صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه - ۱۹ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه - ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

اخبار

تغییر تعرفه اپراتورها منوط به
 افزایش کیفیت ارتباطات
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: هرگونه تغییر در تعرفه باید همراه با افزایش کیفیت ارتباطات به صورت ملموس برای مردم باشد.
به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، امروزه مردم ایران بسیاری از نیازهای خود را به وسیله تلفن همراه و خدمات مبتنی بر آن رفع می‌کنند، خدماتی که اپراتورهای سیار باید زیرساخت‌هایش را فراهم کنند و توسعه دهند.
نیازمندی‌ها و ضرورت‌های مورد نیاز برای تقویت خدمت‌رسانی به مردم و استمرار سرمایه‌گذاری اپراتورها از جمله مباحثی بود که مدیران‌عامل همراه اول، ایرانسل و رایتل با رئیس رگولاتوری مطرح کردند.
مدیران عامل سه اپراتور با اشاره به ثابت ماندن تعرفه‌های اپراتورهای سیار در 6 سال گذشته باوجود افزایش چند برابری هزینه‌هایی مانند خرید تجهیزات ارتباطی، حقوق و دستمزد و اجاره فضا برای توسعه سایت‌های ارتباطی از رگولاتوری درخواست کردند که برای رفع این چالش‌ها تدابیری اندیشیده و اجرایی شود.
مدیران عامل ایرانسل، همراه اول و رایتل در همین راستا تأکید کردند که پاسخ به مطالبات و درخواست‌های خود را با تلاش حداکثری برای ارتقای کیفیت شبکه اجابت خواهند کرد.
رئیس رگولاتوری گفت: هرگونه تغییر در تعرفه باید همراه با افزایش کیفیت ارتباطات به صورت ملموس برای مردم باشد. همچنین ایشان از اپراتورهای ارتباطی سیار خواست مردم را نسبت به نیازهای صنعت ارتباطات کشور و تأثیر فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری خود در کیفیت شبکه برای کاربر نهایی آگاه کنند.

توسعه همکاری ایران و سنگال
 در ۳ حوزه فناوری
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با اشاره به مذاکرات با مدیر طرح سنگال نوظهور، گفت: «مینی‌پالایشگاه‌های نفت»، «کشاورزی» و «سلامت» سه زمینه همکاری ایران با کشور سنگال است. امیدواریم به‌زودی این زمینه‌های همکاری به قراردادهای همکاری تبدیل شود و بتوانیم در سنگال برنامه‌های خوبی در خانه نوآوری داشته باشیم.
به گزارش ایسنا، دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه دیدار با شیخ کانته، وزیر مشاور رئیس‌جمهور و مدیر طرح ملی سنگال نوظهور در جمع خبرنگاران گفت: کشورهای غرب آفریقا فرصت بسیار خوبی برای توسعه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران هستند و ایران برنامه‌های مناسبی برای همکاری و توسعه ارتباطات در آفریقا دارد.
دهقانی‌فیروزآبادی یادآور شد: امیدوارم در سفری که به‌زودی با هیأت ایرانی و با محوریت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به غرب آفریقا خواهیم داشت تا آن زمان موافقتنامه‌های همکاری و قرار همکاری ما با سنگال در سه حوزه نهایی شود.
شیخ کانته، وزیر مشاور رئیس‌جمهور و مدیر طرح ملی سنگال نوظهور گفت: از گذشته می‌دانستم ایران در راه پیشرفت علمی قرار گرفته است و گام‌های بسیار گسترده‌ای در این خصوص در جمهوری اسلامی ایران برداشته شده است.
 
خرید دستگاه‌های استخراج رمزارز بدون داشتن شناسه یکتا ممنوع

اول تا پانزدهم دی ماه آخرین مهلت ثبت دستگاه‌های ماینر (استخراج رمز ارز) در سامانه جامع تجارت است و بعد از این خرید دستگاه‌های استخراج رمزارز بدون داشتن شناسه یکتا ممنوع است.
به گزارش روابط عمومی انجمن بلاکچین ایران، پیرو تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دارندگان تجهیزات استخراج رمزارز ملزم به ثبت و دریافت شناسه یکتا و کد رهگیری برای تمام دستگاه‌ها از قبیل دستگاه‌های تولید داخل، واردشده، در حال بهره‌برداری، حتی دستگاه‌های خاموش در انبار از سامانه جامع تجارت هستند.
در نامه‌ای که به امضای عبدالناصر آزادبخت، سرپرست دفتر صنایع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی وزارت صمت رسیده، تأکید شده است که «مهلت زمانی یادشده آخرین فرصت اخذ شناسه یکتای رهگیری بوده و به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.»
انجمن بلاکچین هم در این باره اطلاعیه‌ای منتشر و اعلام کرد: آن دسته از تجهیزات که در سامانه ثبت نشده باشند، فارغ از اسناد مثبته (تولید داخل، وارداتی، خوداظهاری) مشمول قانون قاچاق کالا می‌شوند که با توجه به تمدید نشدن مهلت ثبت در سامانه، اکیداً توصیه می‌شود برای جلوگیری از مشکلات تعزیراتی و انتظامی تمام دارندگان دستگاه استخراج رمز ارز اقدام به ثبت اطلاعات کرده و کد رهگیری دریافت کنند.
انجمن بلاکچین همچنین به متقاضیان خرید این تجهیزات توصیه کرد که از این به بعد هیچ تجهیزی را بدون داشتن شناسه یکتا و کد رهگیری خریداری نکنند؛ چراکه هرگونه تغییر در مالکیت تجهیزات یا تمدید پروانه بهره‌برداری در آینده مستلزم داشتن شناسه یکتا و کد رهگیری خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی