صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه - ۱۹ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه - ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

خرده خبر

شهادت ۴۷ ورزشکار در غزه
کمیته المپیک فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای رژیم صهیونیستی تاکنون ۴۷ ورزشکار از رشته‌های مختلف تیمی و انفرادی و ۱۷ تن از کادر فنی و  عرصه ورزش را به شهادت رسانده و همچنین پنج تن را بازداشت و چندین تن را در مناطق جنوبی زخمی کرده‌اند. براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، این کمیته همچنین اعلام کرد، نیروهای رژیم صهیونیستی «یاسمین شرف» دختر (شش ساله) کاراته‌باز فلسطینی را به شهادت رساندند. کمیته المپیک فلسطین تأکید کرد، تأسیسات ورزشی در فلسطین از حملات و تجاوزات پیاپی رژیم اشغالگر در امان نمانده و درپی این حملات، ورزشگاه متعلق به برنامه توسعه سازمان ملل و همچنین ورزشگاه «بیت حانون» هدف حمله قرار گرفتند و یک زمین ورزشی کنار بیمارستان اندونزی در غزه به گور دسته جمعی تبدیل شده است؛ سه باشگاه سوارکاری، یک زمین بیسبال، سالن‌ها و مراکز ورزش‌های رزمی نیز هدف حملات رژیم صهیونیستی قرارگرفته‌اند.


استارت تفتیان برای المپیک
حسن تفتیان، رکورددار 100 متر ایران، صبح دیروز، فصل تمرین زمستانی‌اش را با تست آمادگی جسمانی در آکادمی ملی المپیک استارت زد. او 14 روزی است به جرگه متاهلین اضافه شده است. سریع‌ترین مرد ایران با رتبه 20 رنکینگ جهانی، یکی از المپیکی‌های ایران است، دیروز کارش را با تست برای ارزیابی وضعیت آمادگی جسمانی‌اش شروع کرد، می‌گوید: «من 90 درصد سهمیه المپیکم قطعی شده و باید برای حفظ جایگاه 20 در رنکینگ جهانی برای حضور در المپیک 2024 پاریس، در5 تورنمنت امتیاز بالا بدوم. در ماده 100 متر 56 نفر اول رنکینگ جهانی سهمیه المپیک می‌گیرند.»


فصیحی در جلسه با توماس باخ
فرزانه فصیحی دونده ملی‌پوش ایرانی، به عنوان نماینده کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک در جلسه وبیناری با توماس باخ حاضر شد. دونده سرعت ایران که سابقه دویدن در المپیک توکیو را دارد و عضو کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک هم هست، دیروز در جلسه آنلاین با توماس باخ رئیس IOC کمیته بین‌المللی المپیک حاضر شد.

جستجو
آرشیو تاریخی