گزارش و خبر

پرسپولیس تیم زنان تشکیل می‌دهد
باشگاه پرسپولیس از آغاز مذاکرات خود برای تشکیل تیم فوتبال بانوان از مدت‌ها قبل خبر داد. سایت پرسپولیس اعلام کرد: «این باشگاه مطالعه و اقدام برای راه‌اندازی تیم فوتبال بانوان را آغاز کرده است. در این ارتباط مذاکرات و رایزنی‌ها با مسئولان برگزاری مسابقات و دست‌اندرکاران امر، ادامه دارد. نتیجه این اقدامات به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید. باشگاه پرسپولیس، هم به جهت علاقه‌مندی به فعالیت در این حوزه با توجه به کثرت بانوان هوادار پرسپولیس در اندیشه راه‌اندازی تیم فوتبال بانوان است و هم در صورت قرار گرفتن فعالیت تیم فوتبال بانوان در ردیف معیارهای رتبه A صدور مجوز حرفه‌ای، باید زمینه آن، از قبل فراهم شده باشد.»
 

آزمون و طارمی زیر ذره بین AFC
کنفدراسیون فوتبال آسیا قبل از آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 قطر به بررسی عملکرد هفته گذشته لژیونرهای مطرح فوتبال این قاره پرداخت. نام مهدی طارمی و سردار آزمون دو ستاره تیم ملی ایران هم در لیست AFC حضور داشت. کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره طارمی نوشت: «طارمی سومین گل خود در رقابت‌های لیگ پرتغال را با پورتو مقابل فامالیسائو به ثمر رساند تا تیمش با نتیجه سه بر صفر به پیروزی برسد. آزمون هم به عنوان یار تعویضی برای رم به میدان آمد و به این تیم کمک کرد تا ساسولو را با نتیجه 2-1 شکست دهد و به رده چهارم سری A صعود کند.»
 

سرپرست نساجی معرفی شد
بعد از دیدار نساجی و الهلال، صادق درودگر مدیرعامل تیم قائمشهری از سمت خود استعفا و به همین دلیل هیأت مدیره باشگاه بعد از این تصمیم با استعفای او موافقت کرد. پس از این کناره گیری، با نظر اعضای هیأت مدیره حمیدرضا بایندریان، نایب رئیس هیأت مدیره با حفظ سمت به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه نساجی منصوب و از دیروز کار خود را آغاز کرد.
 

از تیم ملی نوجوانان تقدیر می‌شود
نایب رئیس فدراسیون فوتبال توضیحاتی درمورد آخرین وضعیت تیم ملی نوجوانان ارائه کرد. مهدی محمدنبی درمورد آخرین وضعیت شاگردان حسین عبدی پس از پایان جام جهانی زیر 17 سال، گفت: «جلسه شورای سیاستگذاری تیم‌های ملی که روز یکشنبه 12 آذرماه برگزار شد، مصوبات مختلفی داشت که یکی از مصوبات آن برگزاری مراسم تقدیر از تیم ملی فوتبال نوجوانان بود. این تیم در رقابت‌های مقدماتی و همچنین مسابقات جام جهانی 2023 اندونزی عملکرد مطلوب و مثبتی داشت. بر همین اساس مقرر شد، مراسم تقدیر از بازیکنان، کادر فنی و...برگزار شود. مضاف بر اینکه به جهت حفظ این تیم و حضور بازیکنان در رده‌های بالاتر، برنامه‌ریزی دقیق‌تری صورت خواهد گرفت که متعاقباً اعلام خواهد شد. عملکرد نوجوانان نشان داد که بازیکنان این تیم می‌توانند در سال‌های آینده به عنوان پشتوانه محرز تیم‌های ملی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. از سوی دیگر استمرار لیگ در رده‌های سنی پایه و ادامه این مسیر امری بدیهی خواهد بود.»


واکنش به ادعای بازیکن پرسپولیس
یاسین سلمانی، هافبک پرسپولیس که در بازی با گل‌گهر از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شد، در ابتدای فصل یکی از مورد توجه‌ترین بازیکنان نقل‌وانتقالات بود و بعد از ترک ناگهانی اردوی سپاهان، با پیشنهاد پرسپولیس و استقلال روبه‌رو شد.او با اشاره به انتخاب پرسپولیس گفت:«یکی از دلایل اصلی که به پرسپولیس پیوستم پدرم بود. خانواده ما همه پرسپولیسی هستند، من هم به پدرم گفتم اگر قرار باشد در ایران بمانم، می‌روم پرسپولیس.» سلمانی در خصوص تفاوت پیشنهادش از استقلال و پرسپولیس مدعی شد: قرارداد من با پرسپولیس 10 میلیارد از پیشنهاد استقلال پایین‌تر است. پیشنهاد من از همه تیم‌های ایران پایین‌تر بود. اصلاً تمایل نداشتم از لحاظ مالی انتخاب کنم و اگر می‌خواستم به خاطر پول بروم، می‌رفتم تیم‌های دیگر.» صحبت‌های  سلمانی با واکنش علی سامره، مدیر تیم فوتبال استقلال همراه بود که گفت:«باشگاه استقلال در روزهای نقل‌وانتقالات هیچ پیشنهاد رسمی به سلمانی نداده و مذاکرات رسمی و مستقیمی با این بازیکن نداشته و تنها از طریق چند ایجنت به باشگاه پیشنهاد شده اما وی صحبت‌ها و ادعاهای عجیبی در تلویزیون مطرح کرده است. حتی اگر استقلال قصد جذب سلمانی را داشت به دلیل قانون سقف قرارداد نمی‌توانست این بازیکن را جذب کند و این مورد بارها به ایجنت‌هایش تأکید شده بود اما این بازیکن روی آنتن زنده اعلام کرد رقم پیشنهادی استقلال ۱۰ میلیارد تومان از رقم پرسپولیس بیشتر بوده؛ سؤال اینجاست که یعنی قرارداد ایشان با باشگاه پرسپولیس منفی دو میلیارد تومان یا منفی سه میلیارد تومان است؟ سلمانی برای عضویت در تیم پرسپولیس دو یا سه میلیارد تومان به این باشگاه داده است؟ در همان مذاکرات غیررسمی، پیشنهاد استقلال به ایجنت‌های متعدد سلمانی هفت میلیارد تومان و در بهترین حالت هشت میلیارد تومان بود.»

جستجو
آرشیو تاریخی