صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و سه - ۲۲ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و سه - ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

طرح زمستانی پلیس راهور در کشور آغاز شد

لزوم رفع اورژانسی 700 نقطه حادثه خیز در کشور

گروه حوادث/ همزمان با آغاز طرح زمستانی پلیس راهور، وزیر کشور خواهان رفع اورژانسی 700 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور شد.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران» صبح دیروز احمد وحیدی در مراسم آغاز رزمایش زمستانه پلیس راهور که در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، گفت: در کشور حدود ۵ هزار نقطه حادثه‌خیز داریم (حدود ۳ هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها و دوهزار نقطه از این نقاط در شهرها) که ۷۰۰ نقطه حادثه‌خیز باید به صورت اورژانسی رفع حادثه شوند.
وی با تأکید بر تقویت سیستم‌های پایش تصویری در جاده‌ها و ارتقای توان پهپادی راهور گفت: این مهم هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی و امدادی را‌ طلب می‌کند.دستگاه‌های مختلف، پلیس راهور، هلال احمر، اورژانس، راهداری و یگان‌های خدمت‌رسان به این دستگاه‌ها و همین طور در عقبه در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی خدمت می‌کنند تا مردم سفر ایمن و امنی داشته باشند.
 برای کاهش تصادفات دستگاه‌های نظارت‌کننده و کنترلی باید نظارت بیشتری بر ایمنی خودروهای ایرانی و عملکرد خودروسازان داشته باشند.
 وحیدی با بیان اینکه مردم باید به هشدارهای هواشناسی توجه کنند و در مواقعی که وضعیت هوا نامطلوب است از رفتن به ارتفاعات و تردد در جاده‌ها پرهیز کنند، گفت: باید حوادث و سوانح را به حداقل برسانیم و این مهم با رسیدن به‌موقع به صحنه و انتقال سریع به مراکز درمانی و کمک از تجهیزات، دانش‌ها و فناوری‌های جدید حاصل می‌شود.

مرگ 12 هزار و 500 نفر در تصادفات امسال
 سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا نیز در این مراسم گفت: این طرح تا ۲۰ اسفند ادامه خواهد داشت و ایمنی تردد و پیشگیری و کاهش تصادفات هدف و اولویت اصلی طرح زمستانه است.
از ابتدای امسال تا ماه گذشته ۱۲هزار و ۵۰۰ نفر مرگ ناشی از تصادف و ۲۶۰ هزار مجروح طبق گزارش پزشکی قانونی ثبت شد.
حدود ۴۰ میلیون وسیله نقلیه در سراسر کشور تردد می‌کند که موضوع تسهیل در تردد و ارائه خدمات تمامی دستگاه‌ها به خصوص پیشگیری از تصادفات و امنیت تردد اولویت پلیس است.
وی در ادامه تصریح کرد: استفاده از فناوری‌های نوین برای کاهش تصادفات یک ضرورت است و خوشبختانه دولت سیزدهم نشان داده که اراده قوی برای اجرای این فناوری‌ها دارد.
وی درباره اینکه آیا از محل جرایم رانندگی برای ایمنی جاده‌ها استفاده می‌شود یا خیر، گفت: برابر ماده ۲۳ جرایم راهنمایی و رانندگی که در رابطه با هزینه‌کرد جرایم رانندگی برای ایمن‌سازی راه‌هاست، دولت دستور داده تا از پنج هزار میلیاردی که در سال به حساب خزانه واریز می‌شود ۳۰ درصد سهم راهداری و سهم شهرداری‌ها مستقیم برایشان واریز شود تا آنها بتوانند اقدامات لازم برای رفع خطر نقاط حادثه خیز و ایمن‌سازی جاده‌ها را انجام دهند. پیش‌بینی می‌شود طبق قول‌هایی که به ما داده‌اند تا پایان سال ۱۴۰۳ بخش زیادی از نقاط حادثه خیز رفع شود.
وی در ادامه از اجرای آزمایشی طرح کروکی الکترونیک در سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: بعد از یک بازه آزمایشی، اجرای کروکی‌ها به صورت الکترونیک در کل کشور با حضور رئیس‌جمهور آغاز می‌شود.
در حال حاضر ۹۰ درصد افسران پلیس راهور به دست‌افزارها برای ترسیم کروکی الکترونیک مجهز شده‌اند.
طرح زمستانی پلیس راهور از روز ۲۱ آذر آغاز و تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ در ۲۸ استان کشور ادامه دارد. در این طرح از ۷۲ بالگرد، ۵۰۶ پایگاه ثابت و سیار و ۱۵ هزار و ۳۸۱ نیرو و ۳ هزار و ۴۴۳ دستگاه خودرو گشتی استفاده می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی