صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و هشت - ۱۶ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و هشت - ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

برنامه امریکا در حد حمایت از منافقین تروریست!

اینجا ستون «ذره بین» است و ما با دقت بیشتری به جزئیات یک سوژه خبری پرداخته ایم:


سلطنت‌طلبان به رغم تمام تلاش‌هایشان برای معرفی رضا پهلوی به عنوان محتمل‌ترین گزینه جانشینی جمهوری اسلامی، جایی در برنامه‌های ضدایرانی امریکایی‌ها ندارند. این را می‌توان در میزان تعاملات غرب با هر یک از گروه‌های اپوزیسیون به وضوح مشاهده کرد. مهر ماه امسال بود که مایک پمپئو وزیر خارجه سابق امریکا، با حضور در نشست سازمان منافقین، صراحتاً اعلام کرد نه دیکتاتورزاده پهلوی و نه سایر افراد و گروه‌های دیگر جایی در تفکرات و برنامه‌های امریکا علیه ایران ندارند و این کشور برای پیشبرد پروژه شکست خورده براندازی جمهوری اسلامی، به دنبال تقویت سازمان تروریستی منافقین است. در ویدیویی که در روزهای اخیر از حضور وزیر خارجه سابق امریکا در نشست منافقین منتشر شده، پمپئو می‌گوید: «ایران هرگز به دیکتاتوری شاه باز نمی‌گردد و آنچه ایران به آن نیاز دارد چیزی است که مشابه خواسته جمعیت این سالن(اعضای منافقین) باشد.» حمایت امریکایی‌ها از منافقین محدود به اظهارات وزیرخارجه ترامپ نمی‌شود. بهمن ماه سال قبل و در شرایطی که اغتشاشات به پایان رسیده بود، بیش از 100 نفر از اعضای کنگره امریکا با تصویب یک قطعنامه‌، ضمن طرح اتهاماتی علیه ایران، حمایت علنی خود از سازمان تروریستی منافقین را اعلام کردند. اعضای کنگره امریکا در قطعنامه مذکور، جمهوری اسلامی را به «نقض حقوق بشر» متهم و در ادامه از طرح ادعایی سرکرده منافقین برای آینده ایران حمایت کردند.
امریکا، حافظ جان تروریست‌ها
حمایت امریکایی‌ها از گروه تروریستی منافقین، مسبوق به سابقه است. مهر ماه سال 91 وزارت خارجه امریکا اعلام کرد هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت این کشور تصمیم گرفته عنوان «سازمان تروریستی» را از منافقین بردارد و نام این تروریست‌ها را از فهرست سازمان‌های تروریستی حذف کند. از نیمه بهمن ماه ۹۴ تا شهریور ماه ۹۵ بیش از دو هزار نفر از اعضای منافقین، تحت حمایت امریکا، عراق را به مقصد آلبانی ترک کردند. جان کری وزیر خارجه وقت امریکا در یک کنفرانس خبری گفت: «امریکا مفتخر است که «نقشی حیاتی» در به انجام رسیدن این کار ایفا کرده است.» همچنین امریکایی‌ها به مقامات آلبانی هم گفته بودند: «ما برای کاهش فشارها این گروهک را از لیست تروریستی وزارت خارجه امریکا خارج می‌کنیم.» دو سال پس از آخرین پروازی که منافقین را به آلبانی منتقل می‌کرد، روزنامه گاردین به نقل از دانیل بنجامین رئیس وقت مبارزه با تروریسم در وزارت  خارجه امریکا نوشت: «ایالات متحده تصمیم گرفت سازمان مجاهدین خلق را از لیست سازمان‌های تروریستی حذف کند، نه به این دلیل که معتقد است خشونت را کنار گذاشته است، بلکه خواست از کشته شدن آنها جلوگیری کند.»

شرط‌ بندی روی اسب بازنده
در میان همه گروه‌ها و سازمان‌های ضدایرانی، منافقین منفورترین گروه در بین مردم ایران است. مردم ایران بر نفرت از این سازمان تروریستی اتفاق نظر دارند. تنها در سال‌های دهه شصت، قریب به 17 هزار نفر از مردم ایران به دست جوخه‌های ترور منافقین به شهادت رسیدند. علاوه بر این، وطن فروشی و همکاری آشکار منافقین با رژیم بعث عراق در حمله به ایران نیز باعث شده تا جامعه ایرانی تنفر بی‌سابقه‌ای نسبت به این سازمان تروریستی داشته باشد. در چنین شرایطی، پمپئو از منافقین به عنوان گزینه مطلوب مردم ایران برای دوران پساجمهوری اسلامی نام می‌برد!

کارفرمایان خشونت
پمپئو در اظهارات خود تأکید کرده که ایران به دوران دیکتاتوری پهلوی باز نمی‌گردد و امریکا نیز برای پیشبرد اهداف ضدایرانی خود باید منافقین را بیش از پیش تقویت کند. با توجه به این اظهارات، نه بازگشت دیکتاتوری به ایران، بلکه مخدوش کردن امنیت جامعه ایران هدفی است که امریکایی‌ها در قالب حمایت از منافقین دنبال می‌کنند. در دهه‌های گذشته هیچ گروه و سازمانی به اندازه منافقین دست به خشونت علیه مردم ایران نزده است. در اغتشاشات پاییز سال قبل نیز منافقین میدان‌دار اصلی تولید خشونت و تروریسم علیه امنیت مردم ایران بودند.
طبق گزارشات منتشر شده از سوی نهادهای امنیتی کشور، بیشترین گروه‌های خرابکار دستگیر شده چه در ایام اغتشاشات و چه در هفته های منتهی به سالروز آغاز آشوب ها ، وابسته به منافقین بودند. سازمان تروریستی منافقین هدایت لشکر مجازی ضدایرانی را هم بر عهده دارد. به عنوان نمونه، سروش لشکری (ملقب به هیچ‌کس) از رپرهای ضدایرانی است که حضور فعالی در اغتشاشات سال قبل داشت و به نوعی از لیدرهای ضدانقلاب در فضای مجازی به شمار می‌رود.
لشکری مردم را به تولید خشونت، ترور و قتل نیروهای مدافع امنیت فرا می‌خواند و در طول هفته‌های اخیر نیز خواستار حمله نظامی غرب و رژیم صهیونیستی به ایران شده است. فروردین ماه امسال مشخص شد که لشکری از آلبانی هدایت می‌شود، اما اخیراً انتشار تصویری از همسر او آزاده اکبری در کنار اعضای منافقین بر وابستگی لشکری به سازمان تروریستی منافقین صحه گذاشت.

جستجو
آرشیو تاریخی