صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و هشت - ۱۶ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و هشت - ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

دیگه‌چه‌خبر؟

جنگ «گالیور» و «لی لی پوت» در اپوزیسیون!
 خبر اول اینکه، بحث و جدل در عناصر دو اپوزیسیون خارج‌نشین در آنتن زنده بی‌بی‌سی، بار دیگر نشان داد که ائتلاف این افراد در قالب گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی در خارج از کشور امکان‌پذیر نیست.
در برنامه 60 دقیقه بی‌بی‌سی، یکی از کارشناسان با انتقاد از رفتار نزدیکان رضا پهلوی گفت: دیدگاه این افراد این است که هیچ‌کس غیر از آقای پهلوی نباید نقشی در رهبری این انقلاب داشته باشد. او با اشاره به میهمان دیگر این برنامه ادامه داد: خود میهمان شما در برنامه دیگری می‌گفتند که آقای پهلوی مانند گالیور است. این یعنی بقیه افراد، لی‌لی‌پوت هستند. میهمان حامی رضا پهلوی نه‌تنها این صحبت‌ها را رد نکرد بلکه نشستن شاهزاده رضا پهلوی در کنار مصی علی‌نژاد و حامد اسماعیلیون و... را در آن ائتلاف کار اشتباهی دانست. او گفت: این هم‌نشینی این توهم را به وجود آورد که پایگاه اجتماعی این افراد مساوی است. این همان استعاره از گالیور است که نابرابری در پایگاه اجتماعی را نشان می‌دهد. او از کارشناس بی‌بی‌سی پرسید که اگر شاهزاده پهلوی از آن گروه خارج شد شما که اعتقاد به ائتلاف داشته‌اید، چرا ادامه ندادید؟ کارشناس بی‌بی‌سی هم در پاسخ به وی گفت: وقتی اطرافیانش این‌گونه صحبت می‌کنند عده‌ای فکر می‌کنند که دیگر نمی‌شود با این افراد اتحاد کرد. دیدگاه نزدیکان پهلوی بازگشت به دیکتاتوری است. آنها سوره شاه، آیه پهلوی دارند!
 
 توقیف شناور های حامل ۴میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط سپاه
 خبر دیگر اینکه، در ادامه مقابله با قاچاق سازمان‌یافته سوخت در آب‌های نیلگون خلیج فارس، رزمندگان منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طی ۳روز رصد و اشراف اطلاعاتی، در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه، دو فروند کشتی حامل سوخت قاچاق را در آب‌های شرق خلیج فارس توقیف کردند و برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی ارجاع دادند. یکی از این دو کشتی با ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و با ۱۳ خدمه خارجی و کشتی دیگر نیز تقریباً با 2 میلیون و 300 هزار لیتر سوخت قاچاق و ۲۱ خدمه خارجی، در جنوب جزیره ابوموسی توقیف شدند.

اتهامات بی‌اساس
مشاور امنیت ملی  
امریکا به ایران
 دست آخر اینکه،  جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا، هدف قرار دادن دو کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی توسط انصارالله یمن را به ایران مرتبط دانست و گفت: «معتقدیم ایران در نهایت مسئول آن است». وی همچنین عنوان کرد که امریکا در حال مشورت با متحدانش برای یافتن پاسخ مناسب به حملات یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی است. این اظهارات جیک سالیوان در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این بارها مقامات کشورمان در اظهارنظرات متعدد اعلام کرده بودند که  گروه‌های مقاومت، از ایران نه دستور می‌گیرند و نه براساس دستورالعمل ایران اقدام می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی