صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و دو - ۲۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و دو - ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

«مصطفی برغوثی»، دبیرکل تشکل ابتکار ملی فلسطین در گفت‌و‌گو با العالم مطرح کرد

رژیم صهیونیستی یک رژیم فاشیستی است

مصطفی برغوثی دبیرکل تشکل ابتکار ملی فلسطین در کرانه باختری این واقعیت تلخ را تصریح کرد که اشغالگران صهیونیست از آغاز جنگ علیه باریکه غزه به ازای هر شهروند فلسطینی 17 کیلوگرم بمب پرتاب کردند؛ به عبارتی در بیش از 10 هزار حمله هوایی 45 هزار تن مواد منفجره روی غزه پرتاب شده است.
او که میهمان برنامه ضیف و حوار شبکه خبری العالم بود با تأکید به اینکه جنایات دشمن صهیونیستی در غزه در تاریخ بشر بی‌سابقه است، به اظهارات آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد اشاره کرد که گفت، تعداد کودکان فلسطینی که در نوار غزه به شهادت رسیدند بیشتر از تعداد کودکانی است که در تمام جنگ‌های جهان در سه سال گذشته مانند جنگ اوکراین کشته شده‌اند. برغوثی یادآور شد: رژیم صهیونیستی فقط یک رژیم اشغالگر، آپارتاید یا افراطی نیست، بلکه یک رژیم فاشیستی است و تمام ساختار صهیونیستی آن در جهت فاشیسم حرکت می‌کند، حتی نمایندگان رژیم در کنست می‌گویند که نه فقط اهالی غزه بلکه تمام ساکنان کرانه باختری نیز باید اخراج شوند. به گفته برغوثی، هدف رژیم صهیونیستی پاکسازی قومی است و این هدف از لحظه شروع جنگ تغییر نکرده است. او معتقد است: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم یک جنایتکار فاشیست است و نه فقط بتسلئیل اسموتریچ وزیر دارایی این رژیم بلکه تمام ساختار رژیم فاشیست است. وی افزود آنچه نتانیاهو می‌خواهد، - همان‌طور که در روز سوم جنگ هم گفت- این است که همه فلسطینی‌ها باید خانه‌های خود در غزه را ترک کنند، مانند ریچارد هیکد مشاور نظامی او که گفته هر فلسطینی در غزه باید به مصر برود.

توطئه دشمن؛ انتقال یک میلیون و 900 هزار فلسطینی به رفح
برغوثی در ادامه هشدار داد که دشمن می‌خواهد از مجموع 2 میلیون و 300 هزار شهروند در غزه یک میلیون و 900 هزار نفر را به منطقه رفح انتقال دهد اما این توطئه دشمن با پایداری مردم فلسطین با شکست مواجه خواهد شد. وی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی می‌خواهد به خاطر شکست‌هایش در جنگ غزه از مردم این منطقه انتقام بگیرد، از سوی دیگر شهرک نشینان صهیونیست دروغ‌هایی درباره این جنگ گفته‌اند که حتی رسانه‌های امریکایی هم آن را تکذیب کرده‌اند، مانند دروغگویی درباره تجاوز جنسی نیروهای مقاومت به دختران یهودی یا سر بریدن کودکان یهودی توسط مقاومت تا افکار عمومی اسرائیل را علیه مقاومت مردم فلسطین بشورانند. برغوثی تأکید کرد: به همین دلیل دشمن می‌خواهد با قتل و تخریب از مردم غزه انتقام بگیرد و اسرای فلسطینی را شکنجه کند. این شکنجه‌ها تا جایی بوده که برخی از اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی به شهادت
 رسیده‌اند.
 رفتار دشمن در کرانه باختری نیز نوعی وحشی‌گری است و کمتر از رفتار نازی‌ها در آلمان نیست. برغوثی درباره اهداف دشمن در نوار غزه، تصریح کرد: به علت پایداری مردم فلسطین، فلسطینی‌ها هرگز غزه را ترک نمی‌کنند، اما هدف نتانیاهو آن است که تمام ساکنان غزه را بیرون کند و بخشی از آن را با خاک یکسان کرده و به رژیم اسرائیلی ملحق کند.
نقشه اشغال کرانه باختری و نوار غزه
نتانیاهو دو هفته قبل از شروع جنگ، نقشه اسرائیل و خاورمیانه جدید را به سازمان ملل برد و گفت این نقشه جدید 50 سال آینده است، در این نقشه کشورهایی که اقدام به عادی‌سازی کرده‌اند با رنگ سبز و رژیم صهیونیستی با رنگ آبی مشخص شده است، این نقشه شامل جولان اشغالی، کرانه باختری و نوار غزه است. وی خاطرنشان کرد: دشمن فکر می‌کند که اگر نتواند ساکنان نوار غزه را آواره کند، شمال غزه را به بهانه اینکه منطقه امنیتی است با خاک یکسان می‌کند تا غیرقابل زندگی باشد.
برغوثی درباره مواضع غرب هم گفت: امریکا کاملاً در کنار رژیم صهیونیستی است و بلینکن وزیر امور خارجه امریکا به آنها چراغ سبز نشان داد. در غیر این صورت، اگر امریکا می‌خواست می‌توانست رژیم صهیونیستی را وادار کند که روزانه 1000 کامیون حاوی کمک را وارد غزه یا مجبور به آتش‌بس کند و این موضوعی است که امریکا آن را نمی‌خواهد. البته لابی صهیونیستی قدرت تغییر نتایج انتخابات امریکا را دارد، زیرا شامل 44 سازمان یهودی از همه اقشار جامعه امریکاست.

 ریختن خون فلسطینیان برای سرپوش گذاشتن به شکست امنیتی و سیاسی‌
برغوثی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: کاری که اسرائیل انجام می‌دهد ریختن خون فلسطینیان برای سرپوش گذاشتن به شکست امنیتی و سیاسی‌اش است. شکست امنیتی به دلیل ناتوانی رژیم در مقابله با مبارزان فلسطینی است که رسانه‌های عبری‌زبان به شکل گسترده‌ای به آن پرداخته‌اند.شکست بزرگ‌تر، شکست سیاسی است؛ زیرا پروژه‌های اسرائیلی شکست خورده است. پروژه اول، استفاده از عادی‌سازی برای تحمیل معامله قرن است که
 شکست خورد. عادی‌سازی عاملی مؤثر نبوده است و نمی‌تواند قضیه فلسطین را به حاشیه براند.
شکست دوم، سخن گفتن درباره صلح اقتصادی به عنوان جایگزینی برای صلح واقعی است و طبعاً، این شکست دوگانه است؛ زیرا ملت فلسطین آماده نیستند که تداوم اشغالگری را بپذیرند حتی اگر اوضاع‌شان بهبود یابد.
 همچنین ایده و نظریه کاهش تنش و منازعه که تل‌آویو بر آن اصرار دارد، شکست خورده است.

مذاکره هیچ چیز را تغییر نمی‌دهد
دبیرکل تشکل ابتکار ملی فلسطین در کرانه باختری گفت: سیاستمداران اسرائیلی نمی‌توانند عاقلانه فکر کنند، زیرا همچنان در پی به دست آوردن آرای رأی دهندگان افراطگرا هستند و بر همین اساس مذاکره با این سیاستمداران هیچ چیز را تغییر نمی‌دهد.  وی همچنین گفت: امید به دخالت امریکا هم چیزی را تغییر نمی‌دهد. امریکا نمی‌تواند در قدس کنسولگری ایجاد کند، نمی‌تواند در واشنگتن دفتر فلسطین ایجاد کند یعنی نمی‌توانند با اسرائیل مقابله کنند و در نتیجه نمی‌توانند راه‌حلی ارائه دهند.   هزینه اشغالگری و نژادپرستی بالاتر از آن است که آنان بتوانند آن را تحمل کنند به این معنی که آنان نمی‌توانند سه موضوع حساس را تحمل کنند؛ خسارت انسانی، خسارت اقتصادی
 و خسارت اخلاقی و روحی.

جستجو
آرشیو تاریخی