صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و چهار - ۲۳ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و چهار - ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

خبر

وزیر امور اقتصادی:
اصلاحیه لایحه بودجه تا ۱۰ روز دیگر به مجلس می‌رود
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ به دلیل آیین‌نامه جدید مجلس، تقدیم لایحه بودجه دولت به مجلس به تعویق افتاده است که اتفاق غیرطبیعی نیست.
سید احسان خاندوزی در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد گفت: طبق آیین‌نامه جدید مجلس شورای اسلامی، تقدیم لایحه بودجه توسط دولت به مجلس دو مرحله‌ای شده است و پس از تصویب مرحله اول و با ۲ ماه فاصله، کلیت بودجه در مرحله دوم به تصویب می‌رسد.

تمرکز جدی بر اصلاح ناترازی
وی خاطرنشان کرد: اختلافاتی در خصوص کلیات لایحه بودجه بین مجلس و دولت وجود داشت ولی تصویب مرحله اول تا ۱۰ روز دیگر انجام خواهد شد. خاندوزی با اشاره به دستاوردهای همایش دو روزه اصلاح ساختارهای اقتصاد ایران گفت: دولت سیزدهم تمرکز جدی خود را روی اصلاح ناترازی ساختارها قرار داده است و با اتکا به ظرفیت صاحبنظران، کارشناسان و اساتید دانشگاهی سعی دارد در برنامه هفتم گام جدی در حل بیماری‌ها و اصلاح ناترازی ساختار حوزه اقتصاد اعم از بودجه، حوزه بانکی، مالیات، صندوق‌های بازنشستگی و... بردارد و برگزاری این همایش با حضور اساتید و کارشناسان از سراسر کشور و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف گام مؤثری برای دستیابی به اهداف اقتصادی ما محسوب می‌شود.  

نباید از ریل گذاری غافل شویم
وی افزود: از آغاز شروع به کار دولت سیزدهم اقدامات کوتاه‌مدت در پروژه‌های عمرانی، فعال کردن بنگاه‌های تعطیل شده، کاهش نرخ بیکاری، افزایش سرمایه‌گذاری خارجی و رشد اقتصادی صورت گرفته است اما نباید از ریل‌گذاری میان‌مدت در مقاوم‌سازی اقتصاد در مواجهه با تحریم‌ها و تورم غافل شویم و این مشکلات به صورت جدی حل‌وفصل شود. وزیر امور اقتصادی و دارایی از انعقاد ۷ تفاهمنامه بین این وزارتخانه و دانشگاه‌های مختلف کشور خبر داد و افزود: طبق این تفاهمنامه نیازمندی‌های دولت به دانشگاه‌ها ارجاع می‌شود و راه‌حل آنها توسط دانشگاه‌ها صورت خواهد گرفت تا بتوانیم در حوزه اقتصاد تصمیمات عالمانه اتخاذ کنیم. وی افزود: سیاست دولت سیزدهم بهره‌مندی از دیدگاه‌ها و رویکردهای همه حوزه‌های دانشگاهی متناسب با رویکرد خود است و هرگز بین مباحث با نگاه‌های اقتصاد متمرکز یا نگاه اقتصاد رها‌سازی شده، سرگردان و حیران نخواهد ماند.

جستجو
آرشیو تاریخی