صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و هشت - ۱۶ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و هشت - ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبــــار

با تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت
اصلاح مقررات جذب نخبگان خارج از کشور در هیأت‌های علمی

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اصلاح مصوبه ممنوعیت استفاده از ظرفیت نخبگان دارای تابعیت مضاعف موافقت کردند. به گزارش ایرنا، در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که سه‌شنبه گذشته به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد، موضوع استفاده از ظرفیت اساتید نخبه دارای تابعیت مضاعف در هیأت‌های علمی در راستای استفاده از ظرفیت ایرانیان نخبه خارج از کشور در دانشگاه‌ها، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد، منع قانونی مصوبه مجلس در این زمینه اصلاح و با پیشنهاد شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، لایحه‌ای از سوی دولت برای استفاده از ظرفیت این نخبگان به مجلس ارائه شود.

 

مخبر در دیدار وزیر تجارت و صنعت عمان تأکید کرد
طراحی هر چه سریع‌تر نقشه راه همکاری‌های تهران – مسقط

معاون اول رئیس ‌جمهور با اشاره به عزم راسخ و جدی مقامات ارشد ایران و عمان در توسعه و تعمیق روابط روز افزون اقتصادی و تجاری و رشد ۴۱درصدی حجم مبادلات در ۸ ماهه اول سال‌جاری، تأکید کرد: باید نقشه راه همکاری‌های اقتصادی بین تهران–مسقط هر چه سریع‌تر تهیه شود تا این اراده مسئولان رده بالای دو کشور به یک حرکت و گام بزرگ در ارتقای همه جانبه روابط تبدیل شود. به گزارش ایسنا، محمد مخبر روز گذشته در دیدار با «قیس بن محمد الیوسف» وزیر تجارت، صنعت و توسعه سلطنت عمان با تأکید بر روابط دیرینه، تاریخی و برادرانه‌ دو دولت-ملت ایران و عمان در طول دهه‌های گذشته و قدردانی از مواضع سلطنت عمان در قبال جمهوری اسلامی ایران در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی، تصریح کرد: نقطه‌ قوت روابط دو کشور در این بوده که در طول سالیان گذشته تحت تأثیر هیچگونه تحولات سیاسی قرار نگرفته و جمهوری اسلامی ایران همواره برگسترش همکاری‌ها با عمان تأکید و استقبال کرده است.
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط اقتصادی تجاری ایران و عمان همپای روابط مستحکم و قوی سیاسی گسترش نیافته است، افزود: برگزاری اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک در دولت سیزدهم باید بستری برای افزایش حجم مبادلات مالی، اقتصادی و تجاری شود چراکه افق جدیدی در مناسبات ایران و عمان در دولت سیزدهم باز شده است و تمامی تعهدات و موافقات انجام شده بین دو کشور را کاملاً حمایت، پشتیبانی و پیگیری خواهیم کرد.
مخبر همکاری‌های صنعتی و معدنی بویژه ایجاد شهرک‌های صنعتی را ایده‌ای مهم در افزایش روابط دو کشور دانست و ادامه داد: با حل شدن مسائل بانکی و مالی، صدور مجوزها و تسهیل در رفت و آمدهای هیأت‌های تجاری و بخش خصوصی دو کشور، زمینه‌های سرمایه‌گذاری و صادرات و واردات فراهم خواهد شد.
معاون اول رئیس‌جمهور همچنین در برنامه دیگری با حضور در منزل شهید علی آقاعبداللهی، با خانواده این شهید تازه تفحص شده مدافع حرم دیدار کرد.

 

در جلسه دیروز هیأت دولت صورت گرفت
توضیح وزیر اطلاعات درباره برخورد با متخلفان پرونده تخلف ارزی

وزیر اطلاعات در جلسه هیأت دولت در گزارشی با اشاره به اینکه تخلف واردات چای ابتدا در دولت شناسایی شد و وزارت اطلاعات به عنوان ضابط، گزارش آن را به قوه قضائیه ارائه کرد، از پیگیری‌های مستمر رئیس جمهور و تأکید ایشان بر اطلاع‌رسانی به مردم درباره نتایج رسیدگی به این پرونده خبر داد. حجت‌الاسلام خطیب همچنین با بیان اینکه اطلاعات و ارقامی که از پرداختی‌های ارزی در این پرونده در افکار عمومی مطرح شده دقیق و صحیح نیست، افزود: این تخلف از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و در سال اول این دولت شناسایی و با عوامل آن برخورد شده و متخلفین از جمله عوامل شرکت مذکور و برخی کارکنان دولت، حسب مورد به دادسرای تهران و هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شده‌اند.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهور در پی ارائه گزارش وزیر اطلاعات درباره شناسایی و برخورد دولت با تخلف ارزی صورت گرفته در زمینه واردات چای با قدردانی از اقدامات صورت گرفته از سوی نهادهای دولتی در شناسایی و معرفی متخلفین به دستگاه قضایی تصریح کرد: از مهمترین اصول مبارزه جدی با فساد، پرهیز از رویکردهای سیاسی در فسادستیزی است. آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه فسادستیزی جزو اصول اصلی دولت مردمی است و تخلف ارزی مورد اشاره نیز ابتدا از سوی بخش‌های متولی در دولت شناسایی شد و برخوردهای قانونی با آن صورت گرفت، بر ارائه گزارش اقدامات انجام شده در مبارزه با فساد به مردم تأکید کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی