صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و سه - ۲۲ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و سه - ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

پایان آتش در پالایشگاه بیرجند

 پس از ۴۸ ساعت تلاش آتش‌نشانان و نیروهای امدادی، سرانجام شعله‌های آتش در پالایشگاه ‌هیدروکربن بیرجند خاموش شد.
 جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی بعد از عملیات اطفای حریق مینی‌پالایشگاه هیدروکربن بیرجند در محل حادثه اظهار داشت: ساعت 7:30 صبح سه‌شنبه با ریختن فوم سنگین، آتش خاموش شد. البته برای جلوگیری از آتش مجدد، پاکت‌های سدیم آماده شده که به داخل مخازن طبق برنامه ریخته شود.
 استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: همچنین حدود 5 تا 6 ساعت عملیات خنک‌کردن مخازن ادامه خواهد داشت که امیدواریم شاهد دوباره شعله‌ور شدن آتش نباشیم.
آتش‌سوزی صبح یکشنبه در مینی‌پالایشگاه هیدروکربن منطقه اقتصادی بیرجند آغازشد و 18 مخزن در آتش سوخت.
 
کشف 11 کیلو شمش طلا در مرز
 یک تبعه خارجی که قصد داشت ۱۱ کیلو و ۶۸۰ گرم شمش طلای قاچاق را از کشور خارج کند در مرز بازرگان دستگیر شد.
 ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با هماهنگی مأموران اداره اطلاعات، کامیون حاوی ۱۱ کیلو و ۶۸۰ گرم شمش طلای قاچاق شناسایی شد که راننده آن، قصد خروج از کشور را داشت. در این رابطه یک نفر تبعه خارجی دستگیر و تحت‌نظر بازپرس رسیدگی‌کننده بازداشت و روانه زندان شده است.
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت ارزش ریالی این محموله مکشوفه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال است که به همراه یک دستگاه کامیون که وسیله ارتکاب جرم بود ضبط و توقیف شد.
 
گازگرفتگی کارگران شرکت تولیدی در کاشان
کارگران یک واحد تولیدکننده ظروف آرکوپال واقع در شهرک‌صنعتی راوند کاشان به دلیل نشت گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت تنفسی شدند.
  فرهاد بابایی، مسئول روابط‌عمومی اورژانس کاشان با‌اشاره به گازگرفتگی کارگران این واحد تولیدی اظهار کرد: کارگران این واحد تولیدی روز دوشنبه دچار گازگرفتگی شده و به بیمارستان منتقل شدند اما صبح سه‌شنبه نیز برای دومین‌بار این حادثه برای 20 کارگر دیگر رخ داد. بلافاصله پس از دریافت خبر همکاران ما در مرکز اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.
 وی با بیان اینکه علت حادثه توسط کارشناسان در حال بررسی است گفت: با اقدامات صورت‌گرفته شش نفر در محل حادثه توسط عوامل اورژانس درمان شدند. ۱۴ نفر نیز برای تکمیل مراحل درمان به مرکز درمانی اعزام شدند.
 
توضیح دادستان سیستان و‌بلوچستان درباره ضرب و شتم 2 شهروند
 دادستان مرکز سیستان و‌بلوچستان از برخورد قضایی با 2 مأموری خبر داد که دو شهروند را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند.
 مهدی شمس‌آبادی، دادستان مرکز سیستان و‌بلوچستان گفت: در پی انتشار کلیپی از ضرب و شتم یکی از سوخت‌بران در پایانه مرزی میلک توسط یکی از کارکنان هنگ مرزی و همچنین مجروح‌شدن یکی از شهروندان روی پل میلک توسط یکی از کارکنان یگان تکاوری ۱۲۵ نیاتک، موضوع بلافاصله در دستور کار دادستانی هیرمند و بازرسی هنگ مرزی زابل قرار گرفت. پس از بررسی بیشتر موضوع از سوی تیم بازرسی هنگ مرزی زابل، مأموران خاطی به دادسرای شهرستان هیرمند احضار شدند.
 وی بیان کرد: پس از بازجویی مشخص شد که کلیپ پخش‌شده در خصوص ضرب و شتم سوخت‌بر توسط نیروهای مرزبانی مربوط به شهریور امسال است و پرونده قضایی در این خصوص برای وی تشکیل شده و به دادسرای نظام استان ارسال شده است.
 دادستان مرکز سیستان وبلوچستان در خصوص انتشار فیلم مجروح‌شدن یکی از افراد محلی توسط یکی از کارکنان یگان تکاوری ۱۲۵ نیاتک افزود: مأمور مربوطه بلافاصله برای ارائه توضیحات به دادسرا احضار و پس از بازجویی و تشکیل پرونده قضایی باتوجه به نظامی بودن فرد یاد‌شده پرونده با قرار عدم صلاحیت برای سازمان قضایی نیروهای مسلح ارسال شده است.
 
سارقان با 560 گوسفند به دام افتادند
 یک شبکه حرفه‌ای سرقت احشام با ۵۶۰ رأس دام سبک و سنگین سرقتی در بوکان متلاشی و اعضای آن دستگیر شدند.
 سرهنگ موسی بهاری، فرمانده انتظامی بوکان گفت: درپی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر چندین فقره سرقت احشام در سطح منطقه، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی بوکان قرار گرفت. با بررسی پرونده‌های موجود و شیوه‌ها و شگردهای سارقان، ۲ سارق در شهرستان همجوار و یک سارق در استانی دیگر در ارتباط با سرقت‌های شهرستان بوکان شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی هر سه نفر دستگیر شدند. متهمان در تحقیقات، به ارتکاب هفت مورد سرقت در شهرستان بوکان و شهرستانی دیگر اعتراف کرده که طی این اقدام مجرمانه ۵۶۰ رأس احشام به سرقت برده‌اند که با تکمیل تحقیقات، متهمان به همراه پرونده به مرجع قضایی معرفی خواهند شد.
 
دستگیری عاملان تیراندازی در کهنوج
 فرمانده انتظامی کهنوج از دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح ۲ شهروند در عملیات مأموران پاسگاه «چاه حاجی» این شهرستان خبر داد.
 سرهنگ علیرضا امیری گفت: در پی نزاع و درگیری در یکی از نقاط روستایی شهر کهنوج که منجر به مجروح‌شدن ۲ نفر از شهروندان با سلاح شکاری شده بود، مأموران پاسگاه چاه حاجی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند سه متهم را در این تیراندازی شناسایی و آنها را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.
 سرهنگ امیری بااشاره به کشف یک قبضه سلاح غیرمجاز شکاری از متهمان تصریح کرد: این افراد که در تحقیقات اولیه اعتراف و علت و انگیزه خود را اختلافات شخصی اعلام کردند با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی