صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و هفت - ۱۵ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و هفت - ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبــــار

ایرنا

رئیس جمهور امروز میهمان دانشگاه شهید بهشتی است

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به مناسبت روز دانشجو، امروز در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی حضور پیدا می‌کند. در همین رابطه دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد که دانشجویان این دانشگاه در روز چهارشنبه ۱۵ آذر در محل تالار ابوریحان بیرونی میزبان رئیس جمهور کشورمان خواهند بود. پیش از این نیز اعلام شده بود که رئیس جمهور درآستانه 16 آذر و روز دانشجو، به دانشگاه شهیدبهشتی می‌رود و در جمع دانشجویان این دانشگاه حضور می‌یابد. گفتنی است که آیت‌الله رئیسی سال گذشته نیز همزمان با هفتادمین سالگرد روز دانشجو، برای حضور در جمع دانشجویان دانشگاه تهران، به این دانشگاه رفته بود. رئیس جمهور کشورمان همچنین صبح پنجشنبه به دعوت رسمی «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در رأس یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی-اقتصادی راهی مسکو می‌شود.

 

president.ir

معاون اول رئیس‌جمهور تشریح کرد:
آخرین اقدامات دولت
برای حمایت از معلولان

چهارمین جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور حاوی مصوبات و خبرهای خوبی برای جامعه افراد دارای معلولیت کشور بود که از میان آنها می‌توان به برگزاری آزمون اختصاصی استخدام معلولان در بهمن ماه سال‌جاری، صفر شدن پشت نوبتی‌های دریافت مستمری بهزیستی و احداث ۷ هزار مسکن رایگان برای خانواده‌های سه معلول و بیشتر اشاره کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمد مخبر در این جلسه با گرامیداشت روز جهانی معلولان و با اشاره به تحولات روز دنیا و ضرورت هوشمندسازی و دسترس پذیری شغل برای افراد دارای معلولیت تأکید کرد: باید ایجاد مشاغل جدید در بستر دولت الکترونیک تعریف شود به نحوی که منجر به دسترس پذیری و متناسب‌سازی فرصت‌های شغلی برای افراد دارای معلولیت شود.
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت برای حل مشکلات افراد دارای معلولیت بویژه در بخش‌های مسکن، سلامت، بیمه، مناسب‌سازی ساختمان‌ها، اماکن عمومی و تدوین استاندارد مناسب‌سازی خودرو برای رانندگان دارای معلولیت جدیت ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: اغلب مصوبات و تصمیمات جلسه گذشته کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان عملیاتی شده که از دستگاه‌های متولی جای قدردانی دارد.
احداث ۷ هزار واحد مسکونی برای خانوارهای دارای حداقل سه عضو معلول تا پایان دولت سیزدهم، افزایش تعرفه‌های حق پرستاری و مددکاری، پیش‌بینی اعتبار ماده ۲۷ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت موضوع حداقل دستمزد برای افراد دارای معلولیت شدید و بسیار شدید فاقد شغل و درآمد در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ از مهم‌ترین تصمیمات این جلسه بود که گامی بزرگ در راستای اجرای مفاد قانون حمایت از حقوق معلولان محسوب می‌شود.
معاون اول رئیس‌جمهور تأکید کرد ظرف یک هفته در جلسه‌ای با وزرا و نمایندگان نهادهای مسئول تصمیم‌گیری نهایی در خصوص چگونگی اجرایی شدن ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان صورت پذیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی