صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و سه - ۲۲ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و سه - ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

هشدار سیل و بارندگی شدید در مازندران و نیمه‌ غربی کشور

آسمان بارانی ایران در آخر هفته

 ایران زمین- با ورود سامانه بارشی جدید از سمت غرب در روزهای پایانی هفته به‌خصوص پنجشنبه آسمان اکثر مناطق کشور بارانی می‌شود. روز جمعه نیز بارش‌ها به شرق و شمال شرق کشور متمایل شده و به احتمال زیاد چهره مناطق سردسیر و کوهستانی با بارش برف زمستانی همراه خواهد شد. بر این اساس سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از احتمال وقوع سیلاب و کاهش محسوس دما در استان‌های غربی و شمال غربی خبر داده است.
«صادق ضیائیان»، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و اظهار داشت: با تقویت این سامانه امروز (چهارشنبه) شدت بارش‌ها در استان‌های نیمه غربی کشور پیش‌بینی می‌شود و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها وجود دارد.
 وی ادامه داد: با آنکه شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور خواهد بود اما بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور و همچنین استان‌های مازندران، گیلان، البرز، تهران و قزوین نیز تحت تأثیر این سامانه قرار می‌گیرند. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنجشنبه با حرکت سامانه به سوی شرق در اغلب نقاط کشور بارش باران خواهیم داشت. البته این بارش‌ها در ارتفاعات و نقاط سردسیر به صورت برف و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. روز جمعه در شمال شرق و نوار شرقی کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج خواهد شد.
هشدار سیل در مازندران
هواشناسی مازندران نیز با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرده: با شکل‌گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از اواخر امروز (چهارشنبه) ضمن تشدید بارش‌ها شاهد کاهش محسوس دما و بارش برف در ارتفاعات استان خواهیم بود.
بر این اساس احتمال آبگرفتگی معابر در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در ترددهای جاده‌ای وجود دارد. از این رو توصیه می‌شود شهروندان احتیاط در تردد جاده‌ای، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده‌های کوهستانی، پرهیز از صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.
جستجو
آرشیو تاریخی