صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و دو - ۲۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و دو - ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

اخبار

خودروسازان خصوصی خریدار دو غول خودروسازی
برای واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی باید صلاحیت و اهلیت افراد به دقت بررسی شود و بعد از واگذاری هم نیاز به نظارت و کنترل داریم تا سرمایه‌گذار به تعهداتش عمل کند.
بابک احمدی، رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: در راستای اجرای دستور ۸‌ماده‌ای رئیس‌جمهور، فرایند خصوصی‌سازی خودروسازان در حال انجام است. سرمایه‌گذاران درخواست‌هایی ارائه کرده‌اند. برخی از آنها جزو خودروسازان بخش خصوصی هستند و ما در حال بررسی درخواست‌ها هستیم. همچنین در این واگذاری‌ها باید موضوع اشتغال پایدار و عدم توقف جریان تولید و توسعه محصول مدنظر قرار گیرد. وی افزود: صنعت خودروسازی یکی از ثروت‌های کشور است. شاید مردم رضایت کافی از کیفیت محصولات نداشته باشند، اما در کشورهای منطقه ما این صنعت وجود ندارد و حتی در ترکیه هم قطعات خودرو تولید می‌کنند و هنوز به تولید انبوه خودرو نرسیده‌اند. معاون وزیر صمت با اشاره به نقشه راه صنعت خودروسازی بیان داشت: تمرکز تولید خودروسازان، خودروهای برقی خواهد بود و همه بخش‌های وزارت صمت نیز برای تولید خودروهای برقی هدف‌گذاری و همکاری دارند.

ارائه تسهیلات خرید تراکتور به کشاورزان بدون محدودیت زمانی
مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد، هیچ‌گونه‌ محدودیتی تحت عنوان زمان ۱۵ روزه برای ارائه تسهیلات خرید تراکتور به بهره‌برداران بخش کشاورزی مصوب نشده است.
مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی پیرو درج خبر مربوط به مهلت ۱۵ روزه برای ارائه تسهیلات به کشاورزان برای خرید تراکتور، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ هیچ‌گونه محدودیت زمانی در ارائه تسهیلات خرید تراکتور به کشاورزان مصوب نشده است و ارائه تسهیلات بدون محدودیت زمانی انجام می‌شود.
در این اطلاعیه آمده است؛ با عنایت به درخواست‌ها و اعتراضات مکرر کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی مبنی بر عدم امکان دریافت تسهیلات بانکی برای خرید تراکتور ناشی از عدم به‌روز‌رسانی قیمت محصولات شرکت تراکتورسازی ایران در سامانه ۱۲۴؛ به دستور و تأکید شخص وزیر جهاد کشاورزی، جلسه رفع مشکل قیمت‌گذاری تراکتورهای تولید شرکت تراکتورسازی ایران با ریاست قائم‌مقام وزارت جهاد کشاورزی و حضور معاون سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مدیرکل دفتر ماشین‌های کشاورزی، راه‌سازی و معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون اعتباری بانک کشاورزی، مدیرعامل شرکت تراکتورسازی و رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی در مورخ ۲۱/۸/۱۴۰۲ برگزار و مقرر شد طی مدت ۱۳ روز این شرکت مستندات لازم برای تعیین و نهایی کردن قیمت محصولات شرکت را در سامانه ارائه و پیگیری کند و هیچ‌گونه محدودیتی تحت عنوان زمان ۱۵ روزه برای ارائه تسهیلات خرید تراکتور پس از رفع مشکل اشاره شده، مصوب نشده است.

جستجو
آرشیو تاریخی