صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و نه - ۱۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و نه - ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

خبر در خبر

ایسنا

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از آمادگی صندوق ملی محیط زیست جهت کمک مالی برای رفع مشکل آلایندگی تصفیه‌خانه اشتهارد خبر داد و گفت: طبق بازدیدهای میدانی و گزارشات دریافتی، تخلفات متعددی از سوی تصفیه‌خانه اشتهارد اتفاق افتاده که باید در اولین زمان ممکن اصلاح شود، در این مسیر صندوق ملی محیط زیست هم آمادگی کمک مالی دارد. متأسفانه بوی ناشی از خروجی پساب این شهرک صنعتی مردم را آزرده خاطر کرده و آلودگی ناشی از آن، منابع آب و اراضی کشاورزی را تحت تأثیر قرار داده است. مدیران این مجموعه باید پیش از ورود دستگاه قضا و پلمب واحد، رویه موجود را اصلاح کنند.

 

ایرنا

علیرضا مزینانی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، همزمان با تشدید آلودگی هوای تهران در حین بازدید از کانون‌های آلاینده جنوب تهران، با بیان اینکه منابع ثابت حدود ۴۱ درصد در آلودگی هوای تهران نقش دارند که حدود ۱۰ درصد مربوط به واحدهای پالایشگاهی و نیروگاهی است، گفت: این واحدها ملزم به رفع آلودگی بوده و اقدامات حقوقی و قانونی برای رفع آلودگی برخی واحدها همچون پالایشگاه نفت تهران انجام شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد مشعل‌های (فلر) پالایشگاه تهران آلاینده هستند و راه‌حل آن بازیابی این گازها و برگشت آن به فرایندهای بهره‌برداری از این گازهاست. خودروهای انتقال سوخت و کامیون‌هایی که به پالایشگاه و مجموعه‌های وابسته به پالایشگاه در شهرک انرژی تردد می‌کنند فرسوده و آلاینده هستند.

 

میراث آریا

نمایشگاه «انسانیت، همبستگی، یک سیاره» با حضور استفان پریزنر، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد. در این نمایشگاه میراث و آثار هنری از ۳۵ کشور از سرتاسر قاره‌ها، فرهنگ‌ها و سنت‌ها و با هدف گرامیداشت روز ملل متحد در سال ۲۰۲۳ در ایران به نمایش گذاشته شده است.

 

مهر

مسلم عراقی، رئیس اداره محیط زیست شاهرود از نردین به عنوان روستای بدون شکارچی نام برد و گفت: این روستا با 4هزار سکنه طی دهه‌های گذشته هیچ پرونده شکاری نداشته است. طبق بررسی‌های به عمل آمده درخصوص جرایم مختلف صید و شکار در شاهرود و میامی مشخص شد روستای نردین طی دهه‌های گذشته هیچ پرونده شکاری نداشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی