حوادث جهان

آرایشگر موادفروش لو رفت
مراجعه پی‌در‌پی مردان کچل و بدون ریش و سبیل به یک آرایشگاه، در نهایت باعث شد تا مالک آن که در واقع یک موادفروش بود، بازداشت شود.
پلیس جنوای ایتالیا متوجه شده بود که در یک منطقه، یک موادفروش فعالیت می‌کند و آنجا را زیرنظر داشت اما دقیقاً نمی‌دانست موادفروش محله چه‌ کسی است. مأموران مخفی اما کم‌کم متوجه شدند که مردان زیادی که در سر و صورتشان حتی یک تار مو هم وجود ندارد مدام به یک آرایشگاه می‌روند. همین سرنخ در نهایت باعث شد تا پلیس آرایشگر ۵۵ ساله را زیرنظر بگیرد و در نهایت مقادیر زیادی کوکائین و دیگر موادمخدر از او کشف شد.
 
هشدار قرمز در شیلی

منابع خبری محلی در شیلی اعلام کردند گسترش و تشدید آتش‌سوزی‌های جنگلی در برخی از مناطق این کشور طی روزهای اخیر دست‌کم به ۲۰ خانه خسارت وارد کرده و برای بعضی شهرها نیز «هشدار قرمز» صادر شده است.به گزارش اسپوتنیک، حریق تاکنون چندین هکتار از اراضی مناطق مرکزی و ساحلی را در بر گرفته و به تعدادی از خانه‌ها آسیب زده است.منابع خبری اعلام کردند که در این حوادث دست‌کم هفت نفر نیز زخمی شده‌اند.آتش‌نشانان در تلاش برای مهار آتش‌ هستند با این حال برای برخی مناطق که کنترل حریق دشوار است، دستور تخلیه خانه‌ها و اسکان سکنه در مکان‌های امن صادر شده است.

بازداشت دو معلم و یک مشاور
به جرم آزار کودکان
پلیس فرانسه در گسترده‌ترین عملیات شناسایی و دستگیری مظنونان آزار و سوءاستفاده از کودکان، ۸۰ مرد از جمله یک مشاور محلی و دو آموزگار مدرسه را بازداشت کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این افراد هفته گذشته بازداشت شدند.
به گفته کمیسر «کوئنتین بیوان»، رئیس واحد عملیاتی اداره کودکان خردسال در پلیس قضایی، بازداشت‌شدگان بین ۳۰ تا ۶۰ سال سن دارند و افرادی با پیشینه‌های مختلف در بین آنها دیده می‌شود.
او افزود: پلیس در این عملیات بی‌سابقه بر مشاغلی متمرکز شد که در آن بزرگسالان به طور منظم با کودکان در تماس بودند. چنین تمرکزی به آنها امکان داد تا دو آموزگار، چند مربی ورزشی و یک ناظم را در یک مرکز کودکان دارای ناتوانی جسمی بازداشت کنند. گفته می‌شود یکی از آموزگاران که عکس‌ها و فیلم‌های دزدیده‌شده از دانش‌آموزانش را در اختیار داشت، مظنون است که دست‌کم به یکی از کودکان تعرض کرده است.
بر اساس گزارش ایندیپندنت، پلیس در این عملیات بیش از ۱۰۰ هزار فیلم و عکس آزار کودکان را در رایانه یا حافظه‌های جانبی مظنونان کشف کرده است. به گفته پلیس، تمامی مظنونان به حقایقی که در کیفر خواستشان آمده بود، اعتراف کردند.
برخی از مظنونان هم به محض یورش پلیس به محل زندگی‌شان پیش از هر چیز، اقدام به از بین بردن رایانه یا حافظه‌های جانبی کردند.
کمیسیون کارشناسان مستقل که دو سال پیش تشکیل شد اخیراً پس از تحقیقاتی طولانی اعلام کرد، سالانه دست‌کم ۱۶۰ هزار کودک در فرانسه قربانی خشونت جنسی‌ می‌شوند.
 
ریزش مرگبار دیوار در هند

در پی ریزش دیوار در شمال ایالت اوتار پرادش هند، دست‌کم ۷ نفر از جمله ۵ زن و ۲ کودک کشته و بیش از ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم است.
دیوار روی افرادی فرو ریخت که در حال راهپیمایی پیش از عروسی در ماداپور ساماسپور در شهر غوسی در ناحیه مائو، حدود ۳۰۳ کیلومتری شرق لاکنو، پایتخت اوتار پرادش بودند.
به گفته مقامات، مجروحان از زیر آوار بیرون کشیده شده و به بیمارستان‌های محلی منتقل شدند.
این حادثه که توسط دوربین ثبت شد، فروریختن دیواری روی گروهی از زنان را نشان می‌دهد که پشت سر طبل‌زنان در خیابانی باریک قدم می‌زنند. به دنبال آن، ابری از گرد و غبار به‌سرعت خیابان را فرا گرفت و باعث وحشت شد.
به گفته مسئولان، بلافاصله پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر ریزش دیوار، امدادگران و تیم‌های پلیس به همراه عوامل زمینی برای آواربرداری و ردیابی افراد زیر آن به محل اعزام شدند. پلیس اعلام کرد، با تشکیل پرونده، دستور تحقیقات برای مشخص شدن علت این حادثه را صادر کرده است.
 
حمله به سارقان با شمشیر سامورایی
در اقدامی غیرمعمول اما جسورانه، یک پسر جوان در بلو هوریزونته در میناس گرایس برزیل، برای دفاع از اموال همسایه‌هایش با شمشیر سامورایی به سمت سارقین حمله‌ور شد. ویدیوی این اقدام توجه و تحسین زیادی را در رسانه‌های اجتماعی به خود جلب کرد. این فرد که اکنون به عنوان «سامورایی BH» شناخته می‌شود، نام اصلی‌اش «آلیسون دی‌ژین» است که به عنوان فیزیوتراپیست امرار معاش می‌کند. این حادثه در محله سانتو آنتونیو، منطقه‌ای در مرکز سول بلو هوریزونته رخ داد. سامورایی شجاع زمانی که سه مرد به قصد سرقت دوچرخه به آپارتمان مسکونی‌اش حمله کردند، با حالتی خشمگین آنها را تعقیب کرد و فراری داد.

جستجو
آرشیو تاریخی