صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه - ۱۹ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه - ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

استارت مرادی از دیروز در فدراسیون والیبال

پولادگر: امیدواریم داورزنی را در حوزه بین‌المللی ببینیم

گروه ورزشی/ سرانجام بعداز 20 روز، سرپرست فدراسیون والیبال کارش را شروع کرد. وحید مرادی نایب رئیس فدراسیون والیبال که 4 روز پیش با حکم وزیر ورزش، سرپرست فدراسیون والیبال شده، دیروز پس از مراسم معارفه‌اش کار را به دست گرفت. مراسمی که  با حضور محمدرضا پولادگر معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان برگزار و در آن از زحمات محمدرضا داورزنی رئیس سابق فدراسیون قدردانی شد.

پولادگر: به داورزنی خدا قوت می‌گویم
محمدرضا پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان که برای اولین بار با سنت شکنی در مراسم تودیع و معارفه رئیس فدراسیون حاضر شد، آن هم به خاطر تکریم داورزنی، گفت:« من در این جلسه به حرمت آقای داورزنی پیشکسوت حاضر شدم. به حکم قانون یک جابه‌جایی درون‌خانوادگی امروز صورت می‌گیرد و خداقوت بین راهی به داورزنی می‌گوییم که از قطار والیبال پیاده نخواهد شد. امیدوارم با مدیریت و تدبیری که در حوزه داخلی انجام داده بیشتر وقت خود را در حوزه بین‌المللی بگذارد و بیشتر حضور او را در آن حوزه ببینیم.به دلیل اینکه کمتر از مدیری تجلیل می‌شود امروز از آقای داورزنی تجلیل می‌کنم؛ به‌ویژه در بخش‌هایی که به آن توجه نشده است و اینکه چقدر زحمت کشیدند که یک روندی به نتیجه برسد.»
 
داورزنی: شرایط ایده‌آلی نداریم
محمد رضا داورزنی امیدوار است  والیبال با سرپرست جدید به آرمانش برسد:« با دکتر مرادی سال‌ها رفاقت و همکاری داشته‌ام و یقین دارم او می‌تواند به رشد و توسعه والیبال کمک کند تا این رشته ورزشی به آرمانش یعنی سکوی المپیک برسد. انتظارات مردم از والیبال نشان‌دهنده عملکرد فوق‌العاده آن در سال‌های اخیر است، از شخص اول کشور(رهبر معظم انقلاب) تا دیگر مسئولان و مردم همه پیگیر والیبال هستند که نشان از موفقیت این رشته دارد.»او البته عملکرد والیبال در سال ۱۴۰۲ را عالی نمی‌داند: اتفاقات والیبال درامسال فرصتی برای آینده است، فکر نکنیم که عالی کار کردیم. در رده‌های سنی بهترین نتیجه تاریخ والیبال جهان را گرفتیم اما ضعف‌ها و کاستی در تیم ملی باید برطرف شود تا والیبال اقتدارش را به رخ حریفان جهانی بکشد که این رسالت به عهده فدراسیون والیبال و رئیس آن است و این موضوع بار مسئولیت را سنگین‌تر می‌کند.انتظارات و توقع مردم کار را سنگین می‌کند.موفقیت‌های والیبال هم کار یک نفر نبوده و در ۱۷ سال گذشته تمامی اعضای خانواده بزرگ والیبال زحمت کشیدند که نفراتی هم اکنون در بین ما نیستند تا والیبال به این اوج از موفقیت برسد که نایب قهرمانی در آسیا، شکست و ناکامی محسوب شود.»

مرادی: تحقق آرمان شرط دارد
وحید مرادی سرپرست جدید فدراسیون، معتقد است تحقق آرمان شرط دارد:« امیدواریم با کمک تجربه‌ای که به دست آمده تیم ما که به رده پانزدهم رنکینگ جهانی تنزل کرده مدارج را به ترتیب طی کند و به سکوی المپیک برسد. البته این موضوع نشدنی است مگر با برنامه‌ریزی، صبر، پشتیبانی و همراهی و همدلی. اگر تیمی همواره قهرمان باشد که دیگر دلیلی برای برگزاری مسابقات قهرمانی وجود ندارد. تیم هایی مثل لهستان یا فرانسه در المپیک قهرمان می‌شوند و در مسابقات قهرمانی جهان هیچ مقامی نمی‌گیرند.»
در پایان سیدمحمد پولادگر با اهدای لوح سپاس و هدایایی مثل مدال استعدادیابی کشور از زحمات محمدرضا داورزنی قدردانی و تشکر کرد و حکم وزیر ورزش و جوانان را به وحید مرادی برای سرپرستی فدراسیون والیبال به او داد.

جستجو
آرشیو تاریخی