به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی مدعی شد، کابینه جنگی نتانیاهو تصمیم گرفت از دادن پاسخ نظامی به اقدامات انصارالله یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی خودداری کند.
در حال حاضر کشتی‌هایی که از آسیا قصد دارند عازم سرزمین های اشغالی شوند، مجبورند از مسیری که آفریقا را دور می‌زند عبور کنند و این باعث می‌شود سفر برای آنها پرهزینه‌تر شده و سه هفته بیشتر به طول بینجامد.

جستجو
آرشیو تاریخی